וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הקורונה דנה בהיערכות לגל שני: "נמצאים בעלייה מתמדת, בדגש על ילדים"

16.6.2020 / 11:54

ראש שירותי בריאות הציבור הדגישה במהלך הדיון כי הנתונים האחרונים מציגים התאמה ברורה בין פתיחת המשק להתפשטות הנגיף. לדבריה, "30 ילדים בכיתה לא באמת הולך בהלימה אחת עם התו הסגול". ח"כ לוי תקף את סדצקי: "תמלאו את תפקידכם, אבל תרגיעו"

צילום: ערוץ כנסת, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

ועדת הקורונה דנה היום (שלישי) בהיערכות מערכת הבריאות לגל שני והתפרצויות עתידיות, ברקע העלייה בתחלואה בכמה מוקדים ברחבי הארץ. ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, פרופ' סיגל סדצקי, אמרה כי "אנחנו רואים קורלציה ברורה בין פתיחת המשק לעלייה בתחלואה, צר לי לבשר שהמחלה חוזרת".

"אנחנו נמצאים בעלייה משמעותית בכמות המקרים שנמצאת בכל הארץ, ובדגש על ילדים. 30 ילדים בכיתה לא באמת הולך בהלימה אחת עם התו הסגול", הוסיפה. "יש עלייה ב-57 יישובים וזה לא נתון שאפשר להתעלם ממנו".

דיון בועדת הקורונה 16 ביוני 2020. עדינה ולמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
ועדת הקורונה, היום/אתר רשמי, עדינה ולמן, דוברות הכנסת

ח"כ מיקי לוי (יש עתיד-תל"ם) אמר ביחס לנתונים כי "זו עלייה, אבל היא לא משמעותית". לוי תקף את סדצקי בעקבות דבריה ואמר כי "אמירות מהסוג הזה גוררות שובל נוסף של שינויים משמעותיים. היזהרו בדבריכם, תמלאו את תפקידכם, אבל תרגיעו".

סדצקי השיבה ללוי והבהירה כי "אין פה היסטריה, יש פה התרעה. חובתי לשקף את הנתונים כמו שאני רואה אותם. אנחנו חווים עלייה במספר המקרים וגם באופי של המקרים".

סיגל סדצקי במסע"ת עקב עלייה בנדבקי קורונה, ת"א, 29 במאי 2020. שלומי גבאי
"צר לי לבשר שהמחלה חוזרת". סדצקי/שלומי גבאי

מרכז המידע והידע הלאומי למלחמה בקורונה הזהיר היום מפני עלייה ברמת התחלואה ביישובים חרדיים וערביים. במרכז המליצו להגביר באזורים אלה את מאמצי הבדיקות וההסברה, על מנת למגר את קצב ההדבקה בנגיף.

בסך הכול ישנם 3,577 חולים פעילים בישראל, בהם 36 במצב קשה. 302 בני אדם מתו עד כה מהנגיף, בעוד 15,436 החלימו ושבו לבתיהם. ביממה האחרונה בוצעו 12,617 בדיקות ברחבי הארץ, וסך כל הבדיקות מאז פרוץ המגיפה עלה ל-705,518. במרכז מתריעים כי בהינתן שמירת קצב הגידול בתחלואה, תוך 58 ימים יוכפל מספר החולים.

מתחם היבדק וסע בבאר שבע 4 ביוני 2020. ראובן קסטרו
בדיקות קורונה בבאר שבע/ראובן קסטרו

מהנתונים עולה כי מתחילת החודש נדבקו בבני ברק 126 תושבים, וכיום ישנם 264 חולים פעילים בעיר. זאת, מתוך 5,519 בדיקות שנערכו בבני ברק. באלעד אובחנו עם הנגיף 24 תושבים מאז 1 ביוני ובבית שמש 27. במקביל, מתחילת חודש יוני נדבקו בקורונה 20 מתושבי מודיעין עילית ו-13 איש בביתר עילית.

גם במגזר הערבי עולה חשש מהתפרצות נוספת של קורונה. למרות מיעוט יחסי בבדיקות בחברה הערבית, נכון להיום ישנם בסך הכול 63 חולים פעילים - 54 מהם אובחנו מאז 8 ביוני. יישובים נוספים בהם נרשמה עלייה בשיעור הנדבקים הם באקה אל-גרבייה, אום אל-פחם, כפר קרע, פרדיס, בענה, נצרת ושפרעם.

במקביל, נתוני תחלואה גבוהים אותרו גם בשכונות בדרום תל אביב וביפו. שיעור הבדיקות שנמצאו חיוביות אתמול בעיר הוא 3.4% - כפול משיעורן בשאר חלקי הארץ. החשש שבעקבות הצפיפות בשכונות קיים סיכון להתפשטות מהירה יותר של המגיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully