וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפאל אישרה מפה חדשה למדינה שנוגסת בשטחה של הודו

14.6.2020 / 14:03

הפרלמנט העביר ברוב קולות את השינויים בשטח המדינה, שמקשיחה את עמדתה כלפי שכנתה הגדולה. זאת אחרי כביש שסללה הודו, שלטענת קטמנדו חודר לשטחה. בניו דלהי מחו: השינויים לא מבוססים על עובדות או צידוקים היסטוריים

פעילים מפגינים בקטמנדו נגד הודו אחרי שסללה כביש שחודר לשטחה של נפאל, 12 במאי 2020. רויטרס
"הודו - כבדי את הריבונות של נפאל". הפגנה בקטמנדו, בחודש שעבר/רויטרס

הבית התחתון של הפרלמנט בנפאל אישר אתמול (שבת) מפה חדשה של המדינה, כולל אזורים שנויים במחלוקת עם הודו - כך הודיע יו"ר הפרלמנט. המהלך מאותת על הקשחת העמדה של נפאל סביב מחלוקת גבול בת כמה עשורים בין שתי השכנות.

משרד החוץ של הודו מסר כי ניו דלהי דוחה את המפה החדשה של נפאל, וטען כי הכללת שטח הודי בה אינה מבוססת על עובדות או על צידוקים היסטוריים. "זה מפר את ההבנה הנוכחית בינינו לניהול שיחות על הבעיות בגבול", מסר בהצהרה דובר משרד החוץ של הודו, אנורג סרווסטאבה.

המפה החדשה של נפאל. עיבוד, אתר רשמי
המפה החדשה של נפאל/אתר רשמי, עיבוד

נפאל פרסמה את המפה המתוקנת שלה בחודש מאי לאחר שהודו חנכה דרך של 80 ק"מ המחברת בין מדינת אוטראקהאנד שבצפון המדינה לבין ליפולך שבגבול טיבט, העוברת בשטח שנפאל טוענת ששייך לה. המפה מציגה שברירי טריטוריה בקצה הצפון-מערבי של נפאל כשטח שלה.

אגני פרסאד ספוטקוטה, יו"ר בית הנבחרים של נפאל, אמר כי המפה החדשה אושרה על ידי 258 מתוך 275 חברי פרלמנט, יותר מרוב שני השלישים הדרוש. לא היו מנגדים. המפה זקוקה עוד לאישור הבית העליון של הפרלמנט ולחתימה סופית של הנשיא, בטרם תהיה חלק מהחוקה.

בעיר הבירה קטמנדו, עשרות אנשים ציירו את המפה החדשה ברחוב והדליקו נרות לרגל ההחלטה.

אחרי ההצבעה, אמר ראש הממשלה קיי פי שארמה אולי, העלה את האפשרות ."טוב שיש אחדות", אמר אולי לכתבים מחוץ לפרלמנט. "עכשיו יהיו שיחות (עם הודו)".

  • עוד באותו נושא:
  • הודו
  • נפאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully