וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות שתי תקריות בטיחות: הופסקה פעילות החוץ במכינות הקדם צבאיות

10.6.2020 / 11:06

באחת התקריות נכנסה קבוצה לשטח אש ברמות מנשה ובשנייה כמעט וטבעה מדריכת המכינה בנחל דן. שר החינוך הורה על עצירת הפעילות ועל ביצוע תחקיר עד לסוף השבוע

אתר רשמי

(בווידאו: הורי ההרוגים ממכינת בני ציון בהפגנה ב-2018)

שר החינוך יואב גלנט הנחה היום (רביעי) לעצור את פעילויות החוץ והטיולים של המכינות הקדם צבאיות עד לסוף השבוע בעקבות שני אירועי בטיחות חמורים שכללו כניסה לשטח אש וטביעה. מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב וראש אגף הביטחון במשרד הציגו את האירועים בפני השר, שהורה על ביצוע תחקיר וחידוד נהלי בטיחות במכינות שנקבעו על ידי משרד החינוך.

באחד האירועים, קבוצה שערכה ניווט נכנסה במהלכו לשטח אש ברמות מנשה. באירוע נוסף, מדריכה במכינה ניצלה מטביעה בנחל דן שבגליל העליון. במשרד קבעו כי מדריכים וחניכים שנמצאים כרגע בטיולי שטח יפסיקו את הפעילות באופן מידי וישובו אל המכינה.

בעקבות המקרים, מכינות נדרשו לבצע שורה של פעולות בטיחות בניסיון למנוע חזרה של הדברים.️ במסגרת אותן פעולות, ראשי כל המכינות יבצעו הדרכות והפקת לקחים לבעלי התפקידים במכינות, בדגש על רכז הטיולים, אחראי טיולים, מלווה רחצה ורכז הניווטים. עוד נקבע כי כלל הסגל, המדריכים והחניכים במכינה יקיימו לימוד וריענון נהלי הבטיחות כפי שעוגנו בנהלים המיוחדים למכינות ובחוזר מנכ"ל משרד החינוך.

פתיחת משפטו של רה"מ, בנימין נתניהו | שר החינוך, יואב גלנט  24 במאי 2020. ראובן קסטרו
עצר את פעילות הטיולים. השר גלנט/ראובן קסטרו

במשרד החינוך הנחו כי מכינה שתסיים את תהליך הפקת הלקחים, תפנה ותקבל אישור מחודש לאישור יציאה לטיול, החל מיום ראשון הקרוב.

אחד מאירועי הבטיחות החמורים ביותר שאירעו במסגרת פעילות של מכניה קדם צבאית היה אסון נחל צפית. באירוע זה שהתרחש באפריל 2018 טבעו למוות תשע נערות ונער, תלמידי המכינה בני ציון בתל אביב, שיצאו לטיול גיבוש בנחל צפית ונקלעו בדרכם לשיטפון בזק.

באוקטובר 2019 הגישה הפרקליטות כתבי אישום נגד ראש המכינה, יובל כאהן, והמדריך, אביב ברדיצ'ב, באשמת המתה בקלות דעת וגרימת חבלה חמורה. זאת בגין אחריותם לאסון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully