וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד קשה לצפייה: שיכור חדר לכלוב של דובה בגן חיות, ניסה להטביע אותה ונפצע

23.6.2020 / 0:02

דרמה בגן החיות של ורשה: צעיר שהיה בגילופין התעמת עם דובה מבוגרת בעיצומו של "התקף פאניקה", ויצא בנס עם פציעות שטחיות בלבד וקנס על התעללות בבעלי חיים ואי לבשית מסיכה. הדובה נשארה עם בעיקר עם צלקות נפשיות

TWITTER

בסרטון - התיעוד המטריד מגן החיות

דרמה בגן החיות של ורשה: צעיר שיכור חדר למתחם מגודר של דובה מבוגרת, ובין השניים התפתח עימות פיזי לעיניהם של עשרות מבקרים המומים. הצעיר בן ה-23 שזהותו לא פורסמה בתקשורת המקומית נראה בסרטון שצולם על ידי אחד הצופים, עומד במרחק מסוים מהדובה, ומגיב ב"פאניקה" כשהיא מתקרבת לעברו.

התקרית ארעה לפני כחודש, זמן קצר לאחר הוסר הסגר שהוטל על העיר בשל התפרצות נגיף הקורונה. בסרטון נראה האיש קופץ לבריכה מלאכותית שנמצאת למטה, בניסיון להימנע מעימות פיזי. בשלב זה הדובה קופצת למים בעקבותיו ומנסה לתקוף אותו.

פולין: שיכור ניסה להטביע דובה. מתוך טוויטר, צילום מסך
רגע לפני העימות/צילום מסך, מתוך טוויטר

במהלך העימות, מנסה הצעיר להטביע את ראשה של הדובה במים ללא הצלחה, והסרטון נפסק. החלק שלא רואים בסרטון הוא ההימלטות שלו מהמים והמתחם, בעזרתם של אנשי חילוץ והצלה שהוזעקו למקום כשהוא סובל מפציעות קלות וממספר חתכים בזרועותיו. הוא אושפז בבית החולים, אבל שוחרר תוך זמן קצר ללא נזק ממשי - מלבד תלונה שהוגשה למשטרה נגדו על ידי גן החיות, באשמת פריצה ותקיפה. לאחר מכן פורסם כי הוא הואשם בהתעללות בבעל חיים והפרעת הסדר הציבורי - כיוון שגם לא לבש מסכה להגנה מפני קורונה כפי שמחייב החוק בפולין. עד כה נגזרו עליו 20 שעות עבודות ציבוריות בחודש והוא צפוי לשלם קנס בסכום של בין 1,000 ל-6,000 אירו ולהכנס לתוכנית לגמילה מאלכוהול.

פולין: שיכור ניסה להטביע דובה. מתוך טוויטר, צילום מסך
פולין: שיכור ניסה להטביע דובה/צילום מסך, מתוך טוויטר
פולין: שיכור ניסה להטביע דובה. מתוך טוויטר, צילום מסך
פולין: שיכור ניסה להטביע דובה/צילום מסך, מתוך טוויטר

"לדובה המבוגרת קוראים סאבינה, ומאז שהותקפה על ידי האיש היא נמצאת בחרדה מתמדת", אמר דובר גן החיות. "היא יצאה מהתקרית ללא פגע, אבל הפגינה סימנים של הלם קרב אחרי המקרה. לפני שסאבינה הגיעה אלינו היא היתה שייכת לקרקס, כך שהיא רגילה לנוכחות של בני אדם. אבל היא לחלוטין לא ציפתה שתותקף".

לטענת דובר גן החיות, הצעיר שרד את העימות בחיים רק מפני שסאבינה היא דובה קשישה. "למרות שהיא בכושר טוב יחסית לגילה, סאבינה לא דובה יעילה במיוחד בשלב הזה של חייה. לאיש היה הרבה פחות סיכוי לשרוד אם היה נאבק עם דוב פחות מבוגר".

פולין: איש מכה דובה. מתוך טוויטר, צילום מסך
זו לא הפעם הראשונה שהדובה סאבינה הותקפה על ידי אדם/צילום מסך, מתוך טוויטר

אגב, זו לא הפעם הראשונה שהדובה סאבינה מותקפת על ידי בן אדם. בשנת 2015 פולני בן 32, טיפס לכיוונה של הדובה והתקרב לעברה. אחרי שנשכה אותו, הוא ניסה להכות אותה בחזרה בראשה והצליח להימלט. הוא ספג פציעות קלות בידיים, ונקנס ב-170 יורו.

  • עוד באותו נושא:
  • דוב
  • פולין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully