וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה"מרגל של חמאס" ירצה שלוש שנות מאסר במסגרת עסקת טיעון

8.6.2020 / 14:07

ראמי עאמודי, תושב ת"א שהואשם כי גויס למשימות ריגול של ארגון הטרור, הודה והורשע בעבירה של מגע עם סוכן חוץ. בין השיקולים שהביאו לחתימה על ההסדר צוין כי ניפץ את הטלפון שלו עוד לפני תפיסתו, כך שלא יכול היה להמשיך בקשר עם מפעילו. משפטו של נאשם נוסף עדיין מתנהל

צילום: דו"צ, עריכה: טל רזניק

(בווידאו: שב"כ ואמ"ן חשפו תוכנה זדונית שהפיץ חמאס בטלפונים של חיילים וקצינים)

הפרקליטות הגיעה היום (שני) לעסקת טיעון עם ראמי עאמודי, תושב תל אביב בן 30 שהואשם כי גויס לשמש מרגל של חמאס. במסגרת העסקה עאמודי הודה והורשע בעבירה של מגע עם סוכן חוץ ונגזרו עליו שלוש שנות מאסר בפועל. משפטו של נאשם נוסף בתיק, רג'ב דכה, עדיין מתנהל.

בינואר השנה הודיע שב"כ כי "נחשפה וסוכלה תשתית ריגול של חמאס רצועת עזה שהפעילה סוכנים, אזרחים ישראלים, בתוך ישראל". פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) הגישה כתבי אישום נגד עאמודי ודכה.
עאמודי הוא בן לאם יהודייה-ישראלית ולאב תושב רצועת עזה, שגדל כל חייו ברצועה. לפני כשנתיים חודש הקשר בינו ובין אמו, ובסוף השנה שעברה עבר להתגורר בתל אביב.

המרגל הפלסטיני מתל אביב, ראמי עמודי, 27 בינואר 2020. תקשורת שב״כ, אתר רשמי
הודה והורשע בעבירה של מגע עם סוכן חוץ. עאמודי/אתר רשמי, תקשורת שב״כ

בנובמבר, כך לפי כתב האישום המקורי, פנה מפעיל מטעם חמאס לעאמודי וביקש ממנו לסייע לו במהלך שהותו בישראל. עאמודי נענה להצעה ביודעו כי מדובר באדם מטעם ארגון טרור, קיבל הנחיות מבצעיות כיצד ליצור קשר עם המפעיל בערוצים מאובטחים ולאחר כניסתו לישראל בדצמבר רכש טלפונים סלולריים והתקין תוכנה ייעודית על מנת לעמוד בקשר עם מפעילו ויצר עמו קשר.

כתב האישום המקורי ייחס לעאמודי עבירות של מגע עם סוכן חוץ וגילוי החלטה לבגוד - שהעונש המצטבר עליהן עשוי להגיע ל-25 שנות מאסר. במסגרת עסקת הטיעון נמחק האישום בגלוי החלטה לבגוד, ונקבע כי הצדדים יבקשו במשותף עונש של שלוש שנות מאסר בפועל בלבד.

בין השיקולים שהביאו לחתימה על ההסדר צוין בפני בית המשפט כי עאמודי ניפץ את הטלפון הסלולרי שלו עוד לפני שנתפס, כך שלא היה יכול להמשיך בקשר עם מפעילו מחמאס. בנוסף צוינו נסיבות חייו הקשות, והעובדה כי אביו חטף אותו לרצועת עזה כשהיה בן שלושה חודשים, ולכן גדל ברצועה ולא בישראל.

עוד בוואלה!

מלב תל אביב, בחשאי: נחשפה תשתית ריגול של חמאס בישראל

לכתבה המלאה

עו"ד אייל בסרגליק, שייצג את עאמודי יחד עם עו"ד רז מורגן ממשרדו, מסר: "כתב האישום שהוגש תחילה לא שיקף נכונה את הדברים. בפועל מדובר ביהודי שנחטף לחאן יונס על ידי אביו המוסלמי לפני 30 שנה. מכתב האישום נמחקה האשמה של כוונה לבגוד ולא בכדי. הגם שנוצלה קשות מצוקתו הנפשית של מרשי על ידי סוכן, עת שחזר לארץ במסגרת איחוד משפחות. עוד לפני תפיסתו קילל את הסוכן, שבר את הטלפונים ואת כרטיס הסים וניתק כל קשר ולא עשה כל דבר שפגע בפועל במדינה כפי שגם התביעה הודתה. לכן הוטל על מרשי העונש הקל ביחס לחומרת העבירה, שהינה עונש מאסר דו ספרתי".

תיעד בסיסי צה"ל והעביר לחמאס

לנאשם השני בתיק, דכה, מיוחסת התנהלות חמורה יותר. דכה, בן 34, גם הוא תושב עזה במקור ובן לאם ישראלית תושבת לוד. ב-2017 עבר להתגורר בישראל כאשר אשתו וחמשת ילדיהם נשארו ברצועה, והוא נהג לבקר אחת לכמה חודשים.

על פי כתב האישום, דכה גויס גם הוא בשיטה דומה, אך גם הספיק להוציא לפועל הוראות של מפעילו העזתי. הוא מואשם כי במשך חודשים תיעד בסיסי צבא ומתקנים רגישים, בהם סוללות כיפת ברזל, והעביר את התיעוד למפעילו מחמאס. המפעיל אף הנחה את דכה לעדכן אותו בדבר מיקומי נפילות טילים שנורו לישראל, והוא מואשם כי מילא אחר ההנחיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully