וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפעלת הרכבת עשויה להידחות, מסתמן: כרטיסים יוזמנו מראש באפליקציה

שרת התחבורה הנחתה למצוא פתרונות שיאפשרו לפקח על כמות הנוסעים ברכבת מחשש להתפשטות הקורונה, ובעקבות זאת חידוש התנועה עשוי להידחות ליום רביעי. ביממה הקרובה יוחלט האם נוסעים יידרשו להזמין כרטיסים לכל נסיעה באמצעות אפליקציה

צילום: רוני כנפו, עריכה: ניר חן

חידוש תנועת הרכבות עשוי לעמוד בפני דחייה נוספת, זאת למרות החלטת משרדי הבריאות והתחבורה. בתוך כך, הנחתה הערב (שבת) שרת התחבורה מירי רגב למצוא פתרונות שיאפשרו לפקח על כמות הנוסעים ברכבת, מחשש לעלייה בתחלואה בנגיף הקורונה.

לפי המתווה המסתמן, נוסעים ברכבת ישראל יידרשו להזמין מראש כרטיסים ("ואוצ'רים") לכל נסיעה באמצעות אפליקציה. הפתרון המסתמן נועד לאפשר את חזרתה של רכבת ישראל לפעילות, תוך עמידה במגבלות משרד הבריאות, לאחר שהוחלט ביום חמישי כי תנועת הרכבות תחודש במלואה החל מ-8 ביוני. הנושא יסוכם במהלך היממה הקרובה, כשההיערכות עלולה להוביל לדחיית הפעלת הרכבת ליום רביעי הקרוב.

ניקיו וחיטוי איזורים ברכבת ישראל למניעת התפשטות נגיף הקורונה , מרץ 2020. שבתאי טל-cloudview , רכבת ישראל, אתר רשמי
חיטוי קרון ברכבת ישראל/אתר רשמי, שבתאי טל-cloudview , רכבת ישראל

חידוש תנועת הרכבות כבר התעכב כמה פעמים מ-17 במאי ל-1 ביוני ופעם נוספת ל-8 ביוני. את משרד הבריאות מטרידות כמה בעיות לגבי החזרה לשגרה: הראשונה שבהן היא כמויות הנוסעים הגדולות שמכילה רכבת, והקושי לשלוט במספר הנוסעים - החל מהעלייה לקרונות, דרך אופן הישיבה בתוכם ועד לירידה לרציף. פיקוח מסוג זה מהווה עבור משרד הבריאות ורכבת ישראל בעיה משמעותית.

עניין נוסף שנכנס לסל השיקולים הוא התגברות התחלואה בשבוע האחרון, כשאנשי משרד הבריאות חוששים שפתיחה מחדש של הרכבת תזרז את ההדבקה. ההחלטה הסופית על חידוש תנועת הרכבות נמצאת בסמכות המועצה לביטחון לאומי (המל"ל).

עוד בוואלה!

בממשלה מחליטים לא להחליט, והנוסעים ממשיכים להמתין לרכבת

לכתבה המלאה

עם ההודעה על ההפעלה הצפויה של תנועת הרכבות ביום שני, רגב בירכה על הסיכום שהושג ומסרה השבוע כי "הציבור מייחל ומצפה לחזרת הרכבת שהפעלתה תסיר את הלחץ על מערכות האוטובוסים ותאפשר נגישות תחבורתית לאזרחי ישראל. אנו נעקוב ונוודא כי הציבור שומר על הכללים, תוך הקפדה על הריחוק החברתי, חבישת מסכות ומניעת כניסת נוסעים עם חום למתחם התחנות". למרות זאת, ברכבת ישראל לא מכירים הנחיה זו, ופעולות אלה הוצעו בעבר על ידי משרד התחבורה אך נמצאו כלא מספקות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully