וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד תקלה באסדת לווייתן: הלפיד הופעל שוב בשל "אירוע תפעולי"

5.6.2020 / 12:30

כשבועיים לאחר התקלה הקודמת, הודלק שוב הלפיד שעל אסדת הגז מול חוף הכרמל. האש נראתה מאזור זכרון יעקב. חברת נובל הודיעה כי עובדיה מטפלים באירוע תפעולי על האסדה, וכי "כחלק משגרת הטיפול באירועים כאלה הופעל לפיד האסדה"

.

לפיד אסדת הגז לווייתן הופעל הערב (חמישי) מול חוף הכרמל בשל תקלה שטרם התבררה. אש הלפיד נראתה מהיישובים מאיזור מזכרון יעקב ויישובי חוף הכרמל. בחברת נובל אנרג'י הודיעו כי הם "מטפלים בארוע תפעולי על האסדה" וכי "כחלק משגרת הטיפול באירועים כאלה, ולצורך שמירה על הסביבה, הופעל לפיד האסדה". בשבועות האחרונים נדלק הלפיד כמה פעמים בשל תקלות, כשהפעם האחרונה הייתה לפני כשבועיים.

יו"ר עמותת "שומרי הבית", יוני ספיר, אמר כי "יש לעצור כליל את פעילות אסדת לוויתן, עד לביצוע בדק בית מקיף וטיפול בממצאים. מחזות תקלות הלפיד השכיחות חייבות להיפסק, שכן, בניגוד להצהרות נובל אנרג'י ומשרדי הממשלה, האוויר ללא הדלקת לפיד נקי יותר מאשר לאחר הדלקתו". ספיר הוסיף כי "חריגות זיהום נמדדות על החוף. במהלך הלילה האחרון הודלק הלפיד לפחות חמש פעמים. משמעות הדבר שאין הבעיה טמונה במערכת הטורבו-אקספנדרס, זו שמשרד האנרגיה דרש מנובל אנרג'י לעצור את התקנתה בחשד שהיא מקור הבעייה להפעלות הלפיד התכופות - הבעיה באסדה שורשית יותר".

לדבריו של יו"ר העמותה, "התקלות התכופות מנבאות את האסון הממשמש ובא, בדומה להתראות שהתקבלו לפני אסונות שהתרחשו באסדות אחרות בעולם. יש לעצור את פעילות האסדה לאלתר, עד סיום עבודת הבדיקה ופרסום המסקנות של חברת הייעוץ RPS, אותה מינה השבוע משרד האנרגיה לביצוע בדק בית יסודי באסדה. זו מחוייבות הממשלה כלפי אזרחיה להגן על בריאותם. לכך התחייבו שרי הממשלה ומנכ"לי המשרדים חזור והתחייב, טרם הקמת האסדה".

להבת ענקת נדלקה בעקבות תקלה באסדת לוויתן מול חוף דור. 23 במאי 2020. ללא, אתר רשמי
הלהבה שנדלקה בעקבות התקלה הקודמת באסדת לוויתן/אתר רשמי, ללא

ב-23 במאי נצפתה להבת אש גדולה מהאסדה על ידי תושבים מול חוף דור שבאזור זכרון יעקב. חברת נובל אנרג'י המפעילה את האסדה, מסרה כי הפקת הגז הופסקה וכי מדובר באירוע תפעולי.

מבדיקה ראשונית שערכה נובל אנרג'י לאחר התקלה, עלה כי "האירוע נגרם בשל תקלה בגלאי גז על האסדה". בחברה הסבירו כי "לאור זאת, הופעלה התרעה בגין חשד לדליפה ובוצע נוהל חרום באסדה. מדובר בהתרעת שווא. כל מערכות הבטיחות על האסדה עובדות כשורה והפקת הגז הטבעי מלוויתן צפויה להתחדש בשעות הקרובות".

בחברה הוסיפו כי "נובל אנרג'י עדכנה את כל הגורמים הרלבנטיים ופועלת לחידוש אספקת הגז בהקדם", והוסיפו כי לא צפויה השפעה סביבתית.

(עדכון ראשון: 4 ביוני, 23:51)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully