וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע ההפגנות בארה"ב, גם בפריז מחו על הרג צעיר שחור בידי המשטרה

אדאמה טראורה, בן 24, מת במעצר ב-2016, אך כל השוטרים שהיו מעורבים זוכו. בהשראה מהמחאה בארה"ב על הרג ג'ורג' פלויד, יצאו אלפים לרחובות פריז וערים אחרות למרות האיסור המשטרתי. בכמה מקרים, נרשמו עימותים. "הפרברים - סיר לחץ שעומד להתפוצץ"

צילום: רויטרס

אלפי אנשים הפגינו ביומיים האחרונים בצרפת במחאה על הרג עצור שחור בידי המשטרה ב-2016, כשהם מפרים את האיסור המשטרתי למניעת התקהלות לצורך מניעת התפשטות נגיף הקורונה. ההרג של אדאמה טראורה, בן 24, הושווה להרג של ג'ורג' פלויד בארצות הברית, שהצית הפגנות ומהומות בשבוע האחרון.

שר הפנים, כריסטוף קסטנר, שיבח את המשטרה וגינה את המפגינים. "אין מקום לאלימות בדמוקרטיה", כתב בטוויטר. מפקד משטרת פריז, ששוטריו התעמתו עם מפגינים בפרברי פריז במהלך הלילה, הכחיש כי קיימת גזענות בשורות הכוח. במכתב ששלח לשוטרים, כתב המפקד דידייה לולמאן כי בעוד שהוא מבין את "הכאב", עליהם "להתמודד עם האשמות בלתי-פוסקות באלימות ובגזענות, מצד קבוצות פעילים ורשתות חברתיות".

מפגין במחאה על הרג אדאמה טראורה בידי שוטרים, פריז, צרפת, 2 ביוני 2020. רויטרס
התקרית ב-2016 עוררה הפגנות אלימות. מפגין בפריז, אתמול/רויטרס

כ-20 אלף איש הפרו את ההנחיות והתאספו כדי למחות בפריז ובערים אחרות כמו מארסיי, ליון וליל. ההפגנה בפריז הייתה שלווה בתחילתה, אולם בהמשך הפכה לאלימה, כשהמפגינים השליכו אבנים על השוטרים, שבתגובה ירו גז מדמיע. חלק מהמפגינים נשאו שלטים של תנועת Black Lives Matter, התנועה שצמחה בארצות הברית והתפשטה למקומות אחרים בעולם.

"היום אנחנו לא מדברים רק על המאבק למען משפחת טראורה, זה מאבק עבור כולם", אמרה אחותו.

טראורה נעצר על ידי המשטרה ביולי 2016, כשהיה עם אחיו בבומון-סור-אויז, פרבר של פריז. הוא לא נשא עמו תעודת זהות, וברח מהמשטרה. שלושה שוטרים רדפו אחריו ועצרו אותו, וזמן קצר לאחר מכן, הוא מת במעצר. אחד השוטרים סיפר לחוקרים כי הוא ושניים מעמיתיו ריתקו את טראורה עם כובד משקלם.

ראפר צרפתי במחאה על הרג אדאמה טראורה בידי שוטרים, פריז, צרפת, 2 ביוני 2020. רויטרס
"מאבק עבור כולם". המחאה בפריז, אתמול/רויטרס

ההרג שלו הצית הפגנות אלימות בפריז במשך כמה ימים, והפך לסמל מחאה נגד האלימות המשטרתית בצרפת. צעירים מקרב קהילות המיעוטים טוענים שהם נרדפים בידי המשטרה. על פי הדיווחים הרשמיים, הוא ככל הנראה מת מדום לב, בשל בעיות בריאותיות שהיו לו. השוטרים שעצרו אותו זוכו ביום חמישי שעבר.

עם זאת, נתיחה אחרת, שביקשה משפחתו של טראורה, העלתה כי המוות שלו נגרם מחנק כתוצאה מהלחץ הפיזי שהפעילו עליו השוטרים.

איב לופבר, מאיגוד השוטרים, התעקש כי אין להשוות בין שני המקרים של פלויד וטראורה, אך הזהיר כי הפרברים עם כמו סיר לחץ, "מוכנים להתפוצץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully