וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ציקלון ראשון אחרי 130 שנה בדרך להכות במומביי מוכת הקורונה

3.6.2020 / 11:30

הסופה "ניסרגה" מתקרבת לעיר הגדולה בהודו, שבה חיים 20 מיליון איש, מהים הערבי ואלפי תושבים הועברו מקו החוף. מערכת הבריאות כבר קורסת בשל העומס בחולים בנגיף. הפעם האחרונה שבה סופת ציקלון הכתה בעיר הייתה ב-1891

תושבי מומביי, העיר המאוכלסת ביותר בהודו, נערכים לפגיעת הציקלון הראשון בה זה כמעט 130 שנה - הפעם האחרונה הייתה ב-1891. הם ממהרים להגן על בתיהם לפני שגשמי הזלעפות והרוחות העוצמתית יכו בעיר, בזמן שהרשויות פעלו לאורך הלילה להעברת אלפי תושבים מאזור החוף. הן חוששות שמערכת הבריאות, ששקועה עד צוואר בהתפרצות קשה של נגיף הקורונה בעיר, תהיה תחת עומס רב עוד יותר עם פגיעת ציקלון "ניסרגה".

"חווינו גשמים, אבל אף פעם לא ראינו ציקלון בעיר. אנחנו לא יודעים איזה נזק הוא יגרום", אמר שאנטרם טרקר, שחי בבקתה בת חדר אחד. הוא סיפר לסוכנות הידיעות רויטרס כי הוא כיבה את האור ושם ברזנט כדי לחזק את גג המתכת הדק שלו.

ה-JNPT, נמל המכולות הגדול ביותר בהודו שנמצא בפאתי העיר, הודיע על השבתתו למשך 24 שעות. רק 19 טיסות אמורות לפעול מנמל התעופה של העיר. על פי השירות המטאורולוגי של הודו, סופת הציקלון המתקדמת מהים הערבי "צפויה במידה רבה להפוך לסופת ציקלון חמורה" בהמשך היום, עם רוחות בעוצמה של 120 קמ"ש.

כביש נטוש בעיר מומביי, הודו, לקראת פגיעת ציקלון, 3 ביוני 2020. רויטרס
נמל העיר מושבת. כביש חוף במומביי, היום/רויטרס

הציקלון עשוי להכות בקו החוף של מדינות מהאראשטרה וגוג'ראט, שם פינו הרשויות יותר ממאה אלף איש. סופות ציקלון פוסחות בדרך כלל על מומביי, מטרופולין של יותר מ-20 מיליון איש, אם כי עונת המונסון, המתרחשת בין יוני לספטמבר, מביאה עמה גשמים סוערים המציפים כבישים, וגורמת לעצירת שירותי הרכבות שבהם נוסעים מיליוני תושבים.

מומביי היא מוקד התפרצות הקורונה הגדול ביותר בהודו, כשהעיר וסביבתה דיווחו עד כה על 55 אלף נדבקים ועל יותר מ-1,700 מקרי מוות. 150 חולים בעיר הועברו לבתי חולים אחרים, שכן בית החולים המאולתר החדש שנבנה עם התפרצות המגיפה נמצא באזור נמוך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully