וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודו: קופים גנבו דגימות דם מחולי קורונה

31.5.2020 / 12:56

טכנאי מעבדה במדינת אוטר פראדש הותקף על ידי קבוצת קופים, שגנבו את הדגימות. לא ברור אם הם יכולים להידבק

צילום: רויטרס, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

להקת קופים בהודו תקפה איש צוות רפואי וגנבה דגימות דם של חולים שאובחנו בנגיף הקורונה. התקרית התרחשה בשבוע שעבר, כשטכנאי מעבדה הלך בקמפוס בקולג' ממשלתי במירוט, שנמצאת 460 ק"מ מצפון ללאקנאו, בירת מדינת אוטר פראדש. ד"ר סי.קיי גארג, בכיר במכון, אמר כי נלקחו דגימות חדשות מארבעת החולים שדגימותיהם נגנבו.

הרשויות אמרו כי לא ברור אם הקופים שפכו את דגימות הדם, אולם תושבים החיים בסמיכות לקמפוס מכוסה העצים חוששים שהנגיף ימשיך להתפשט אם הקופים יישאו את הדגימות לתוך אזורי המגורים. גארג אמר כי לא ברור אם הקופים יכולים להידבק בווירוס במקרה שהם באים במגע עם דם נגוע. "אין הוכחות לכך שקופים יכולים להידבק", אמר לרויטרס. הנגיף ככל הידוע עבר מבעלי חיים לבני אדם משוק לבעלי חיים בעיר ווהאן, סין, בשנה שעברה.

בהודו, יותר ויותר קופים מופיעים ביישובים עירוניים, ואפילו תוקפים בני אדם. מומחים לאיכות הסביבה אומרים כי הרס בתי הגידול שלהם הוא הסיבה המרכזית לכך שהם מגיעים לאזורים עירוניים בחיפושם אחרי מזון.

קוף חוצה את הכביש בסמוך לארמון הנשיאות של הודו במהלך עוצר לבלימת נגיף הקורונה, 22 במרץ 2020. רויטרס
קוף חוצה את הכביש בסמוך לארמון הנשיאות בניו דלהי, מרץ/רויטרס

אף שמספר הנדבקים החדשים מדי יום שובר שיאים, הודו בדרך להסרה הדרגתית של הסגר, הגדול ביותר בעולם, החל מהחודש הבא. ראש הממשלה נרנדרה מודי הזהיר היום כי על האזרחים להישאר דרוכים.

"המאבק בנגיף הקורונה הוא אינטנסיבי, עלינו להישאר על המשמר", אמר מודי בנאום שנשא ברדיו, יום אחרי שממשלתו אישרה את הארכת הסגר עד 30 ביוני באזורים בעלי סיכון גבוה, אולם מסעדות, קניונים ומבני דת יורשו להיפתח מחדש במקומות אחרים החל מ-8 ביוני. "חבישת מסיכה, כפפות ושמירה על תקנות הריחוק החברתי חיוניים מאחר שבקרוב כולם יתחילו לצאת מבתיהם".

לפחות 182 אלף איש אובחנו כנשאים של הנגיף בהודו, שגבה את חייהם של 5,164 איש. מבקריו של מודי מאשימים אותו בתכנון לקוי לפני ההכרזה הפתאומית בחודש מרץ על הטלת סגר על 1.3 מיליארד איש. מיליוני אזרחים עניים נותרו ללא מענה. המתנגדים של ראש הממשלה הלאומני אומרים שהוא הטיל על המדינות השונות את האחריות לבסס את התקנות לבלימת הנגיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully