וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתוך שעות: שני רוכבי אופנוע נהרגו בתאונות דרכים באזור המרכז

גבר בן 37 נהרג בתאונה עם רכב פרטי סמוך למחלף ראשונים. כשעה וחצי מאוחר יותר, נער בן 17 התנגש ברכב ביפו ופונה לביה"ח - שם מת מפצעיו. חובש מד"א סיפר: "כשהסרתי ממנו את הקסדה - זיהיתי את השכן שלי". הבוקר, רוכב אופניים כבן 30 נהרג מפגיעת רכב סמוך לפתח תקווה

צילום: תיעוד מבצעי מד"א, עריכה: אביחי ברוך

(בווידאו: ילד בן 6 נפצע אנוש בתאונת דרכים בירושלים, בחודש שעבר)

רוכב אופנוע בן 17 נהרג אמש (שלישי) בתאונת דרכים לאחר שככל הנראה התנגש ברכב פרטי בשדרות ירושלים בתל אביב-יפו. צוותי מד"א פינו את הנער לבית החולים וולפסון בחולון כשמצבו אנוש, תוך שהם מבצעים בו פעולות החייאה. לאחר זמן קצר, גורמי הרפואה בבית החולים נאלצו לקבוע את מותו. המשטרה פתחה בחקירת נסיבות התאונה.

חובש מד"א יוסף כורדי סיפר כי "כשהגענו למקום ראינו על שפת המדרכה צעיר כבן 20, שוכב מחוסר הכרה, עם חבלה רב מערכתית, כשבמרחק 20 מטר ממנו היה אופנוע מעוך. הענקנו לו טיפול רפואי והתחלנו בפעולות החייאה מתקדמות, שנמשכו תוך כדי פינוי לבית חולים. מדובר באירוע קשה. לצערי, כשהסרתי ממנו את הקסדה זיהיתי את השכן שלי שאותו אני מכיר במשך שנים".

כשעה וחצי קודם לכן נהרג רוכב אופנוע נוסף, גבר בן 37, בתאונת דרכים עם רכב פרטי בכביש 431 סמוך למחלף ראשונים. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לגבר טיפול רפואי, ולאחר ניסיונות החייאה, קבעו את מותו במקום. המשטרה מסרה כי נסיבות התאונה נבדקות.

תאונת דרכים בכביש 431 סמוך למחלף ראשונים לכיוון נס ציונה, בה נהרג רוכב אופנוע בן 34. 2 ביוני 2020. מד"א
זירת התאונה בכביש 431 בה נהרג רוכב אופנוע בן 37/מד"א

פראמדיק מד"א אייל רוט סיפר כי "כשהגענו למקום, ראינו רכב חונה בצד הדרך, גבר כבן 34 שכב על הכביש ובמרחק של מספר מטרים ראינו אופנוע מפורק, רוכב האופנוע היה מחוסר הכרה, עם פגיעה רב מערכתית. ביצענו בדיקות רפואיות, הוא היה ללא סימני חיים ובתוך זמן קצר נאלצנו לקבוע את מותו".

בתאונה דומה שאירע הבוקר, רוכב אופניים חשמליים כבן 30, אזרח זר, נהרג מפגיעת רכב בכביש 5 ממחלף מורשה לכיוון מזרח, בסמוך לפתח תקווה. צוות מד"א העניק לו טיפול רפואי ולאחר פעולות החייאה נאלצו לקבוע את מותו.

עוד בוואלה!

בן 30 נהרג כשרכבו התנגש בגמל על הכביש בנגב

לכתבה המלאה
זירת תאונת הדרכים בה נהרג רוכב אופניים חשמליים כבן 30 שנפגע מרכב בכביש 5 סמוך לפתח תקווה. 03 ביוני 2020. מד"א
זירת התאונה בה נהרג רוכב האופניים בכביש 5, הבוקר/מד"א

חובש בכיר במד"א אבי יולין סיפר כי "במרכז הכביש שכב הפצוע כשהוא מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה עם פגיעה רב מערכתית קשה מאוד". לדבריו, "האופניים החשמליים היו מפורקים לגמרי, כשחלקם בסמוך לרכב וחלקם פזורים על הכביש. הענקנו לפצוע טיפול רפואי שכלל עצירת דימומים וביצוע פעולות החייאה מתקדמות אבל מצבו היה קריטי ובסופן נאלצנו לקבוע את מותו".

מנתוני עמותת אור ירוק חמישה רוכבי אפניים חשמליים נהרגו מתחילת השנה בתאונות דרכים. בשנת 2019 נהרגו 18 רוכבי אפניים חשמליים ומעל 2,000 בני אדם נפגעו, כ-500 מהם קשה

מנכ"ל עמותת אור ירוק ארז קיטה אמר כי "שלושה רוכבי דו גלגלי הרוגים בתוך שעות אחדות מחייבים את משרד התחבורה והבטיחות בדרכים לשים בראש סדר העדיפויות את הצלת החיים. המציאות התחבורתית בימי הקורונה השתנתה ובהיעדר תחבורה ציבורית מלאה רבים בוחרים להתנייד בכלי רכב דו גלגליים". לדבריו, "אסור להתעלם מהמגמה העולמית הזו ולכן במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים לגבש מדיניות שמעודדת רכיבה בטוחה ובעיקר מעניקה תשתית בטיחותית לרוכבי הדו גלגלי כמו אופנועים ואופניים. מאז סיום הסגר והחזרה לשגרה בחודש מאי אנחנו רואים עליה בהרוגים מתאונות דרכים ולכן אסור להתעלם מהנתונים הקשים ולהאשים רק את הגורם האנושי אלא לקחת אחריות ולפעול להציל את חיי הרוכב הבא".

(עדכון ראשון: 00:29)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully