וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן 30 נהרג כשרכבו התנגש בגמל על הכביש בנגב

19.5.2020 / 21:31

מותו של הגבר שהתנגש בבעל החיים המדברי בכביש 222 נקבע בזירת התאונה, בין היישובים צאלים לרתמים. ראש המועצה האזורית רמת הנגב ערן דורון מסר כי מדובר בתופעה שכיחה באזור, וקרא למשטרה "למצוא את בעלי הגמל ולמצות איתם את הדין"

צילום: מד"א, עריכה: ניר חן

(בווידאו: ילד בן 6 נפצע אנוש בתאונת דרכים בירושלים, 11 במאי)

גבר בן 30 נהרג הערב (שלישי) לאחר שהרכב שבו נהג התנגש בגמל בכביש 222 בנגב, בין היישובים צאלים ורתמים. חובשים ופרמדיקים של מד"א איתרו את הגבר בתוך הרכב, כשהוא ללא סימני חיים, וקבעו את מותו במקום.

בעקבות התאונה, מסר ערן דורון ראש המועצה האזורית רמת הנגב כי "הערב לצערי הרב קיבלנו תזכורת כואבת לכך שבעיית הגמלים וחיות המשק המשוטטות בכבישי הדרום טרם נפטרה ומהווה איום מתמיד עבור תושבי הנגב והנוסעים בכבישיה". הוא הוסיף כי "בשל כך פעלנו לחקיקת חוק לסימון גמלים בשבב תת עורי ולהחמרת הענישה. התאונות הללו אינם גזרה משמים".

"בעזרת אכיפה מוגברת, תאורה בכבישים ותשתיות טובות יותר ניתן למנוע את התאונה הבאה", הוסיף ראש המועצה. הוא הסביר כי היום התרחשה תאונה קשה עם גמל שגבתה חיים, סמוך למקום שבו נהרג בתאונה דומה דוד כהן, תושב כפר רתמים. "אני סומך על משטרת ישראל ומערכת המשפט שימצאו את בעלי הגמל וימצו איתם את הדין ומשתתף בצער המשפחה", מסר.

רכב התנגש בגמל בכביש 222 מצאלים לרתמים, 19 מאי 2020. מד"א
"בעיית חיות המשק המשוטטות בכבישי הדרום טרם נפטרה". זירת התאונה, הערב/מד"א

באותה שעה התנגש רכב בעמוד בכביש 4 סמוך לצומת הרוא"ה. הנהגת ברכב, בת 70, נפצעה באורח בינוני. צוותי מד"א העניקו לה טיפול רפואי ופינו אותה לבית החולים הלל יפה אישה בת 70 במצב בינוני, עם חבלות בראש ובבטן.

בשעות הצהריים נפצע גבר בן 30 באורח קשה, לאחר שהתנגש עם רכבו במעקה בטיחות ברחוב הרצל בראשון לציון ונחבל בראשו. צוותי מד"א העניקו לו טיפול רפואי במקום, ופינו אותו לבית החולים אסף הרופא בעיר.

לפי נתוני עמותת אור ירוק, 376 בני אדם נפגעו בעשור האחרון בתאונות דרכים שהתחרשו עם בעלי חיים, 13 מהם נהרגו ו-59 בני אדם נפצעו קשה. מהנתונים עולה כי בשנת 2019 נפגעו 22 בני אדם בתאונות דרכים שבהן היה מעורב בעל חיים ואדם אחד נהרג.

עוד בוואלה!

כוכבי ברקע הדיווח על מתקפת הסייבר באיראן: "נפגע באויב בכלים מגוונים"

לכתבה המלאה

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "תאונות דרכים עם בעלי חיים גבו את חייהם של רבים ובכל שנה עשרות בני אדם נפגעים בתאונות מהסוג הזה. ידוע כי בכבישי הדרום ישנה בעיה של המצאות גמלים בסביבת הכביש ואנשים רבים שילמו בחייהם בשנים האחרונות אבל כמעט ולא נעשה דבר למגר את התופעה".

הוא הוסיף כי "הכי קל להאשים את הגורם האנושי אבל לנהג שנוסע במהירות גבוהה וגמל במשקל של מאות קילוגרמים פורץ לכביש אין באמת סיכוי גדול לשרוד. הגיע הזמן לאתר את בעלי הגמלים המשוטטים ולנהוג ביד קשה נגדם כדי לשדר מסר חד וברור כי הם ישאו בתוצאות על המעשים שלהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully