וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי המחאה: השר כץ סיכם על העלאת קצבת הנכות בתקציב הקרוב

2.6.2020 / 18:36

שר האוצר נפגש עם נציגי ארגוני הנכים וסיכם עמם כי המתווה להעלאת הקצבאות יובא לאישור הממשלה כבר במסגרת הדיונים על תקציב 2021. כץ בירך על הסיכום, והביע נכונות לעמוד בהסכמות ובחוק. יוזם מאבק הנכים אלכס פרידמן: "כל שקל זה עניין של חיים ומוות, נמשיך לשתף פעולה"

עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

(בווידאו: מחאת הנכים: מפגינים חסמו את נתיבי אילון, השבוע)

שר האוצר ישראל כץ סיכם היום (שלישי) עם נציגי ארגוני הנכים כי המתווה להעלאת קצבאות הנכות יובא לאישור הממשלה במסגרת דיוני התקציב הקרוב. השר כץ נפגש עם נציגי הארגונים, שהעלו בפניו את דרישותיהם ובהן העלאת הקצבה. הפגישה התקיימה בעקבות חידוש מחאת הנכים, ופניית הארגון לשר, כדי שיפעל ליישם את חוק הנכים, ואת הפעימות הבאות להעלאת הקצבה באופן מידי ורטרואקטיבי.

כמו כן, הועלו סוגיות נוספות כמו קצבת השירותים המיוחדים לנכים המונשמים, תכנית לקידום אריכות חיים בריאים ועוד. כץ הביע נכונות לעמוד בכל ההסכמות והחוק, ולקדם את יישום הפעימות תוך זמן קצר ובדגש על נקודות הבסיס של החוק.

כץ הנחה את אנשי משרדו לקיים את מתווה העלאת קצבאות הנכות, כפי שנקבע בחוק לשנים 2020-2021. בהתאם לכך, במסגרת גיבוש תקציב המדינה הקרוב בכוונת שר האוצר להביא לאישור הממשלה את המתווה, כך שקצבת הנכות הכללית תעמוד על סך של 3,700 שקלים.

שר האוצר ישראל כ״ץ נפגש עם נציגי ארגוני הנכים שהעלו בפניו את דרישותיהם ובהן העלאת קצבת הנכות.2 ביוני 2020. ללא, אתר רשמי
הגיעו לסיכום. שר האוצר כץ ונציגי ארגוני הנכים/אתר רשמי, ללא

בנוסף לכך, בהמשך למדיניות שר האוצר לעידוד תעסוקה בכלל ובקרב אנשים עם מוגבלות בפרט, שר האוצר הנחה את אגף התקציבים במשרדו לגבש את עיקרי המשמעויות של העלאת ההכנסה שבגינה נלקחת בחשבון חישוב קצבת הנכות.

בפגישה השתתפו מייסד ויו"ר ארגון "נכה, לא חצי בן אדם", אלכס פרידמן, מייסד ומנכ"ל הארגון חנן טל, חבר ועד ההנהלה ד"ר איליה סטמבלר, וצוות משרד האוצר.

עוד בוואלה!

ארגוני הנכים מחדשים את המחאה בכבישים: "מספיק לשקר אותנו"

לכתבה המלאה
שר האוצר ישראל כ״ץ נפגש עם נציגי ארגוני הנכים שהעלו בפניו את דרישותיהם ובהן העלאת קצבת הנכות.2 ביוני 2020. לביא נאור, דובר מחאת קבוצות הנכים והקשישים, אתר רשמי
הישיבה עם נציגי ארגוני הנכים במשרד האוצר, היום/אתר רשמי, לביא נאור, דובר מחאת קבוצות הנכים והקשישים

השר כץ בירך על הסיכום, ואמר כי "נפגשתי עם נציגי ארגון הנכים והקשבתי קשב רב למצוקותיהם, בכוונתי להביא במסגרת התקציב הקרוב את המתווה להעלאת הקצבאות, ולפעול בכל העוצמה על מנת לעודד תעסוקה בקרב אנשים עם מוגבלות".

הפגישה נערכה ברקע חידוש המחאה, במסגרתה יצאו לאחרונה פעילי מאבק הנכים להפגנות בכמה מוקדים ברחבי הארץ. בסוף החושד שעבר כמה פעילים חסמו נתיבים מרכזיים באיילון ובראש העין, וכן במועד אחר נערכה בשיירת מחאה מעתלית לכיוון מחלף השלום בת"א לאורך כביש החוף.

אלכס פרידמן יוזם מאבק הנכים, אמר בסיום הפגישה כי הם בירכו את השר על כניסתו לתפקיד. "הוא האדם הנכון בזמן הנכון ובמקום הנכון. אני שמח על נכונותו של השר לפעול לקידום הנושא, ומקווה כי אכן הדברים יקרו בהקדם האפשרי". הוא הוסיף כי "עבור ציבור הנכים, כל שקל זה עניין של חיים ומוות, כל יום שעובר עלול להכריע גורלות. נמשיך בשיתוף הפעולה בתקווה לבשורות טובות בקרוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully