וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בסופ"ש הקרוב: אסטרואיד גבוה מבניין אמפייר סטייט עלול להתרסק בכדור הארץ

4.6.2020 / 0:11

כאילו 2020 לא הייתה גרועה מספיק: אסטרואיד עצום צפוי לחלוף על פני כדור הארץ בשבת הקרובה ואם חס וחלילה תהיה לו סטייה קלה - כולנו ניכחד

הפלנטה בסיכון? "יש סבירות גבוהה לפגיעת אסטרואיד בכדור הארץ"/עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: לירון בארי

2020 לא מפסיקה להפתיע לרעה: המרכז לאובייקטים קרובים לכדור הארץ של נאס"א עוקב אחר אסטרואיד שקוטרו ארוך יותר מבניין האמפייר סטייט והלונדון איי ביחד - הנע לכיוון כדור הארץ במהירות של 18 אלף קמ"ש. במקרה הטוב הוא יחלוף קרוב אלינו בשבת הקרובה ונוכל להגיד לו "היוש" בזמן שהוא ממשיך בדרכו ובמקרה הגרוע ניכחד כולנו יחד. גם ככה יש תחושה של מיצוי באוויר.

בנאס"א נתנו לסלע החלל את השם הלא מחמיא 163348(2002 NN4), ובעוד אובייקטים שמימיים אחרים יאיימו על כדור הארץ בעוד שנים, האסטרואיד הנוכחי מבטיח לקפוץ לביקור כבר בליל שבת ה-6 ביוני. על פי הערכה, קוטרו נע בין 250 ל-570 מטרים (גדול יותר מ-90 אחוזים מהאסטרואידים שחולפים לידינו) והוא מקוטלג כשייך לאסטרואידי אטן, שאלה סלעי חלל המוגדרים כבעלי מרחק הקפה ממוצע הקטן מיחידה אסטרונומית אחת. כלומר, מסלולם סביב השמש בדרך כלל חוצה את מסלול כדור הארץ והם עלולים להוות סכנה.

אסטרואידי אטן הם אסטרואידים שמסלול ההקפה שלהם סביב השמש חוצה את מסלול ההקפה של כדור הארץ סביב השמש. כיום ידוע לנו על 1,434 אסטרואידים כאלה, והמסוכן מכולם הוא האסטרואיד אפופיס, שקוטרו 207 מטרים. אם אפופיס יפגע בכדור הארץ, הוא ישחרר אנרגיה בסדר גודל של כ־35,000 פצצות אטומיות, ובכוחו למחוק מדינה שלמה מעל פני האדמה.

אסטרואיד 2002 NN4 במסלולו סביב כדור הארץ. נאס"א, אתר רשמי
אסטרואיד 2002 NN4 במסלולו סביב כדור הארץ/אתר רשמי, נאס"א
בניין אמפייר סטייט. GettyImages
האסטרואיד גבוה יותר מבניין אמפייר סטייט/GettyImages

בנימה מרגיעה, החוקרים לא חושבים שהאסטרואיד הנוכחי אכן יתנגש בכדור הארץ, אך מתכוונים להשגיח עליו רק למקרה שהוא ייכנס לאטמוספרה של כדור הארץ בטעות. חסר לו. האסטרואיד יתקרב לכדור הארץ בליל שבת/בוקר של יום ראשון וימצא במרחק של בערך 5.1 מיליון ק"מ מכוכב הלכת שלנו. לאחר שהאסטרואיד יעבור בבטחה על פני כדור הארץ, לא תצטרכו להתגעגע - כי בנאס"א מעריכים שהוא יקפוץ לביקור נוסף באזור שלנו בשנת 2029. לאסטרואיד צפויות הרבה "התקרבויות" לכדור הארץ בעתיד - בסביבות 30 שצפויות כרגע והוא מקיף את השמש במחזור של 300 יום.

בסוכנות החלל הישראלית מזכירים שהחלל הוא מקום גדול מאוד, והסיכוי שאסטרואיד יפגע ישירות בכדור הארץ הוא כמעט אפסי. החשש העיקרי הוא שאסטרואיד יתקרב לכדור הארץ מספיק כדי להיכנס ל"חור המנעול הכבידתי" שלו, בערך במרחק 30,000 ק"מ מפני השטח. במרחק כזה, כוח הכבידה של הארץ ילכוד את הגוף ויוביל להתנגשות ודאית.

אסטרונומים עוקבים כיום אחר כמעט 2,000 אסטרואידים, כוכבי שביט ואובייקטים אחרים המאיימים על כדור הארץ שלנו. למזלנו, לא ראינו אסטרואיד בקנה מידה אפוקליפטי מאז סלע החלל שחיסל את הדינוזאורים לפני 66 מיליון שנה. נקווה שהחרקים לא יגידו את אותו דבר עלינו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully