וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שריפה גדולה השתוללה באזור יקנעם, האש כילתה 6,000 דונם של חורש

1.6.2020 / 18:50

האש שפרצה ליד קריית טבעון התפשטה במהירות לכיוון יקנעם ודליית אל כרמל בחסות הרוחות החזקות. 34 צוותים ו-10 מטוסי כיבוי מכל הארץ נשלחו כדי לבלום את השריפה, שהתקרבה למתקן גז, וחלק מפארק ההייטק ביקנעם פונה. מהמשטרה והכבאות נמסר כי הושגה שליטה על האש

צילום: משטרת ישראל, כבאות והצלה עריכה: טל רזניק ואיתי עמרם

שריפת חורש גדולה פרצה היום (שני) סמוך לקריית טבעון שבמורדות הכרמל. לאחר שעות שפעלו עשרות צוותי כיבוי מכל הארץ לבלימת האש, הושגה שליטה על השריפה. האש כילתה כ-6,000 דונם לאחר שהתפשטה לכיוון דליית אל כרמל וכן לאזור התעשייה הצפוני של יקנעם. מכבאות והצלה נמסר כי הצוותים יישארו בשטח וימשיכו בעבודות הכיבוי.

עשרה מטוסים מטייסת הכיבוי אלעד של כבאות והצלה לישראל פעלו במקום, יחד עם 34 צוותים על הקרקע, בהם גם צוותים מקק"ל (קרן קיימת לישראל) ורשות הטבע והגנים. על פי התחנה האזורית חיפה של שירותי הכבאות וההצלה, השריפה התפשטה במהירות רבה בחסות הרוחות החזקות.

המאמץ העיקרי של כוחות הכיבוי התמקד בהגנה על מתקן הגז הטבעי, PRMS. הכוחות הצליחו לנטרל את המתקן ונמסר כי לא נשקפת לו סכנה. במקביל, החלק הצפוני של פארק ההייטק ביקנעם פונה. אנשי יחידת הפיקוח של עיריית יקנעם עילית סייעו במקום. "בעירייה עוקבים, בכוננות וערוכים לכל תרחיש", נמסר מההנהלה.

שריפה בכביש 70, תל קשיש, סמוך לטבעון, 1 ביוני 2020. איחוד הצלה, אתר רשמי
השריפה סמוך לקריית טבעון, היום/אתר רשמי, איחוד הצלה
שריפה בכביש 70, תל קשיש, סמוך לטבעון, 1 ביוני 2020. איחוד הצלה, אתר רשמי
כוחות פועלים בזירת השריפה/אתר רשמי, איחוד הצלה

בעקבות השריפה, כמה כבישים נחסמו באזור - כביש 6 לכיוון צפון במחלף תל קשיש וכביש 75 לכיוון מזרח בצומת יגור - אך בהמשך נפתחו לתנועה. גם כביש 70 נחסם זמנית לתנועה לכיוון תל קשיש, וכך גם מנהרות כביש 6 לשני הכיוונים. המשטרה מסרה כי "שוטרי משטרת ישראל נמצאים במקום ומכווינים את התנועה. יש להפנות נהגים לדרכים חלופיות".

הצירים נחסמו בשל העשן הסמיך והסכנה לתנועת כלי הרכב. המשטרה הבהירה כי "נכון לעכשיו, אין חשש לאזור מגורים ומומלץ לנוע דרך כביש 77". תנועת רכבות המטען בפסי הרכבת באזור נפתחו אף הם מחדש, בשל ההתקדמות בבלימה השריפה.

שריפה בכביש 70, תל קשיש, סמוך לטבעון, 1 ביוני 2020. איחוד הצלה, אתר רשמי
השריפה באזור כביש 70 שבכרמל/אתר רשמי, איחוד הצלה
שריפה בכביש 70, תל קשיש, סמוך לטבעון, 1 ביוני 2020. דוברות משטרת ישראל
כוחות משטרה בזירת השריפה, היום/דוברות משטרת ישראל

המועצה המקומית קריית טבעון הודיעה לתושבים כי כוחות הפיקוח והמועצה פרוסים בשטח ועוקבים אחר הנעשה. "מומלץ לסגור את החלונות לאור העשן באזור", נמסר.

כלל גורמי ההצלה צפויים להשתתף בהערכת מצב בזירת השריפה. המשטרה מסרה כי כוחותיה, בשיתוף כוחות הכיבוי "מטפלים בשעה זו בשריפה סמוך לתל קשיש, תוך הפעלת טייסת הכיבוי של משטרת ישראל ומסוק המשטרה שחג מכל ומכוון את תנועת הכבאיות אל מוקדי השריפה בהתאם למגמת ההתפשטות".

(עדכון ראשון: 15:23)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully