וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שנסגר לחודשיים בגלל הקורונה: הר הבית ייפתח ביום ראשון

מתחם הר הבית היה סגור במשך כחודשיים בגלל המגיפה. בשלב ראשון לא תתאפשר תפילה במסגדים עצמם, אלא רק ברחבה, שתחולק למתחמי תפילה שיכילו 50 איש כל אחד, וגם ביקורי יהודים בהר יחודשו. בשבוע שעבר נדחתה עתירה של פעילי הר הבית לפתוח את המתחם

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

הווקף הירדני הודיע היום (רביעי) שמסגד אל-אקצא בירושלים ייפתח ביום ראשון. זאת, לאחר שמתחם הר הבית סגור מזה כחודשיים מחשש להתפשטות נגיף הקורונה. תחילה הודיעה מועצת הווקף כי המסגד ייפתח לאחר עיד אל-פיטר, אולם היום נותר המתחם סגור, בעוד עובדי המקום נערכים כדי לאפשר תפילה לפי הנהלים.

לפי התכנית, עובדי הווקף צפויים לחלק את המקום למתחמי תפילה שיכילו 50 איש כל אחד, בדומה לרחבת הכותל. בשלב ראשון לא צפויה להתאפשר תפילה במסגדים עצמם, אלא רק ברחבה. בנוסף, יחודשו גם ביקורים של יהודים במקום.

מסגד אל-אקצא, ירושלים. דצמבר 2015. קובי ריכטר, תצפית TPS
מסגד אל-אקצא, ירושלים/תצפית TPS, קובי ריכטר

סגירת המתחם לתקופה כה ממושכת העלתה ביקורת רבה בקרב פעילי הר הבית, וכמה מהם אף עתרו לבג"ץ בדרישה לפתוח אותו ליהודים. אך בשבוע שעבר נדחתה העתירה, ובית המשפט קבע כי "התקנות והצו תחומים בזמן ובמקום, ונועדו לתכלית ראויה של שמירה על בריאות הציבור ועל הסדר הציבורי. במבחני המידתיות קיים קשר רציונלי ישיר בין סגירת הר הבית בפני קהל המתפללים לבין התכלית; האמצעי שנבחר מגשים את התכלית בצורה הראויה והנדרשת; וגם מבחן המידתיות במובן הצר מתקיים".

עוד בוואלה!

רמדאן בימי קורונה: האתרים הקדושים ביותר לאסלאם ריקים ממתפללים

לכתבה המלאה
מסגד אל-אקצא, ירושלים. דצמבר 2015. קובי ריכטר, תצפית TPS
הרחבה תיפתח/תצפית TPS, קובי ריכטר

במטה ארגוני המקדש מחו היום על כך שהמתחם נותר סגור גם בחג השבועות. "במטה ארגוני המקדש קוראים לסלק את הווקף מהר הבית, ולהפקיד את ניהול המקום בידי גורמים אחראיים ויעילים יותר, שיידעו להיערך כראוי ויאפשרו את עליית היהודים להר הבית. ארגוני המקדש מוחים על הסגירה המתמשכת, ודורשים לאפשר את כניסת היהודים המבודלת ממילא בהר הבית מכניסת המוסלמים, משערים שונים, במסלולים שונים ובאבטחה משטרתית שונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully