וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מות הנערה מרים פרץ: שנתיים מאסר לתושב ירושלים שהדיח לשימוש בסם

מאג'ד עליאן, תושב בית צפאפא, נשלח לעונש מאסר לאחר שהורשע בהסדר טיעון בהדחת קטין סמים, בעקבות מותה של פרץ בת ה-17 בביתו. היא ביקשה ממנו לרכוש עבורה הרואין, שאותו צרכו יחד. הפרקליטות: "מקווים שהמקרה הטראגי יהווה תמרור אזהרה". אחיה מחה: "האדם הזה רוצח"

עריכה: איתי עמרם

בית משפט השלום בירושלים הרשיע היום (רביעי) את מאג'ד עליאן, תושב בית צפאפא בירושלים, שבביתו נמצאה מרים פרץ מתה, בעבירות של הדחת קטין לשימוש בסם והחזקת סמים. נגזרו עליו שנתיים מאסר, זאת בהתאם להסדר הטיעון שבמסגרתו הודה עליאן בעבירות.

בדיון היום מחה אחיה של פרץ על הסדר הטיעון ואמר: "הבן אדם הזה רוצח. הוא לקח ילדה, נערה, הוא בן 60. הוא נתן לה סמים, היא נערה עדיין, צעירה, הביא לה סמים ונתן לה למות, אפילו זו עבירה למה לא מחמירים איתו? מה זה שנתיים? היה עדיף שלא עושים כלום". עליאן אמר כי הוא מבקש סליחה: "אני מביע חרטה, מבקש סליחה, משתתף בצערה של המשפחה שלה. יש הרבה אנשים כמו הילדה הזו, רוצים שיעזרו להם, אנשים זרוקים ברחובות וצריכים עזרה. אני משתתף בצערם".

מרים פרץ בת ה17. דוברות משטרת ישראל
"לא ניתן להוכיח ברמה הנדרשת את הקשר בין השימוש בסמים למותה הטראגי". פרץ/דוברות משטרת ישראל

בפרקליטות מחוז ירושלים התייחסו לטענות המשפחות ואמרו כי לא ניתן להוכיח את הקשר ברמה הנדרשת בין השימוש בסמים למותה. "אנו מחזקים את ידי משפחת המנוחה וכואבים את כאבם. הפרקליטות נמצאת בקשר עם משפחת המנוחה לאורך ההליך ועמדת המשפחה בנוגע להסדר נשקלה בכובד ראש במסגרת מכלול השיקולים", אמר עו"ד בני ליבסקינד מהפרקליטות.

הוא הבהיר כי "בנסיבות המקרה, שבהן לא ניתן להוכיח ברמה הנדרשת את הקשר בין השימוש בסמים שהביא הנאשם לצעירה בת 17 וחצי לבין מותה הטראגי, הרי שלא יוחסה לנאשם האחריות למותה. העונש שהושת על הנאשם משקף את העבירות שיוחסו לו מלכתחילה, וכן מביא בחשבון את הקושי הראייתי להוכחת מודעותו של הנאשם לגילה של המנוחה".

על פי כתב האישום, שבו הודה, עליאן הגיע לתחנה למכירת סמים ליד התחנה המרכזית בתל אביב, על מנת לרכוש סמים מסוג הרואין ומתאמפטאמין. בסמוך למקום פגש הנאשם בפרץ, שביקשה ממנו לרכוש עבורה סמים מפני שמסרבים למכור לה. תחילה הוא סירב אך לאחר מכן נכנס לתחנת הסמים ורכש עבורה.

עוד בוואלה!

מהומה בדיון על מות הנערה מרים פרץ בדירה בי-ם: "רצחת את אחותי"

לכתבה המלאה
הארכת מעצר - מאג'ד עליאן החשוד בהמתה בקלות דעת ולשידול קטינה לשימוש בסמים, השלום ירושלים, 30 באוקטובר 2019. רוני כנפו
הודה בעבירות המיוחסות לו בכתב האישום. עליאן/רוני כנפו

השניים הלכו לגן ציבורי סמוך ושם השתמשו בסמים. לאחר מכן, נתנה פרץ לנאשם כסף נוסף כדי שיקנה מנה נוספת של הרואין, והם המשיכו למלונית בעיר. לאחר מכן, השניים עזבו את המלונית ונסעו לירושלים. בסביבות השעה 1:00 לפנות בוקר הם הגיעו לבית משפחתו של עליאן בבית צפאפא, שם נתן עליאן לפרץ מנת סם נוספת מסוג הרואין, וכן השתמש בעצמו.

כשתי דקות לאחר מכן התחילה המנוחה לרעוד ולהקפיץ את ידיה, למשך כמה שניות. בהמשך נכתב כי כעבור כמה דקות הלכו הנאשם ופרץ לישון. זמן מה לאחר מכן יצא עליאן מהחדר כדי להשיג מנת סם נוספת, במועד שאינו ידוע במדויק למאשימה, בעת שהיא כבר הייתה מתה.

עו"ד ליבסקינד מהפרקליטות הביע תקווה כי "הנסיבות הטראגיות של המקרה והעונש שנגזר על הנאשם - שנתיים מאסר מאחורי סורג ובריח - יהיו תמרור אזהרה לגבי הסיכון הרב בחשיפת נערים לסמים ויבטאו את חומרת המעשה של אספקת סמים מסוכנים לצעירים ובני נוער".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully