וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האמת מאחורי התצלום המפחיד של "רוח הרפאים הסקסית"

12.6.2020 / 0:02

במשך שנים לא נמצא הסבר הגיוני לתמונה שצולמה במוזיאון בעיר טורביי באנגליה, בה נראית דמות נשית מסתורית עם מחשוף עמוק בין המיצגים. חוקר עיקש טוען שמצא פיתרון לתעלומה, והוא הפתיע גם אותו

Youtube / The Hidden Underbelly 2.0)

האגדה האורבנית אומרת שמחוז דבון שבדרום-מערב אנגליה הוא בירת הפעילות העל-טבעית של בריטניה. לאורך השנים צבר האיזור מוניטין מפוקפק למדי עם סיפורי אימה על רוחות רפאים ודמויות מסתוריות אחרות שמתגוררות בו, מה שבאופן מפתיע - או שלא - עזר גם לענף התיירות המקומי.

ברוב המקרים אפשר היה להפריך בקלות את העדויות המפחידות, אבל לתעלומה אחת לא נמצאה תשובה במשך חמש שנים תמימות: מיהי הדמות המסתורית שצולמה במוזיאון העתיק בעיר טורביי, ושזכתה לכינוי "רוח הרפאים הכי סקסית בבריטניה"?

אותה "רוח רפאים" צולמה במהלך סיור תיירים שגרתי במוזיאון, והתגלתה לגמרי במקרה ב-2015 רק לאחר שהצלם התמים עבר ברפרוף על עשרות התמונות שצילם שם. להפתעתו, באחת התמונות נראתה אישה מטושטשת ולא מזוהה, לבושה מחשוף עמוק, ומביטה מטה במבט חלול כשלידה מה שנראה כמו נר.

רוח הרפאים הסקסית של בריטניה. מתוך "דיילי סטאר", צילום מסך
סוף סוף יש הסבר לתעלומת רוח הרפאים הסקסית/צילום מסך, מתוך "דיילי סטאר"

התמונה התגלגלה לדובר המוזיאון, שטען שאין שום הסבר הגיוני לתמונה. "מהזווית של התמונה נראה שהאישה הזו עולה עוברת דרך זכוכית ונמצאת בקומת הקרקע", אמר. לטענתו, הוא ליווה מקרוב את הסיור המדובר ומשוכנע בכך שהדמות שבתמונה אינה אחת התיירות. "רוב המיצגים במוזיאון הם בני 300 שנה, וחלקם שימשו בני משפחה שגורלה לא ידוע. אולי האנרגיה הזו מגיעה משם".

התמונה התפרסמה ברחבי בריטניה, ורבים ממי שנחשפו אליה התלהבו עד כדי כך שפתחו עמוד מעריצים בפייסבוק. "מי ידע שרוחות רפאים יכולות להוית כל כך סקסיות? אני מוכן שהיא תרדוף אחריי בבית ותעשה לי סיוטים בכל ימות השבוע", כתב אחד מהם.

הפרשייה קיבלה עוד טוויסט מלחיץ, כשנמצאו בחדר אחר במוזיאון מה שנראה כמו טביעות אצבע משונות בתוך ארון קבורה נעול של מומיה. אבל את החוקר העל טבעי בן רדפורד זה לא שכנע: הוא שיער במאמר שפרסם ב"הפינגטון פוסט" שהדמות שנראית מבעד לזכוכית היא בסך כל השתקפות של אישה צעירה שטיילה במוזיאון.

התעלומה הזו העסיקה אותו עד כדי כך שהיה חייב לנסוע למוזיאון ולראות את הדברים בעיניים. למרבה הפתעתו, כבר ברגע הראשון הוא זיהה שלא מדובר בהשתקפות כפי שחשב. ואולם, הוא העלה תיאוריה חדשה: "מנקודת המבט שלי, ואחרי שסרקתי את כל החדר לאורכו ולרוחבו, הגעתי למסקנה שמה שרואים בתמונה זו אישה צעירה שישבה בספסל שנמצא בסמוך לאח. הפנים שלה נראות כל כך מטושטשות בגלל שהתצלום נעשה עם 'פלאש', במקום בו היה מעט מאוד אור".

הלקח שלו הוא שאף פעם לא צריך למהר להסיק מסקנות לגבי תמונות משונות, בטח לא בעידן הנוכחי. "אני מאמין שהאיש שצילם את 'הרוח' שכח מה היה ההקשר של התמונה, כי הוא צילם באותו יום המון תמונות וגילה את התמונה עם 'הרוח' אחרי זמן רב. בעידן שלנו, שלכולם יש מצלמה בסלולרי, אנחנו מצלמים עוד ועוד, ולא תמיד מסתכלים על התמונות מיד. זהו כר פורה לסיפורי אגדות של 'רוחות רפאים', כי כשאנשים מסתכלים שוב על התמונות, הם שוכחים לגמרי את ההקשר שבו הן צולמו".

  • עוד באותו נושא:
  • רוח רפאים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully