וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היוזמה לשליטה במינוי יועמ"ש הכנסת: בכחול לבן צפויים להתנגד

25.5.2020 / 20:15

גורם במפלגה אמר כי לא יתמכו בהצעת החוק שתשנה את הרכב ועדת האיתור, כך שתורכב מחברי כנסת בלבד. לדבריו, "אין שום סיבה לשנות את הליך האיתור הקיים". לפי ההסכם הקואליציוני, הליכוד יוכל לקדם חקיקה רק באישור כחול לבן

בחירת יריב לוין יושב ראש הכנסת/ערוך הכנסת

(בווידאו: בחירת יריב לוין ליו"ר הכנסת)

בכחול לבן צפויים להתנגד לשינוי בהליך בחירת היועץ המשפטי של הכנסת. גורם במפלגה אמר הערב (שני) לוואלה! NEWS כי "אין שום סיבה לשנות את הליך האיתור הקיים".

מוקדם יותר נחשף כי חברי הכנסת איילת שקד (ימינה) ושלמה קרעי (הליכוד) מקדמים הצעת חוק לשינוי הליך בחירת היועץ המשפטי לכנסת. כך שוועדת האיתור תורכב רק מחברי כנסת, עם רוב לקואליציה, ולא תכלול יותר גורמים ברשות השופטת וברשויות הציבוריות. לפי בכירים בקואליציה, יו"ר הכנסת יריב לוין "אישר מאחורי הקלעים את ההצעה".

בישיבת הנהלת הקואליציה הודיעו היום כי לא תקודם חקיקה פרטית בחודש הקרוב, וההצעה הזו הינה הצעה פרטית - כך שיעלה קושי נוסף לקדם אותה בתקופה הזו, שבה לפי החוק כבר יש למנות יועץ משפטי חדש לכנסת. בנוסף, לפי ההסכם הקואליציוני, הליכוד יוכל לקדם חקיקה או כל מהלך בכנסת או בממשלה רק באישור כחול לבן, וההפך.

יו"ר כחול לבן בני גנץ במהלך כינוס מליאת הכנסת במסגרת הצבעה על חוק הרוטציה 7 במאי 2020. דוברות הכנסת - עדינה ולמן, אתר רשמי
במפלגתו לא סבורים כי יש לערוך שינוי בהרכב ועדת האיתור. גנץ/אתר רשמי, דוברות הכנסת - עדינה ולמן

הצעת החוק של שקד וקרעי קובעת כי הוועדה תהיה בת חמישה חברים במקום שבעה כיום, ויהיו בה רק חברי כנסת, והם: יו"ר ועדת הכנסת, יו"ר ועדת החוקה, יו"ר הוועדה לענייני ביקורת המדינה ושני חברי כנסת נוספים החברים בוועדה למינוי שופטים. המשמעות היא שבוועדה יהיה רוב לקואליציה, והמינוי יהיה בשליטתה הבלעדית.

שקד וקרעי צפויים להחתים בימים הקרובים נציגי סיעות נוספות על הצעת החוק, ובדברי ההסבר להצעה הם מנסים להסביר כי כיום החוק "מותיר את הכנסת ונציגיה במיעוט בוועדה ופוגע במעמדו הציבורי של בית המחוקקים הישראלי, אשר כביכול אינו מסוגל לבחור את הגורם שייצג אותו אל מול בית המשפט". עוד נטען כי "ראוי שהיועץ המשפטי ייבחר לתפקידו בהליך בו משתתפת נציגות רחבה של חברי הכנסת, ללא מעורבותן של רשויות אחרות או גורמים זרים".

כינוס מליאת הכנסת 6 במאי 2020. דוברות הכנסת - עדינה ולמן, אתר רשמי
בימים הקרובים צפויים שקד וקרעי להחתים נציגי סיעות. מליאת הכנסת/אתר רשמי, דוברות הכנסת - עדינה ולמן

בכירים בקואליציה טוענים כי יו"ר הכנסת לוין, שאמור להכריע על זהות המועמד הסופי, נתן את הסכמתו העקרונית לשינוי. בלשכתו מסרו בתגובה כי לא ידוע לו על יוזמה כזו, אך "עמדתו העקרונית לאורך שנים היא שהליכי מינויים צריכים להתבצע תוך מתן שיקול דעת לדרג הנבחר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully