וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קווי האוטובוס הבינעירוניים יחזרו לפעילות כבר ביום חמישי

קינן כהן, כתבנו לענייני תחבורה ותעופה

25.5.2020 / 18:32

חברת אגד הודיעה כי לראשונה מאז שהושבתה בשל משבר הקורונה, תושב פעילות האוטובוסים לשגרה. זאת למעט קווי האוטובוסים אל הרכבת וממנה, קווי הלילה וקווים למוסדות אקדמיים. בנוסף, מספר הנוסעים שמותר יהיה להסיע בכל כלי תחבורה תגדל אף היא מיום חמישי

צילום: יותם רונן, עריכה: ניר חן

(בווידאו: אחרי הגבלות הקורונה נפתחה עונת הרחצה בים)

התחבורה הציבורית בסופי השבוע תוחזר למתכונת רגילה מיום חמישי הקרוב, ערב חג השבועות - כך הודיעה היום (שני) חברת אגד, זאת לאחר שהושבתה והוחזרה לפעילות מצומצמת במשך החודשיים האחרונים, בשל התפשטות נגיף הקורונה בישראל.

בנוסף לכך, עדכן היום משרד התחבורה את מספר הנוסעים שמותר יהיה להסיע בכל כלי תחבורה, וגם תקנות אלה ייכנסו לתוקפן ביום חמישי הקרוב. לפי התקנות החדשות, באוטובוס בין-עירוני תותר הסעת 46 נוסעים, באוטובוס עירוני תותר הסעת 49 נוסעים ובאוטובוס מפרקי תותר הסעת 75 נוסעים.

עם זאת, להנחיה זו יש מספר חריגים. קווי האוטובוסים אל הרכבת וממנה לא יופעלו עד לחזרתה המתוכנן של הרכבת לפעולה מלאה ב-8 ביוני. קווי הלילה עוד לא יחזרו בשלב זה, קווים למוסדות אקדמיים יוחזרו לפי הצורך על פי קצב חזרת הלימודים האקדמי. לעומת זאת קווי התלמידים יחזרו במלואם למעט קווים אל מוסדות חינוך שטרם חזרו לפעילות, אך גם פעילותם תתחדש כשמוסדות אלו ישובו לפעולה ב-31/5.

חיטוי תחנת אוטובוס בכפר חב"ד 18 במרץ 2020. -, פלאש 90
האוטובוסים חוזרים לפעילות מלאה גם בסופי השבוע. חיטוי תחנת אוטובוס בכפר חב"ד/פלאש 90, -

קווי האוטובוס העירוניים כבר חזרו לפעול בימי שישי ובמוצאי שבת מ-15 במאי, ומסוף השבוע הקרוב תנועתם תחודש במלואה. באותו תאריך נודע גם כי תנועת הרכבות תחודש בקווים המרכזיים, מה שלא קרה לבסוף, כשאתמול אף נודע כי תנועת הרכבות תשוב לפעילות רק ב-8 ביוני.

קווי האוטובוסים בוטלו ב-17 למרץ בעקבות התפשטות נגיף הקורונה, והשבתם לפעילות מצטרפת לשורת הקלות נוספות שהוכרזו לאחרונה, עם הירידה ברמת התחלואה.

עוד בוואלה!

דחייה נוספת בחזרה לשגרה: הרכבות ישובו לפעילות מלאה ב-8 ביוני

לכתבה המלאה

רכבות הנוסעים היו אמורות לשוב לפעילות ב-1 ביוני, כשמשרד התחבורה הודיע על שובן ב-17 במאי, אבל שעות לאח מכן משרד הבריאות חזר בו מההיתר לכך, והבהיר כי עדיין לא ניתן אישור. מנכ"ל המשרד, משה בר סימן טוב, הודיע אז להנהלת הרכבת כי אישור ניתן למודל הפעלת הרכבת, אך לא למועד הפעלתה. "אופייה המיוחד של הרכבת כאמצעי להסעת המונים ייחודי, הכולל מספר קרונות עם יציאות וכניסות רבות ומעבר במספר רב של תחנות, אינו מאפשר שליטה במספר הנוסעים ובהתקהלות ברכבות וברציפים", הסביר.

"חולה קורונה אחד שנוסע ברכבת יכול לגרום להדבקה של אנשים רבים ולהחזיר את מדינת ישראל שבועות אחורה במאבק מול התפשטות הנגיף", הוסיף מנכ"ל משרד הבריאות. "יש להמתין עם חידוש תנועת הרכבות ולהיצמד ללוח הזמנים המקורי שנקבע על ידי הממשלה". אתמול התברר כי ללוח הזמנים התווסף אף שבוע יותר מכך.

שמרית נוטמן מנכ"לית ארגון 15 דקות, מסרה בתגובה להחלטה כי "במהלך השבועות האחרונים קיבלנו אינספור פניות מנוסעים התוהים מתי ישובו קווי האוטובוס הבין-עירוניים לפעולה. נוסעים התלויים באוטובוסים כדי להגיע לעבודה, ללימודים ובחזרה למשפחותיהם נותרו ללא אפשרות מעשית להגיע ליעדם". היא הוסיפה כי "אנחנו מברכים את השרה רגב על כך שהקשיבה קשב רב למצוקת הנוסעים והחזירה את השירות הבין-עירוני גם בסופי שבוע".

השורות הראשונות באוטובוסים של חברת "דן" נחסמו לישיבה לאור ההנחיות החדשות של משרד התחבורה במלחמה בנגיף הקורונה. 9 במרץ 2020. ללא, אתר רשמי
השורות הראשונות באוטובוסים נחסמו לישיבה בשל נגיף הקורונה/אתר רשמי, ללא

ממחר: משתמשי "רב קו" יוכלו לקבל פיצוי על חודש מרץ

עם כניסת המשק הישראלי להסגר במהלך חודש מרץ, כחלק מצעדי ההתגוננות נגד מגיפת הקורונה, צומצמו משמעותית שירותי התחבורה הציבורית עד כדי 25% מההיקף שלהם בימי שגרה. כתוצאה מכך, נפגעו נוסעים שרכשו כרטיס "רב קו" ולא יכלו לממש אותו בפועל.

כעת מודיע משרד התחבורה כי בעקבות סיכום עם משרד האוצר, הושג מתווה פיצוי לנוסעים שרכשו מנוי חופשי חודשי לחודש מרץ. בפני הנוסעים עומדות שלוש אפשרויות: קבלת חופשי חודשי לשבועיים בחינם, רכישת חופשי חודשי בהנחה של 50% או הטענת "ערך צבור", המאפשר נסיעה בקווים שונים בסכום של רבע מעלות חוזה ה"חופשי חודשי" המקורי.

חיטוי תחנת רכבת משה דיין ראשון לציון,מעל נתיבי איילון, 18 במרץ 2020. ראובן קסטרו
יינתן פיצוי למשתמשי "רב קו". חיטוי תחנת אוטובוס בראשל"צ/ראובן קסטרו

על מנת לממש את הפיצוי, לרשות הנוסעים מספר מסלולים. דרך אפליקציות הטעינה של הכרטיס דוגמת "רב קו", "רב קו אונליין" או "הופ און". באמצעות טוען הכרטיסים או באמצעות טלפונים חכמים המצוידים בטכנולוגיית NFC המאפשרת תקשורת נתונים ותשלום מאובטח. כמו כן, ניתן יהיה להזמין את הפיצוי באינטרנט ולממש אותו בעמדות הטעינה של הכרטיס וגם באמצעות הטלפון עבור ציבורים שאינם עושים שימוש או נגישים לאינטרנט במספר 03-7207406.

(עדכון ראשון 16:26)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully