וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הוא אמר 'תזמינו משטרה'": הפרטים החדשים מתקרית הירי בסלומון טקה

25.5.2020 / 13:30

בדיון ההוכחות שנערך לשוטר שירה למוות בנער ביוני 2019, הוצג קטע משחזור האירוע, במהלכו אמר חברו של טקה כי האחרון סבר שהקצין, שהיה ללא מדים, הוא מתחזה. השחזור מחזק את גרסת הנערים שטענו כי הלכו בעקבותיו כדי לבדוק אם מדובר בשוטר או באזרח שתיחקר אותם ללא סמכות

צילום: שלומי גבאי, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

במהלך דיון ההוכחות השני שנערך היום (שני) במסגרת משפט השוטר שירה למוות בסלומון טקה ביוני 2019, הוצג קטע משחזור שנערך לאחד מהנערים בחבורתו של טקה, ממנו עולה כי האחרון סבר שהקצין אינו באמת שוטר, וקרא להזמין לו משטרה.

השחזור, שהוצג על ידי סנגור השוטר, עו"ד יאיר נדשי, לראש שלוחת מח"ש בחיפה מעין לוי כהנא, נעשה כשלוש שעות לאחר אירוע הירי. במסגרתו, אמר הנער לחוקרי מח"ש כי בשלב מסוים סבר טקה כי השוטר מתחזה, משום שהיה ללא מדים. בנוסף, הנערים חשבו כי האקדח שהציג בפניהם הקצין הוא אקדח אוויר "אירוסופט", למרות שזה הקצין הזהיר אותם כי מדובר באקדח אמיתי.

מכאן עולה כי טקה וחבורתו סירבו לכאורה להאמין שמדובר בשוטר משטרת ישראל. השחזור מחזק את גרסתם כי הלכו בעקבות השוטר כדי לבדוק אם באמת מדובר בבעל תפקיד ללא מדים, או שמא באזרח שהתעמר בהם ותיחקר אותם בלא סמכות.

הדיון, שנערך באולמו של השופט ד"ר זאיד פלאח בבית משפט השלום בחיפה, נערך מול קומץ עיתונאים, בני משפחה ומקרובים למשפחת טקה. זהותו של הקצין אסורה עדיין לפרסום והוא מוגדר כמאוים ברמה הגבוהה ביותר.

הוכחות | שוטר (אסור בפרסום), נאשם בגרימת מוות ברשלנות של סלומון טקה, השלום, חיפה. שלומי גבאי
"לכל היותר היה מותר לו לבצע ירי באוויר". השוטר בדיון בשלום בחיפה, היום/שלומי גבאי

בדיון הקודם שב ורמז הסניגור כי החקירה התקיימה תחת לחצים ציבוריים עצומים שהופעלו על מח"ש, ושהשפיעו על אופן ניהול החקירה והגשת כתב האישום, "מטעמים מוטים". כהנא הדפה את הטענות והשיבה כי "שמעתי על שמירה שהוצבה על ראשת מח"ש מהתקשורת. אני עשיתי חקירה באופן מקצועי לא התחשבתי בשום דבר".

הסניגור שב ומכחיש בשמו של הקצין את המיוחס לו, מאז ליל האירוע. את המדינה מייצגת המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות, שגם חקרה את האירוע והגישה את כתב האישום, באמצעות עו"ד רונן יצחק ועו"ד ליאת יונניאן.

לדבריו תובע מח"ש, הקצין כי פעל באופן נכון כשהחליט לגשת אל הנערים בפארק בקריית חיים, אולם החל מאותו הרגע כשל במהלכיו וכי "לכל היותר היה מותר לו לבצע ירי באוויר". לדבריו, מח"ש לא סוברת שלא היה בסכנה, אך לטענתו לא היה מדובר בסכנת חיים. "הוא היה בסכנה מסוימת, אך הוא התרשל בכל הפעולות כולל בשליפה ובדריכה, וכמעט לא השאיר שהות לנערים להגיב - יריעת המחלוקת מצומצמת מאוד".

עוד בוואלה!

מח"ש על הקצין שנאשם בגרימת מותו של סלומון טקה: "התרשל בכל הפעולות"

לכתבה המלאה
הוכחות | שוטר (אסור בפרסום), נאשם בגרימת מוות ברשלנות של סלומון טקה, השלום, חיפה. שלומי גבאי
"שימוש בכוח בלתי סביר שהוביל לאובדן חיים מיותר". משפחתו של טקה בדיון השוטר, היום/שלומי גבאי

עם זאת, חקירתו של עו"ד נדשי את הסניגור מעידה כי עוד צפויים לא מעט דיוני הוכחות ארוכים. עתיד להתקיים סיור בזירה עצמה, אך השופט פלאח ממתין להסרת מגבלות הקורונה בכדי לקיימו. בינתיים נעזרים התובעים והסניגור בסרטוני רחפן, הקלטות, צילומים, מפות ותרשימים המוצגים בפני בית המשפט על גבי מסך.

בחודש פברואר נפתח משפטו של קצין המשטרה שנאשם בגרימת מותו ברשלנות של טקה בן ה-19 בקריית חיים. הקצין משרת במשטרת ישראל כ-13 שנים בתפקידים מבצעיים שונים, לרבות כלוחם ביס"מ, ובתקופה הנדונה שימש כקצין סיור בתחנת זבולון. אנשי מח"ש התקשו לזכור תקדים לאירוע שכזה, בו שוטר שאינו בתפקיד או על מדים ירה למוות באזרח.

עו"ד ציון אמיר והקליניקה לקידום שוויון בפקולטה למשפטים של אוניברסיטת בר אילן, המייצגים את המשפחה, בוחרים בינתיים שלא להתייחס להליך המתנהל.

ראשת שלוחת מח"ש חוף, מעין לוי כהנא. -, אתר רשמי
העדה מעין לוי כהנא, היום/אתר רשמי, -

במקביל להליך הפלילי, הגישה בשבוע שעבר משפחת טקה תביעת נזיקין אזרחית נגד השוטר והמשטרה באמצעות עו"ד אביתר קציר ועו"ד גיורא אבן צור, שאמדו את הנזק שנגרם להם בסך של 2.5 מיליון שקלים לפחות. "בחסות החוק' לכאורה, הפעיל הנתבע פעם אחר פעם כוח בלתי סביר, נטול שיקול דעת ומחשבת תחילה, מה שהוביל בסופו של יום לאובדן חיים כה מיותר של אדם צעיר ולריסוק משפחתו ואוהביו".

עוד נטען בתביעה כי "יריות אקדחו של הנתבע גבו את חייו של המנוח וסיכנו את חייהם של נערים צעירים נוספים שאך באורח נס לא נפגעו גם הם מהאש שנורתה לכיוונם ממרחק של כשלושה מטרים".

"השוטר שמע בתקשורת שיש כוונה להגיש נגדו ונגד המשטרה תביעה נזיקית. מעבר לכך הוא אינו יודע על כך דבר", מסר עו"ד נדשי בשם קצין המשטרה. ממשטרת ישראל נמסר כי "כתב התביעה אינו מוכר למשטרה ולכשיתקבל אנו נשיב לו ככל שנדרש באמצעות הפרקליטות בבית המשפט כמקובל. אנו מצרים על המשך טענות והכפשות שונות כלפי המשטרה והשוטר המעורב, שעה שההליך המשפטי בעניין מתנהל וטרם הוכרע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully