וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה אישרה: 14 מיליארד שקלים נוספים יועברו לתכנית הסיוע למשק

24.5.2020 / 17:26

תכנית הסיוע בתגובה למשבר הקורונה הורחבה לסך כולל של מאה מיליארד שקלים, באמצעות תיקון של חוק יסוד: משק המדינה. בין היתר, היא כוללת מתווה לעידוד תעסוקה, סיוע לעסקים עם סיכון גבוה והשקעה בהכשרות מקצועיות. תיקון בחקיקה יאפשר שחרור כספי פיקדון לחיילים משוחררים

אל על מטענים תפעיל טיסות מטען מטורקיה עם ציוד הומניטרי למלחמה בקורונה/דוברות אל על

הממשלה אישרה היום (ראשון) את הרחבת תכנית הסיוע הכלכלי למשק ב-14 מיליארד שקלים נוספים, אחרי הפגיעה הכלכלית שנגרמה ממשבר הקורונה. הרחבת התכנית נעשתה בהתאם להצעתם של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר ישראל כץ, ודרשה תיקון של חוק יסוד: משק המדינה. אחד הצעדים שאושרו הוא הקדמת שחרור כספי הפיקדון לחיילים משוחררים שלהם נותרה יתרת כספים בחשבון, באמצעות תיקון חקיקה.

עם התוספת, תעמוד תכנית הסיוע על סך כולל של מאה מיליארד שקלים. בין היתר, הרחבת התכנית כוללת מתווה לעידוד תעסוקה בהיקף של שישה מיליארד שקלים, כולל מענקים לתמרוץ החזרת עובדים למשק, כדי להוריד את שיעור האבטלה. עוד כוללת התכנית סיוע לעסקים, הפועלים בענפים עם סיכון גבוה במיוחד שלא ישובו לפעילות סדירה בתקופה הקרובה, בשל מאפייניהם הייחודיים. בין השאר, תוקם קרן הלוואות ייעודית בערבות מדינה, בהיקף של ארבעה מיליארד שקלים.

כמו כן, יורחב המענה התקציבי למשרדי הממשלה, בפרט לצורך ההתאמות הנדרשות בהתאם להנחיות משרד הבריאות לחיים ב"שגרת הקורונה", ותתבצע השקעה בהון אנושי באמצעות הכשרות מקצועיות, תהליכי השמה ואבחון תעסוקתי.

ישיבת ממשלה 17.2.2019. רוני כנפו
התכנית תעמוד על מאה מיליארד שקלים. נתניהו וכץ, ב-2019/רוני כנפו

תכנית נוספת להאצת המשק, כוללת האצת חיבור עסקים לתשתיות סיבים אופטיים, קידום תכנון וביצוע פרויקטי תשתיות, הרחבת תכנית הדיגיטציה באמצעות ייעול עבודת הממשלה ושיפור שירותי הבריאות המקוונים לאזרח.

גם היקפי הסיוע שניתנו במסגרת התכנית הורחבו, באמצעות הגדלת קרן ההלוואות בערבות המדינה לעסקים קטנים ובינוניים ל-14 מיליארד שקלים, כולל מימון לחברות הייטק בהיקף של שני מיליארד שקלים ומתן ערבות מדינה לביטוח אשראי בהיקף של 750 מיליון דולר. שר האוצר הנחה גם לגבש מתווה שיביא לפתרון המקרים שבהם קוזזו קצבאות ממי שפוטרו בתקופת הקורונה, ומקבלים קצבה נוספת מביטוח לאומי, מעבר לקצבת אבטלה.

שר האוצר, ישראל כץ, בירך על הרחבת תכנית הסיוע ואמר כי "אישרנו היום בממשלה את הרחבת תכנית הסיוע הכלכלית למשק ב-14 מיליארד שקל נוספים, במאמץ משותף של משרד האוצר ומשרד ראש הממשלה". השר כץ הוסיף כי "האישור מעמיד את סך התוכנית על כמאה מיליארד שקלים. מדובר בצעד חיוני בתהליכי ההתמודדות עם המשבר אליו נקלענו, למען אזרחי מדינת ישראל ולצמצום מהיר של האבטלה במדינה".

עוד בוואלה!

קרן טרנר-אייל מונתה לתפקיד מנכ"לית משרד האוצר

לכתבה המלאה
שוק פתח תקווה 7 במאי 2020. ראובן קסטרו
קונה בשוק בפתח תקווה/ראובן קסטרו

בשיאו של משבר הקורונה, נרשמו בחודש אפריל כמיליון אזרחים דורשי עבודה. לפני הנתונים העדכניים של שירות התעסוקה, החל מיום חמישי האחרון ועד היום בשעה 16:00 התקבלו 10,687 דיווחים על חזרה לעבודה, ובמקביל נרשמו 1,237 דורשי עבודה חדשים. בסך הכול, מאז החלו ההקלות בסגר, נרשמו בשירות התעסוקה 100,625 דורשי עבודה חדשים, ומנגד 169,930 איש דיווחו על חזרה לעבודה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully