וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 9 חודשים: הצעירה הישראלית הודיה מונסנגו שוחררה למעצר בית מהכלא בפרו

מונסנגו בת ה-25, בעלת צרכים מיוחדים, הועברה למעצר בית לאחר שנעצרה בחשד להברחה וסחר בסמים. עם צאתה מבית הסוהר סיפרה: "לא הבנתי על מה העונש שקיבלתי". במשרד המשפטים בפרו בוחנים בקשה להענקת חנינה

צילום:לירן לוי, עריכה: שאול אדם

(בווידאו: הצעירה הישראלית נעמה יששכר נוחתת בארץ לאחר שחרורה מהכלא ברוסיה)

הודיה מונסנגו, הצעירה בת ה-25 שנעצרה בפרו בחשד לסחר והברחת סמים, שוחררה הלילה (ראשון) למעצר בית. מונסנגו, בעלת צרכים מיוחדים, יצאה מהכלא לאחר כתשעה חודשים. בשיחה טלפונית עם אחיה בישראל, סיפרה על ההתרגשות בעקבות השחרור. "לא האמנתי כשמנהלת הכלא אמרה לי שאני יוצאת", תיארה. "אפילו את יום ההולדת חגגתי בכלא, לא הבנתי על מה העונש שקיבלתי".

"נגיף הקורונה שהכניס את פרו לסגר רק החריף עוד יותר את המצב וטיפסנו על הקירות מדאגה, התפללנו לרגע הזה שבו היא תיגאל מהכלא", אמר אחיה של מונסנגו, מאור. אחותה, תהילה, פנתה לעזרה: "שמחתי לראות שהיא בריאה ומאושרת, אני מחכה כבר לחבק אותה, אבל לא נוכל לעשות את זה בלי עזרה ותמיכה כספית מעם ישראל".

הודיה מונסנגו הישראלית משוחררת מהכלא בפרו, 24 מאי 2020. צ, צילום מסך
מונסנגו יוצאת מהכלא בפרו, הלילה/צילום מסך, צ

בשלב זה לא נקבע תאריך לתחילת המשפט של הצעירה, ובמקביל במשרד המשפטים בפרו בוחנים את בקשת החנינה שהגישה. בחודש פברואר האחרון פנה הנשיא ראובן ריבלין לנשיא פרו, מרטין ויסקרה, בבקשה שיעניק חנינה לצעירה הישראלית. הבוקר הודה ריבלין לממשלה בפרו "על ההיעתרות לבקשה אשר הפנה באשר להודיה מונסנגו ומביע תקווה כי מדובר בצעד לכיוון שחרורה המלא בהקדם".

הנשיא ביקש את התחשבותן של הרשויות במצבה העדין ובכך שהודיה דוברת עברית בלבד ועל כן מתקשה לתקשר עם עורכי הדין המקומיים שלה. "בהתחשב בנסיבות ההומניטריות הקשות הללו, אנו דואגים מאד לביטחונה הנפשי והפיזי של הודיה, בייחוד לאור מעצרה הממושך והמרחק ממשפחתה", הדגיש הנשיא במכתבו והוסיף: "בנסיבות ייחודיות אלה, אני פונה לחמלתך ורחמיך בבקשה להתערבותך האישית בהענקת חנינה לגברת הודיה מונסנגו".

עוד בוואלה!

משפחת הישראלית העצורה בפרו: "מאז שחרור נעמה יששכר יש תקווה"

לכתבה המלאה

בני המשפחה של הודיה, שבמזוודתה נמצאו 28 ק"ג קוקאין, טענו כי בשל מוגבלותה היא נוצלה לביצוע עסקת סמים. דורית רז אבדר, בת דודתה של הודיה, תיארה בפני וואלה! NEWS את השתלשלות האירועים. "הודיה עברה בחייה מקרי אונס והתעללות, וכעת היא נפלה קורבן הזוי לעסקת סחר בסמים, שהעונש עליה הוא בין 15 ל-20 שנה", סיפרה. "הייתה לה חברה בשם סמדר זוהר שאותה הכירה בפנימייה לילדות בסיכון. סמדר החליטה לטוס לברצלונה עם שני אחייניה בני ה-8 וה-10 ופיתתה את הודיה לבוא איתה ולעזור לה לשמור עליהם, בתמורה לתשלום מלא על הטיול".

בת דודתה הוסיפה כי הודיה התלהבה מהטיסה ושכנעה את המשפחה שהיא תהיה בידיים טובות, ודווקא לקראת סופו - הכל השתבש. "כשכמעט נגמר הטיול, סמדר אמרה שהיא רוצה לטוס לחמישה ימים לארצות הברית. השתיים הגיעו לשדה התעופה, ואז הבינה הודיה שהיא בכלל נוסעת לפרו. היא כזו תמימה שהיא לא חשבה על הגרוע מכל", סיפרה בת דודתה דורית. "בעת שהותן במלון בפרו גילתה הודיה שהמזוודה שלה שבורה. סמדר אמרה לה שלא תדאג, והיא תזמין שתי מזוודות דרך אתר באינטרנט". לדבריה של דורית - אלה היו המזוודות שבהן הושתלו הסמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully