וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני סכרים קרסו, ושיטפון של "פעם ב-500 שנה" מציף את מישיגן

הגשמים שפקדו את המדינה גרמו לשיטפונות כבדים ונהרות רבים הגיעו לגובה שיא. עשרות אלפים התפנו מבתיהם תוך שמירה על ריחוק חברתי בשל הקורונה. טראמפ, זקוק לניצחון במדינה כדי להבטיח בחירתו בנובמבר, יגיע לסייר

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

יותר מעשרת אלפים בני אדם במדינת מישיגן שבארצות הברית החלו להתפנות אתמול מבתיהם לאחר ששני סכרים קרסו בשל גשמים עזים. נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מתכנן לסייר היום (חמישי) במדינה, לאור חשיבותה בבחירות לנשיאות בנובמבר.

המושלת גרטשן ויטמר הכריזה על מצב חירום במחוז מידלנד שבו קרסו הסכרים בעיירות אדנוויל וסאנפורד. עוד אמרה ויטמר כי מרכז מידלנד - עיר שאוכלוסייתה מונה 42 איש -
עשוי לשקוע בקרוב תחת מים בגובה של שלושה מטרים. היא הזהירה מפני הצפות בקנה מידה "היסטורי".

השירות המטארולוגי הלאומי הזהיר מפני הצפות שמסכנות חיי אדם, והצטרף למושלת בקריאה לתושבים לעבור מיידית לשטח גבוה יותר. מישיגן היא מדינה צפונית ששוכנת בין האגמים הגדולים, ונהרות רבים שזורמים בה עלו כבר ביום שלישי על גדותיהם בעקבות המשקעים הרבים.

סכר שקרס עקב שיטפונות. מידלנד, מישיגן, 20 במאי 2020.. AP
תקופה גשומה במיוחד. אחד הסכרים שקרסו, אתמול/AP

באתר האינטרנט של מידלנד פורסם כי 11 אלף בני אדם עזבו אותה, ועד כה לא דווחו בה מקרי מוות. "התושבים מתבקשים בכל לשון של בקשה להמשיך להתפנות", נכתב בהצהרה. הרשויות מסרו כי נהר הטיטבווסה שזורם בעיר כבר הגיע לגובה של יותר מעשרה מטרים וחצי, הרבה מעל לגובה שמוגדר שיטפון, וקצת מעל השיא שנמדד ב-1986.

עוד בוואלה!

נשיא אוקראינה: נחקור את שיחות ביידן והנשיא הקודם, ייתכן שזו בגידה

לכתבה המלאה
נהר הטיטבווסה שעלה על גדותיו כתוצאה משיטפונות. מישיגן, 20 במאי 2020.. AP
נהר הטיטבווסה המוצף עקב השיטפונות, אתמול/AP

אתמול תקף טראמפ את ההחלטה של מישיגן לאפשר הצבעה בדואר במהלך הבחירות בנובמבר ואמר כי זאת "רמאות", תוך שהוא מאיים להקפיא תקציבים למדינה. בביקור שלו היום הוא צפוי לבקר במפעל לייצור מכוניות בדטריוט שהוסב לייצור מכונות הנשמה.

המושלת כבר התנגשה עם טראמפ סביב תגובת ממשלה למגיפת הקורונה. עם זאת, היא אמרה כי היא מתכוונת לתת לנשיא "תדרוך מלא" על הסכרים שנפרצו וההצפות שנוצרו כתוצאה מכך.

המושלת אמרה כי "קשה להאמין שאנחנו בעיצומו של משבר שלא נראה זה מאה שנים - מגיפה עולמית - ושבנוסף לזה אנחנו מתמודדים עם הצפות, שנראה שיהיו החמורות זה 500 שנים". היא קראה לתושבים שמתפנים למקלטים לעטות מסיכות פנים ולהקפיד על ריחוק חברתי ככל שניתן. בירת משיגן, לנסינג, שנמצאת כ-160 ק"מ מדרום למוקדי השיטפון, הייתה מוקד למחאה נגד הנחיות הריחוק החברתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully