וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האישה שבזכותה אושרו הפלות בארה"ב: "שילמו לי כדי שאגיד שהחלפתי צד"

20.5.2020 / 10:43

בסרט דוקומנטרי חדש, שצולם לפני מותה ב-2017, סיפרה נורמה מקורווי, שידועה בתור "ג'יין רו" מהפסיקה התקדימית ב-1973, כי התמיכה שהביעה במרוצת השנים במתנגדי ההפלות הייתה עבור בצע כסף. "זה וידוי על ערש דווי. לקחתי את הכסף שלהם ואמרתי למצלמות מה שאמרו לי"

צילום:רויטרס, עריכה: שאול אדם

(בווידאו: טראמפ השתתף ב"מצעד החיים" נגד הפלות, ינואר)

נורמה מקורווי, שידועה בתור "ג'יין רו" מהפסיקה התקדימית של בית המשפט העליון בארצות הברית לאישור הפלות ב-1973, חשפה שהיא שיקרה כשאמרה במרוצת השנים שהיא החליפה צד ותומכת בתנועה נגד הפלות. לדבריה, שילמו לה לעשות זאת.

ההודאה שלה נאמרה בסרט דוקומנטרי חדש, שהופק לפני מותה ב-2017, ושבו היא אמרה כי זה "וידוי על ערש דווי". לדבריה, "לקחתי את הכסף שלהם והם לקחו אותי לעמוד מול המצלמות ואמרו לי מה לומר. עשיתי את זה טוב. אני שחקנית טובה, כמובן, אני לא משחקת עכשיו".

מקורווי הוסיפה: "אם אישה צעירה רוצה לעבור הפלה, זה לא קשור אליי. לכן קוראים לכך בחירה".

נורמה מקורווי, (משמאל) שניצחה בתיק רו נגד ווייד, מחוץ לבית המשפט העליון של ארה"ב, 26 באפריל 1989. AP
"הכסף שנתנו לה היה צנוע". מקורווי בצאתה מבית המשפט העליון, 1989/AP

הסרט "AKA ג'יין רו" ישודר ביום שישי, אבל הוא ניתן מראש לעיתונאים. הוא עוקב אחרי נעוריה הבעייתיים של מקורווי, כיצד היא הפכה לנערת הפוסטר של תומכי ההפלות ועל התפנית שלה בשנות ה-90, כשהיא הכריזה שהיא הוטבלה מחדש לנצרות והחלה לפעול נגד הפלות. הסרט צולם בחודשים האחרונים של חייה, לפני שמתה בגיל 69.

פסיקת בית המשפט העליון מ-1973 מהווה במשך עשורים מוקד למחלוקות פוליטיות, חוקיות ומוסריות בארצות הברית.

הכומר האוונגליסטי רוברט שנק, אחד מאנשי הדת שעבדו עם מקורווי אחרי חזרתה בתשובה, נדהם כשצפה בריאיון שלה. לדבריו, התנועה המתנגדת להפלות ניצלה את חולשתה למען צרכיה והכיר בכך שהיא קיבלה כסף עבור הופעותיה בשם התנועה.

"מה שעשינו עם נורמה היה מאוד לא אתי", אמר במהלך הסרט. "ההונאה נחשפה". בפוסט נפרד שפרסם בבלוג שלו אתמול, כתב שהוא מקווה שאנשים יצפו בסרט. "אתם תראו אותי מביע צער עמוק על כך שמנהיגי התנועה (כמוני) פגעו בנורמה", כתב. "השם והתמונה שלה הניבו חלק מתזרימי הדולרים הגדולים ביותר שהקבוצה שלי וקבוצות אחרות קיבלו, אבל הכסף שנתנו לה היה צנוע. יותר מפעם אחת, ניסיתי לפצות אותה עם צ'ק נוסף, אבל זה אף פעם לא היה הוגן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully