וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברי מפלגתו ערקו, ומקרון איבד את הרוב המוחלט בפרלמנט

20.5.2020 / 9:39

נשיא צרפת ייאלץ להסתמך בשנתיים שנותרו לכהונתו הראשונה על מפלגה נוספת, אחרי שנהנה מרוב אבסולוטי בבית התחתון. עם זאת, הסיעה החדשה - "אקולוגיה, דמוקרטיה, סולידריות" - קטנה יותר מההערכות הראשונות, והיא מצהירה: "לא נהיה אופוזיציה, נמנע זליגה לימין הקיצוני"

נשיא צרפת עמנואל מקרון, 18 במאי 2020. רויטרס
ביקורת על שלטונו הריכוזי. מקרון, שלשום/רויטרס

מפלגתו של נשיא צרפת עמנואל מקרון איבדה אתמול (שלישי) את הרוב המוחלט שלה בבית התחתון של הפרלמנט, אחרי ששבעה מחוקקים ערקו ממנה. הם עזבו את מפלגת "הרפובליקה צועדת" (LREM) לטובת סיעה חדשה, "אקולוגיה, דמוקרטיה, סולידריות", שכוללת 17 מחוקקים. כך, מפלגתו של מקרון נותרה עם 288 חברי פרלמנט, אחד פחות מרוב מוחלט, וירידה מ-314 שמהם נהנתה אחרי שמקרון עיצב מחדש את המפה הפוליטית בצרפת ב-2017.

עם זאת, ההערכות בכלי התקשורת בצרפת לפני העריקה אתמול, סברו שהסיעה החדשה תכלול 58 חברים, מה שמצביע על כך שבכירי מפלגתו של מקרון הצליחו למנוע מפולת. "הלחץ מצד הנשיאות, המפלגה והסיעה היה כזה שהיינו חייבים לקדם את ההכרזה שלנו", אמר אחד העריקים לרויטרס. "רבים בסופו של דבר החליטו שלא להצטרף".

המפלגה של מקרון, שאותה הקים הבנקאי לשעבר עם ריצתו לנשיאות ב-2017, כבר סבלה משורת עריקות בעקבות תסכולם של חברי פרלמנט על שלטונו הריכוזי ועל המדיניות הכלכלית שלו, המיטיבה עם העסקים הגדולים. הנשיא עדיין יכול לסמוך על שותפתו הקטנה יותר, מפלגת המרכז "מודם", אולם בשל היחלשות מפלגתו, תהיה לה יותר השפעתה על מדיניותו במהלך השנתיים האחרונות לכהונתו הראשונה. הרפורמות שלו, שעוררו שביתות והתנגדות רבה, נתקעו בשל מגיפת הקורונה.

העריקים לא מגדירים את עצמם אופוזיציה, אלא רוצים לדחוף את הממשלה לאמץ מדיניות חברתית וסביבתית יותר, כדי למנוע זליגת קולות לימין הקיצוני.

"אם לא נראה תוצאות במהירות, הסכנה היא שהצרפתים יבחרו בגרוע ביותר ב-2022, מזה אנחנו רוצים להימנע בכל מחיר", אמר אורליאן טאשה, אחד העריקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully