וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: עמית אלמוג הוא החשוד ברצח בת זוגו ברמת גן

אלמוג בן ה-21 נעצר בחשד כי חנק למוות את חברתו מאיה ווישניאק בביתו. אמה של הנרצחת הזהירה הורים אחרים מטרגדיה דומה: "זה יכול לקרות לכל אחת". אביה סיפר: "היא אמרה לי 'יש לי תכניות לעשר שנים קדימה', ולפני יומיים נפרדנו ממנה"

-

עמית אלמוג, בן 21 מרמת גן, הוא החשוד ברצח בת זוגו מאיה ווישניאק בת ה-22 מאורנית בסוף השבוע - כך הותר לפרסום הערב (שלישי). בית משפט השלום בתל אביב האריך שלשום את מעצרו של אלמוג בשמונה ימים. לטענת המשטרה, לאחר שרצח את בת זוגו, אלמוג ניסה לרצוח גם את אמו. במהלך שהותו בתחנה הוא התפרע והשתולל. על יתר פרטי החקירה הוטל צו איסור פרסום.

בני משפחתה של ווישניאק, הזהירו היום כי רצח כזה עלול לקרות לכל אישה. אמה של מאיה, הילה, הבהירה כי "אם זה קרה לנו, זה יכול לקרות לכל אחת ואחת". היא אמרה כי "מתוך האסון, בחרנו לצאת עם מסר של תקווה ושינוי".

"מאיה שלנו, נפש חופשיה ותאבת חיים. היא לימדה את כולנו שאין דבר כזה בלתי אפשרי", סיפרה האם, "מאיה הציבה יעדים, חשבה באופן מקורי, ילדה של אושר ושיחות עמוקות". היא סיימה את דבריה בדמעות: "ראיתי אותך עולה ופורחת, ועכשיו מה יהיה?".

עמית אלמוג, החשוד ברצח חברתו מאיה וישניאק. פייסבוק, אתר רשמי
חשוד כי חנק למוות את בת זוגו. אלמוג/אתר רשמי, פייסבוק

אריאל, אביה של מאיה הספיד את בתו אחריה. "מאיה הייתה מוכשרת באמנות ובפילוסופיה ובמוזיקה. היא ניגנה בסקסופון והייתה לה יכולת ציור מדהימה. היו לה יכולות מכל הסוגים", אמר.

"היא אמרה לי 'אבא, יש לי תכניות לעשר שנים קדימה'. לפני יומיים היינו באבו-כביר, נפרדנו ממנה. היא קיבלה מאיתנו מיליון נשיקות", סיפר האב. עוד הוסיף כי המשפחה נענתה לבקשה לתרום את איבריה של מאיה משום ש"זו הייתה המשאלה שלה", והוסיף: "אני מאחל להם שהם יראו את החיים בצבע ורוד, כמו שמאיה ראתה אותם".

אחותה של מאיה וישניאק שנרצחה על פי החשד על ידי בן זוגה, אורנית, 19 במאי 2020. ראובן קסטרו
"היו לה יכולות מכל הסוגים". משפחתה של מאיה, היום באורנית/ראובן קסטרו

אחותה של מאיה, שירה, אמרה כי "מי שמכיר אותנו יודע שאנחנו בעצם תאומות, מחוברות בלב ובנפש. הקשר שלי ושלך הוא קשר מיוחד, אנחנו לא צריכות מילים, רק מבטים". היא המשיכה וסיפרה כי "אנחנו כל כך דומות, ויחד עם זאת כל כך שונות האחת מהשנייה. את משלימה אותי, את החצי הספונטני היצירתי המוכשר והעוצמתי שלי".

אייל אחיה, אמר כי "היא הייתה האחות הכי כיפית ומצחיקה בעולם. בילינו וצחקנו יחד והיו לנו את הרגעים היפים שלנו". הוא סיפר כי "מאיה הייתה מאוד חכמה. היא ידעה לקרוא מצבים ולדבר עם אנשים, ובנוסף גם הייתה מאוד תומכת".

אמה של מאיה וישניאק שנרצחה על פי החשד על ידי בן זוגה, אורנית, 19 במאי 2020. ראובן קסטרו
"נפש חופשיה ותאבת חיים". הילה, אמה של מאיה וישניאק/ראובן קסטרו

מחקירה ראשונית בליל הרצח, עלה כי הצעירה הגיעה לביתו של בן הזוג ברחוב אבטליון בעיר. בעת שהיו לבד בדירה פרץ בין השניים ויכוח, במהלכו חנק אותה למוות. על פי החשד, כעבור זמן מה הגיעה לדירה אמו של החשוד, שאמר לה: "בואי תראי מה עשיתי לה". האם התקשרה למוקד 100, ואז החל הבן לדקור אותה. היא נפצעה באורח קל ופונתה לבית החולים איכילוב בתל אביב. כוחות משטרה שהוזעקו למקום עצרו את החשוד, והוא הועבר לחקירה.

"אנו מבקשים להשתתף בצער המשפחה", מסרו עו"ד אורית חיון ועו"ד דין כוכבי ממשרדה, המייצגים את אלמוג. "מדובר בטרגדיה קשה ובלתי צפויה לכל הנוגעים בדבר. נסיבות האירוע נחקרות בימים אלו ואנו ממתינים לממצאי החקירה".

בתוך כך, הבוקר התקיים דיון בבית המשפט העליון בעניין בקשתה של עו"ד חיון לאפשר בדיקת פסיכיאטר חיצוני מטעמם, זאת לאחר שבית המשפט המחוזי בתל אביב דחה את הבקשה. בדיון בעליון אמרה נציגת המדינה כי החשוד עמית אלמוג הכשיל את הבדיקה הפסיכיאטרית שאליה נשלח מטעם המשטרה ואמר כי הוא מוכן להיבדק רק אצל פסיכיאטר מטעמו. מחר יכריע בית המשפט העליון בערעור שהוגש.

חבריה של מאיה וישניאק שנרצחה על פי החשד על ידי בן זוגה, אורנית, 19 במאי 2020. ראובן קסטרו
"קיבלה מאיתנו מיליון נשיקות". חבריה של מאיה/ראובן קסטרו

זהו המקרה השלישי של רצח נשים בשבועיים האחרונים. ב-28 באפריל נרצחה מאסטוואל אלאזה, אם לשניים בת 31 מחולון. בסוף השבוע האחרון הוגש כתב אישום נגד בעלה, מאנדפרו אלאזה בן 37, שדקר אותה למוות לעיני ילדיהם לאחר שסירבה לדרישתו לסייע לו בהכנת קפה. ב-3 במאי נרצחה טטיאניה חייקין, בת 50 מבת ים. בית המשפט האריך את מעצרו של בן זוגה, איגור צ'פיקוב, החשוד ברצח. על פי החשד, לאחר הרצח, התקשר צ'פיקוב למשטרה, הודה כי דקר אותה למוות - ונעצר. החשוד ריצה בעבר עונש מאסר של שישה חודשים בגין תקיפת נוספת של חייקין.

(עדכון ראשון: 16:51)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully