וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רצח ברמת גן: צעיר חנק למוות את בת זוגו ודקר את אמו

מחקירה ראשונית עולה כי בין השניים פרץ ויכוח, והחשוד, צעיר בן 21, חנק למוות את חברתו בת ה-22. אמו של החשוד, אישה בשנות ה-50 לחייה, נדקרה על ידי בנה ככל הנראה לאחר שהתקשרה למשטרה, ומצבה קל. זוהי האישה השלישית שנרצחת בשבועיים האחרונים

צילום: תיעוד מבצעי מד"א, יותם רונן

צעירה בת 22 נמצאה הערב (שבת) בערב ללא רוח חיים בדירה ברחוב אבטליון ברמת גן. מבדיקה ראשונית עולה כי בן זוגה, תושב העיר בן 21, חנק אותה למוות והוא נעצר במקום. אמו של החשוד, אישה בת 50, אותרה בדירה כשהיא פצועה באורח קל, ופונתה על ידי מד"א לבית החולים איכילוב בתל אביב. כוחות משטרה שהגיעו לזירה פתחו בחקירה, ובמשטרה מעריכים כי מדובר ברצח.

מחקירה ראשונית עולה כי הצעירה הגיעה היום לביתו של בן הזוג. בין השניים פרץ ויכוח בעת שהיו לבד בדירה, במהלכו חנק אותה למוות. כעבור זמן מה הגיעה למקום אמו של החשוד, שאמר לה: "בואי תראי מה עשיתי לה". האם התקשרה למוקד 100, ואז החל הבן לדקור אותה.

זירת הרצח ברמת גן 16 במאי 2020. דוברות משטרת ישראל
כוחות משטרה בזירת הרצח ברמת גן, היום/דוברות משטרת ישראל

סגן-ניצב רונן שמרי, קצין אגף חקירות ומודיעין של מרחב דן במשטרה, שחזר כי "לפני זמן קצר התקבל אירוע רצח של צעירה ברמת גן. כוחות משטרה ורפואה הגיעו למקום לזירה לא נעימה, כנראה היה רצח אלים. החשוד הוא בן 21 שהיה בקשר איתה. אימא של החשוד פצועה גם היא ופונתה לבית חולים. כוחות משטרה רבים ובהם כוחות מז"פ במקום ופתחנו בחקירה. כל הכיוונים נבדקים, גבינו עדויות ויודעים בערך מה קדם לרצח. כרגע לא מתייחסים למניע בשלב זה".

"כשנכנסנו לדירה ראינו צעירה בת 22 מחוסרת הכרה ללא סימני חיים ולאחר בדיקות רפואיות לא נותר לנו אלא לקבוע את מותה", סיפר פראמדיק מד"א, גיא ארזי. "הפצועה השנייה, אישה כבת 50 התהלכה בדירה כשהיא בהכרה מלאה טופלה במקום ופונתה לבית החולים כשמצבה קל".

זירת הרצח ברמת גן 16 במאי 2020. דוברות משטרת ישראל
זירת הרצח ברמת גן, הערב/דוברות משטרת ישראל

התקרית מצטרפת לשני מקרי רצח של נשים בשבועיים האחרונים. אתמול הוגש כתב האישום נגד מאנדפרו אלאזה בן ה-37 מחולון, בגין רצח בנסיבות מחמירות של אשתו מאסטוואל אלאזה בת ה-31. מכתב האישום עולה כי ב-28 באפריל התגלע ויכוח בין השניים, לאחר שהמנוחה סירבה לדרישתו לסייע לו בהכנת קפה. הנאשם נטל בקבוק זכוכית שהיה בסלון והכה באמצעותו על ראשה של מאסטוואל. לאחר מכן מאנדפרו ניגש למטבח, נטל סכין בעלת להב באורך של כ-20 סנטימטרים, ומאסטוואל נמלטה מהדירה לחדר המדרגות בבניין מגוריהם.

עוד מתואר בכתב האישום כי הוא רדף אחריה ודקר אותה בגבה ובצווארה לעיני ילדיהם בני השש וה-14, שהיו עדים לכל ההתרחשויות. בן ה-14 אף ניסה לעצור את אביו ולמנוע את הרצח ללא הצלחה, ונפצע בידו במהלך המאבק. לאחר מכן, הנאשם נמלט מהמקום וכעבור כמה שעות נעצר על ידי המשטרה.

צוותי זק"א בזירת הרצח ברמת גן 16 במאי 2020. יותם רונן
"זירה לא פחות מקשה ומזעזעת". כוחות הצלה בזירת הרצח ברמת גן, הערב/יותם רונן

בשבוע שעבר הוארך מעצרו של איגור צ'פיקוב, החשוד ברצח בת זוגו טטיאנה חייקין בבת ים. נציג המשטרה אמר בדיון כי צ'פיקוב "ככל הנראה רצח אותה ימים ספורים לפני שהודיע למשטרה". במשטרה עדיין לא יודעים מהי שעת הרצח המדויקת, שנמצאת בבדיקה. על פרטי החקירה הוטל צו איסור פרסום.

גופתה של חייקין בת ה-50 נמצאה בדירתה, ברחוב יוספטל בבת ים. היא נמצאה ללא סימני חיים ומחוסרת הכרה, ומותה נקבע במקום על ידי צוות מד"א. כוחות המשטרה הוזעקו לדירה לאחר שיחתו של צ'פיקוב, שהודה כי דקר אותה למוות. לפי הדיון הקודם בהארכת מעצרו, שוטרים שהגיעו לכתובת נתקלו בזירה "שניתן לכנות אותה כלא פחות מקשה ומזעזעת".

"עוד אישה משלמת בחייה"

"מאז תחילת השנה נרצחו על רקע אלימות במשפחה שמונה נשים ותינוקת בת עשרה חודשים, שש מהן מאז פרץ משבר הקורונה", הדגישה יו"ר נעמת, חגית פאר. "גם אם לא כל רצח של אישה הוא תוצאה ישירה של הקורונה - אין ספק שהמשבר הכלכלי והחברתי החריף מגביר את תופעת האלימות במשפחות שגם כך סובלות מכך. ייתכן שאנו רק בפתחו של גל שיילך ויתגבר דווקא כעת ביציאה מהסגר. אני קוראת לממשלה ליישם באופן מידי את התכנית למאבק באלימות שמוכנה ומוקפאת כבר שנים, בין השאר, לפעול מיידית לחקיקת החוקים שיאפשרו אכיפה והגנה על נשים. מדובר בהצלת נפשות ממש".

מיכל גרא מרגליות, מנכ"לית שדולת הנשים, אמרה כי "רצח שלישי של אישה על ידי בן זוגה בתוך פחות משלושה שבועות. הלב נשבר על המוות הנורא של בחורה בת 21, בתחילת חייה. אסור לטעות: רצח נשים ואלימות נגד נשים זאת לא גזירת גורל. לממשלה החדשה שתושבע מחר יש הרבה מאוד עבודה כדי לשמור על חייהן, רווחתן ובטחונן של נשים, ואנחנו לא נרפה על מנת לוודא שיעשו הכל כדי להציל את האישה הבאה".

זירת הרצח ברמת גן 16 במאי 2020. דוברות משטרת ישראל
זירת האירוע, הערב/דוברות משטרת ישראל

אורה כורזים, יו"ר ויצו ישראל, אמרה: "בזמן שהמדינה כולה עסוקה בחזרה לשגרה, מאות אלפי נשים וילדיהן ממשיכים לחיות במצב חירום תחת טרור ואלימות מתמשכים. מגיפת הקורונה אולי מאחורינו אבל מגיפת האלימות מתגברת וממשיכה לגבות קורבנות. מתחילת משבר הקורונה נרצחו כבר שש נשים ולצערנו במקום לפעול ליישום מיידי של התכנית הלאומית לטיפול באלימות נגד נשים, ממשיכה הממשלה להתעסק בחלוקת תיקים. התכנית אושרה כבר ב-2017 ואנו קוראות לראש הממשלה לשחרר את תקציביה באופן מיידי כדי להגן על נשים, לקדם מערך הסברה ולטפל במשפחות מוכות האלימות. עד אז נמשיך לקרוא על עוד רציחות שיכולנו למנוע".

זירת הרצח ברמת גן 16 במאי 2020. דוברות משטרת ישראל
כוחות משטרה בזירת הרצח ברמת גן, הערב/דוברות משטרת ישראל

חברת הכנסת עאידה תומא סלימאן, מייסדת עמותת "נשים נגד אלימות", גינתה את הרצח. "כולה בת 21 עדיין לומדת מה זה להתאהב ומה זה לבנות זוגיות וכבר נרצחה", מסרה. "עוד אישה משלמת בחייה. מתי יבינו בממשלה שיש קבוצות סיכון וסיכון גבוה כשלא מדברים על קורונה אלא אלימות. נשים צעירות וקשישות, ערביות ויהודיות, חילוניות והדתיות יכולות להיות בקבוצת סיכון אחת. הגיע הזמן לקום נגד ממשלה ושרים אטומים שלא מספקים שום מענה אמיתי".

(עדכון ראשון: 20:36)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully