וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי חורף גשום וחודשיים של סגר, בכנרת מודאגים בעיקר מהאלכוהול

19.5.2020 / 17:12

עונת הרחצה באגם תיפתח 50 ימים אחרי המועד שתוכנן, כשהגבלות הקורונה יכתיבו את ההתנהלות בחופים. ברשות הכנרת בטוחים שהציבור נלהב לשוב, אך חוששים שנופשים שתויים ישיטו כלי שיט ויגרמו לתאונות. כוחות ההצלה והביטחון ייערכו בהתאם, עם שוטרים סמויים על קיאקים

בווידאו: "לכו לחופים מסודרים" - פתיחת עונת הרחצה בכנרת/צילום: איגוד ערים כנרת

באיחור של 50 ימים, עונת הרחצה בכנרת תיפתח מחר (רביעי), כשלצד ההתרגשות שמביעים הגורמים האחראים לחופי הכנרת לאור המפלס הגבוה, עדיין קיים החשש מהתפרצות נוספת של נגיף הקורונה. חשש נוסף שמעיב על האופטימיות הוא העלייה בתופעת שתיית האלכוהול בקרב הנופשים, ובעיקר משיטי כלי השיט בכנרת, וההשלכות של התופעה.

ברשות הכנרת נערכים לקהל נופשים רב שיגיע לאגם, נוכח המפלס הגבוה שאליו הגיעה הכנרת - כמוהו לא היה כבר 16 שנה - כמו גם לאור שני חודשי סגר, שמנעו מהאזרחים להגיע מוקדם יותר לחופים. "זו שנה היסטורית עם מפלס שלא היינו בו הרבה שנים. זה מרגש", אמר ראש המועצה האזורית עמק הירדן ויושב ראש רשות הכנרת, עידן גרינבאום. "לעם ישראל שהיה בסגר יש רצון אדיר להגיע לפה".

עם זאת, לדברי דנה בכר מרשות הכנרת, החופים ייפתחו על פי כללי "התו הסגול". על כן, מספר כלי הרכב שיורשו להיכנס לחופים יהיה נמוך מהמכסה המקסימלית המתאפשרת בעת שגרה, וברשות ביקשו מהציבור לעקוב אחרי העדכונים על תפוסת הקהל בחופים. בנוסף לכך, יישמר מרחק של חמישה עד שבעה מטרים בין האוהלים במתחמי הלינה. סדרנים וצוותי הסברה יסיירו בחופים, יבהירו את התקנות ובמקרה הצורך גם יאכפו אותן בהתאם.

הכנה לפתיחת עונת הרחצה בכנרת 19 במאי 2020. אלי אשכנזי
"שוטרים יהיו בים בכל הכוח"/אלי אשכנזי

מפלס הכנרת היום נמוך בעשרה סנטימטרים בלבד מהקו האדום, ואף שברשות הכנרת נלהבים מכך, הם מזהירים גם מהסכנות הנלוות לכך. "כנרת במפלס גבוה הוא מראה מרגש, אבל צריך לזכור שהציבור לא רגיל לכך".

היא הסבירה כי "כל החורף הסדרנו שלל מפגעים וסוגיות בטיחותית: עקירת צמחים, שילוט, מעקות, הזזת סוכות הצלה אחורה". בכר הוסיפה כי "אנחנו פונים לציבור ומבקשים לא לקפוץ למים מהקירות שלאורך החופים ולא לטפס על מעקות".

"נחזיר את הכנרת למשפחות"

בכר ציינה כי גם השנה תימשך המדיניות שננקטה במרבית חופי רשות הכנרת ולפיה מדובר ב"חופים שקטים", בהם נאסרת השמעת מוזיקה רועשת. "נחזיר את המשפחות לכנרת ואת הכנרת למשפחות", הבטיח ראש המועצה האזורית עמק הירדן.

במסיבת עיתונאים שנערכה היום בחוף לבנון שבמזרח הכנרת, הדגישו ברשות הכנרת את חומרת תופעת שתיית האלכוהול בים, בעוד שהחוק הקיים מונע מהמשטרה ומפקחים לאסור השטה בשכרות של אופנועי ים או סירות מרוץ. "כבר כמה שנים שאנחנו מנסים לקדם חקיקה שתאסור להשיט כלי שיט אחרי שתיית אלכוהול", טען גרינבאום, ברקע העלייה החדה במספר כלי השיט שנמצאים באגם. "אנחנו מודאגים ומוטרדים מכך", הוא אמר, והזכיר כי רק בסוף השבוע האחרון התרחשה תאונה בין כלי שיט באגם, שהייתה כפסע מפגיעות בנפש.

הכנרת, 9 במאי 2020. צחי גביש רשות הכינרת, אתר רשמי
"כנרת במפלס גבוה הוא מראה מרגש, אבל הציבור לא רגיל לכך"/אתר רשמי, צחי גביש רשות הכינרת

"השילוב של אלכוהול ונהיגה על כלי שיט מסכן את השייטים ואת המתרחצים", התריע גם מפקד השיטור הימי בכנרת, רב-פקד ואליד עותמאן, שקרא להגדיר נקודות ירידה של כלי שיט לכנרת, כדי "לפקח ולהפחית את מספר כלי השיט".

בנוסף לכך, הוא ביקש מהנופשים להיכנס למים רק בחופים שפועלים בהם שירותי הצלה, והזכיר את חובת ההורים להשגיח על ילדיהם ובעיקר לאור הרוחות החזקות המנשבות באזור, ועלולות לסחוף את הרוחצים למרחק גדול מהחוף. עוד הוא הבטיח לאכוף תופעות של בריונות, והבהיר כי שוטרי התחנה "יהיו בים בכל הכוח, עם רחפנים על סירות המשטרה וגם כשוטרים סמויים שישוטו על קיאקים".

גם כוחות מגן דוד אדום נערכים לתחילת עונת הרחצה בכנרת, ובין השאר ייעזרו בשירותי סירת הים-בולנס של מד"א, שנכנס לשירות באגם בשנה שעברה. בארגון הזכירו כי בעונת הרחצה הקודמת, החובשים והפרמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ל-53 בני אדם בכנרת ובחופיה, בהם צעיר בן 19 שטבע למוות, שבעה בני אדם נוספים שנמשו מהמים במצב קל ועוד עשרות חולים ופצועים נוספים שטופלו שם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully