וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאה נגד חובת עטיית מסיכות בבתי הספר: מאות תלמידים יישארו בבתים

בהרצליה הודיעו כי הלימודים לא יחודשו, בראשון לציון ההורים השביתו את הלימודים עד לשבוע הבא, ובת"א מאפשרים למנהלים לקבל החלטה בנושא. ברשויות רבות מוחים על ההחלטה לחייב את התלמידים בעטיית מסיכה בשיאו של גל החום. האיגוד לרפואת ילדים: "הנחייה בלתי יעילה"

צילום: רוני כנפו ויותם רונן, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

ברשויות מקומיות רבות הודיעו היום (שני) על הפסקת הלימודים בכיתות ד'-י"ב, זאת במחאה על ההנחייה לחייב את התלמידים בעטיית מסיכות - בשיאו של גל החום השורר ברחבי הארץ. עיריית הרצליה כבר הודיעה כי לא תחדש את הלימודים מחר בשכבות הגיל המדוברות, כך גם במועצת אלפי מנשה, ואילו הנהגת ההורים בראשון לציון הודיעה על השבתת הלימודים - עד ליום ראשון.

"בחום הנוכחי זה בלתי אפשרי", אמר רוני עקירב, יו"ר וועד ההורים העירוני בראשון לציון. "זה לא תנאי למידה רגילים, אז אנחנו הודענו שעקב תנאי החום הלא סבירים אנחנו קוראים להורי בתי הספר לא לשלוח את הילדים מחר לבית הספר בגלל השילוב של מסכות וחום, זה בלתי אפשרי שילד יש עם מסכה וילמד".

ראש עיריית ראשון לציון רז קינסטליך הבהיר להורי התלמידים כי בימים אלו מערכת החינוך בעיר תקבל בהבנה כל החלטה שיקבלו ההורים. "אנו נמצאים בסיטואציה מורכבת, הנחיות משרד הבריאות ללמידה עם מסיכות בשילוב החום הכבד שפוקד אותנו הופך את הלימודים לקשים, אני מבין את התסכול והדאגה לנוחיותם של הילדים", מסר. עם זאת, ראש העיר ציין כי הוא חושב שעל מערכת החינוך להמשיך את הלימודים, ולדבריו: "לחשוב בצורה יצירתית איך כן אפשר לעבור את הימים האלה בהצלחה ובבטחה". הוא הבהיר כי "הורה שיבחר לא לשלוח את ילדו לבית הספר מחר, החלטתו תתקבל בהבנה. והתלמידים יוכלו להשלים את החומר באמצעות המערכת הדיגיטלית".

חזרה לשגרה - תלמידים חוזרים ללימודים, בית ספר שמעוני בגבעתיים, 17 במאי 2020. ראובן קסטרו
"לא יעיל". תלמיד עוטה מסיכה/ראובן קסטרו

תיכון "אליאנס" שבתל אביב הודיע אף הוא כי לא יפתח את שעריו בעקבות מזג האוויר החם, זאת כחלק מהאוטונומיה שמאפשר מנהל החינוך בעיר למנהלי בתי הספר. "היות שמתווה משרד החינוך אינו מותאם אחד לאחד לחיים בבית הספר, מאחר שמנהלי בתי הספר רואים את צרכי התלמידים השונים, כל מנהל ומנהלת בשיתוף הנהגות ההורים בנו מתווה מותאם דיפרנציאלית וגמיש", נמסר מעיריית תל אביב.

ההחלטות ברשויות השונות בנוגע לעטיית המסיכות בתנאי מזג האוויר הקשים, מקבלות חיזוק מהודעת האיגוד לרפואת ילדים, הטוען כי יש לפטור את התלמידים מהנוהל עד לסיום גל החום. "יעילות המסיכות במניעת הדבקה בקרב הילדים עצמם לא ברורה ואין על כך עדויות בספרות המדעית", טענו באיגוד. "מעבר לכך, ההתרשמות העולה ממרבית הנתונים היא שילדים אינם מדביקים במידה משמעותית. המרכז האמריקני לבקרת מחלות CDC ממליץ רק לעובדי ההוראה בבתי הספר לחבוש מסיכות".

באיגוד קראו לכבד את הנחיית משרד החינוך, אך הסתייגו וציינו כי "בגל החום הנוכחי הפוקד את המדינה חבישת מסיכות על ידי הילדים במשך שעות ארוכות אינה מעשית וגובלת בקושי משמעותי ביותר, מסיכות שיירטבו מזיעה יהיו בלתי יעילות". אתמול, משרד החינוך הודיע כי נעשתה פנייה למל"ל כדי לכנס דיון עם משרד הבריאות על נושא עטיית המסכות בכיתות ד'-י"ב. במסגרת הדיון, המשרד ביקש לבחון את האפשרות להסיר את המסיכות בזמן השיעור.

עוד בוואלה!

5 בני משפחה מתל אביב חלו בקורונה, תושבים התבקשו להישאר בבתים

לכתבה המלאה

אתמול שבו מאות אלפי תלמידים ללימודים ברשויות מקומיות שבהן תחלואה נמוכה בקורונה, במתכונת שגרה מלאה. בהתאם להחלטת ראש הממשלה בנימין נתניהו, כל רשות מקומית רשאית להחליט אם ומתי לעשות זאת. במרבית היישובים הודיעו על פתיחה מלאה של הלימודים בהדרגה עד ליום שלישי.

במשרד הבריאות החריגו ערים שבהן הוטל סגר במהלך תקופת הקורונה, שם ישובו ללימודים במתכונת "קפסולות". הערים שהוגדרו "ערים אדומות" הן בני ברק, בענה ודיר אל-אסד. כמו כן, תחת ההגדרה נמצאות גם שכונות בבית שמש, ירושלים ונתיבות בהן הוטל סגר. בחורה, שנחשבת גם היא כ"עיר אדומה", החליטו לפתוח את הלימודים רק ביום רביעי הבא, לאחר תום הרמדאן.

חזרה לשגרה - תלמידים חוזרים ללימודים, בית ספר שמעוני בגבעתיים, 17 במאי 2020. ראובן קסטרו
"הנחיה בלתי מעשית". תלמידים בכיתות/ראובן קסטרו

על פי המתווה שאושר, כל תלמיד יציג הצהרת בריאות בכניסה לבית הספר, ותהיה הקפדה על עטיית מסיכה בהפסקות. הסעיף שמעורר מחלוקת בקרב הרשויות הוא זה הקובע כי כיתות ד' ומעלה יעטו מסיכות גם בשיעורים. בהפסקת האוכל תהיה הקפדה על מרחק של שני מטרים, והמוסדות יתבקשו להעביר את מירב הפעילויות למקומות המאפשרים את שמירת המרחק.

(עדכון ראשון 13:33)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully