וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 בני משפחה מתל אביב חלו בקורונה, תושבים התבקשו להישאר בבתים

18.5.2020 / 12:06

רב ואשתו המתגוררים בשכונת נווה עופר אובחנו כחיוביים לנגיף בסוף השבוע. שלושת ילדיהם, שנעו במרחב הציבורי בהתאם להנחיות, התגלו אתמול כחולים. בעקבות חשש להתפרצות תחלואה בשכונה, העירייה פועלת להגברת הבדיקות בקרב תושביה והחלה בפעולות חיטוי

צילום: יותם רונן

(בווידאו: בי"ס ברחובות נסגר לאחר שמורה חלתה בקורונה)

חשש מהתפרצות מוגברת של תחלואה בקורונה בשכונת נווה עופר בתל אביב, זאת לאחר שנודע כי חמישה בני משפחה חלו בנגיף. תושבי השכונה נקראו להקפיד על הנחיות משרד הבריאות, בעוד שעיריית תל אביב-יפו פתחה הבוקר (שני) בפעולות לחיטוי מוקדים מרכזיים בשכונה.

אלחנן זבולון, חבר מועצת העיר, קרא לתושבים להימנע מיציאה מהבתים על מנת להקטין את הסיכויים להידבקות. "רב קהילה בנווה עפר נמצא חולה", הסביר. "לא היו לו תסמינים כמו חום, ובמקרה שמע הוא ששינויים בתחושת הטעם מהווים גם הם תסמין. בחמישי בלילה התברר כי הוא ואשתו חולים בנגיף".

זבולון ציין כי החשש בעיירה התגבר לנוכח העובדה שילדיהם של בני הזוג, שהיו פעילים חברתית, חלו גם הם. "עד לחמישי בלילה הם הסתובבו במגרשי כדורגל, בהתאם להיתרים במרחב הפתוח. ברגע שהתברר שהרב חולה, ניסינו לזרז את הבדיקות של הילדים עצמם. הבדיקות נעשו רק אתמול, ובשעות הלילה התברר כי שלושה ילדים חולים".

חיטוי המרכז המסחר בתל כביר 18 במאי 2020. דוברות עיריית תל אביב, אתר רשמי
פעולות החיטוי בנווה עופר, היום/אתר רשמי, דוברות עיריית תל אביב

בעיריית תל אביב-יפו אישרו כי בשכונה התגלו כמה מקרי תחלואה של בני משפחה אחת, וכי משרד הבריאות ערך חקירה אפידמיולוגית, ואף העביר את ההנחיות בנושא לנוגעים בדבר. למרות הבהלה בציבור, זבולון מציין כי ראש העיר רון חולדאי עוקב מקרוב אחר המשבר. "ראש העיר פועל לביצוע בדיקות מסיביות באזור כדי למנוע הדבקות משנה, לפני שיהיה מצב חירום גדול יותר", אמר.

חיטוי המרכז המסחר בתל כביר 18 במאי 2020. מתוך הפייסבוק של רחלי סוזין זילברשטיין, אתר רשמי
העירייה קראה לתושבים להישמע להנחיות. נווה עופר, היום/אתר רשמי, מתוך הפייסבוק של רחלי סוזין זילברשטיין

מעיריית תל אביב-יפו נמסר כי אנשיה נמצאים בקשר עם נציג משרד הבריאות וכי "תושבי השכונה מתבקשים לפעול על פי הנחיות משרד הבריאות: לעטות מסכות, להימנע מצפיפות ומהתקהלות ולהקפיד על כללי ההיגיינה. העירייה הקימה צוות המתכלל את האירוע בהיבטי הבריאות, החינוך, הקהילה והרווחה וכן פנתה העירייה למשרד הבריאות בבקשה לתגבר את היקף הבדיקות בשכונה".

בעיירה אף קראו לתושבים שנחשפו לחולה מאומת והונחו להיכנס לבידוד "לדווח על כך באתר משרד הבריאות www.health.gov.il או טלפונית למס' 5400*. בכל מקרה של בעיה רפואית יש ליצור קשר עם הרופא המטפל בקופת חולים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully