וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערת התפילין: חולדאי תובע מרגב פיצויים בגובה חצי מיליון שקל

ראש עיריית תל אביב הגיש תביעה בגין לשון הרע נגד שרת התחבורה הנכנסת, זאת לאחר שטענה במהלך הקמפיין לבחירות לכנסת כי הוא מונע הנחת תפילין ברחבי העיר. בתביעה נטען כי רגב "אינה בוחלת בהפצת 'פייק ניוז' והסתה" עבור זמן מסך

עריכה: שאול אדם

ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי, הגיש היום (שני) תביעה בגין לשון הרע כנגד שרת התחבורה הנכנסת מירי רגב, זאת לאחר שטענה במהלך קמפיין הבחירות לפני כשלושה חודשים כי הוא מונע הנחת תפילין ברחבי העיר. בתביעה שהוגשה באמצעות עורכי הדין טל שפירא ומירב בר-זיק, דורש חולדאי פיצוי בסך של חצי מיליון שקלים בגין פרסומים שקריים שהופצו על ידיה באמצעים שונים, לטענתו.

עוד בחודש פברואר, דרש חולדאי מרגב להתנצל על הדברים שאמרה בכנס בפני פעילים וחברי כנסת. "אתם יודעים שראש עיריית תל אביב הודיע שהוא לא יאשר הנחת תפילין ברחוב - פשוט הזוי", טענה אז בכנס. "יש ישראלי, יהודי, דתי, חילוני שלא מתחבר לדבר הזה שנקרא תפילין? אין כזה דבר. ההורים שלנו, הסבים והסבתות שלנו. אין יהודי בעולם שלא התפלל במסתור, הניח תפילין. במקומות שבהם רדפו יהודים. אז פה במדינת ישראל בתל אביב לא יאפשרו לנו להניח תפילין? איפה נאמר ואיפה דבר כזה יכול להיות? פשוט בושה וחרפה. אין משהו יותר יהודי מלהניח תפילין".

ראש עיריית תל אביב יפו, רון חולדאי, 26 בספטמבר 2019. ראובן קסטרו
הגיש תביעה בגין לשון הרע. חולדאי/ראובן קסטרו

בכתב התביעה שהוגש היום צוין כי כרגב אמרה את הדברים "תוך הצגת מצג עובדתי כוזב ומסולף מיסודו כאילו חולדאי מונע הנחת תפילין ברחבי העיר תל-אביב-יפו - דבר שלא היה ולא נברא - וזאת בידיעה שהדברים שנאמרו אינם אמת ותוך שהיא מייחסת לחולדאי אמירות ומעשים שלא היו ולא נבראו". עוד צוין כי "לשיטת חולדאי, הדברים נאמרו כחלק ממסע הסתה שמנהלת כנגדו רגב מזה זמן רב". לטענת חולדאי, גם כשהובהר לרגב ש מדובר בפרסום שקרי, היא לא חדלה ממעשיה והמשיכה להפיץ מסרים שקריים ברשתות החברתיות ובתכנית הטלויזיה אופירה וברקוביץ'.

"עבור רגב המטרה מקדשת את כל האמצעים ובעבור 'זמן מסך' נוסף היא אינה בוחלת, במודע, בהפצת 'פייק ניוז' והסתה פרועה, במקרה זה כנגד חולדאי, תוך התעלמות מוחלטת מההשלכות החמורות העלולות להיות לדבריה, כמי שממלאת תפקיד של שרה בממשלת ישראל, על כל המשתמע מכך", נכתב.

עוד נטען בתביעה "כי ניתן היה לצפות שרגב תחזור בה מדבריה כמצופה מנבחרת ציבור במעמדה, אך משלא עשתה כן ולהיפך - רק העצימה את אמירותיה השקריות, נאלץ חולדאי לבקש את התערבות בית המשפט הנכבד ולו על מנת להעביר מסר חד וברור לרגב ולנבחרי ציבור אחרים כי יש לשים סוף לתרבות השקר המזהמת את השיח הציבורי".

עוד בוואלה!

5 בני משפחה מתל אביב חלו בקורונה, העירייה החלה בפעולות חיטוי בשכונה

לכתבה המלאה
מירי רגב בישיבת ממשלה, 19 בינואר 2020. אלכס קולומויסקי, פול צלמים
"לשים סוף לתרבות השקר". רגב/פול צלמים, אלכס קולומויסקי

רגב מצדה, טרם הגיבה להגשת התביעה. לפני כשלושה חודשים, עת דרישתו של חולדאי להתנצל על הדברים, טענה השרה כי הוא מנסה להשתיקה באמצעות איום בתביעה. "אתה לא מאיים עלי", הכריזה. "התביעה שלך על סך מאה אלף שקלים לא מפחידה אותי, שמעת על המשפט 'אל תירא ישראל אל תירא?' מי הסמיך אותך למנוע מיהודים להניח תפילין במרחב הציבורי? התביעה שלך היא אות קלון על הדמוקרטיה הישראלית, אתה מנסה להשתיק את קולי באמצעות תביעת השתקה. תפקידי כנבחרת ציבור לייצג את הקהל שבחר בי, אני גאה על כך שאני מייצגת את הקהל 'המשולהב' כדבריך, קהל שאתה מזלזל בו, קהל מניח תפילין, מנשק מזוזות ומשתטח על קברי צדיקים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully