וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יריב לוין נבחר ליו"ר הכנסת: "התערבות ביהמ"ש מחייבת לעמוד על כבודה"

17.5.2020 / 17:08

לפני השבעת הממשלה הושבע ח"כ לוין, שכיהן בממשלה הקודמת כשר התיירות, לתפקיד יו"ר הכנסת לאחר ש-71 ח"כים תמכו במועמדותו. הוא התייחס בנאום ההשבעה למחלוקת עם מערכת המשפט, ואמר כי "מעמדו העצמאי של הפרלמנט הוא אבן יסוד בכל דמוקרטיה"

בחירת יריב לוין יושב ראש הכנסת/ערוך הכנסת

ח"כ יריב לוין (הליכוד) נבחר היום (ראשון) לתפקיד יו"ר הכנסת ה-23, לפני השבעת הממשלה החדשה. לוין, שכיהן בממשלה הקודמת כשר התיירות, הושבע כיו"ר הכנסת לאחר ש-71 ח"כים תמכו במועמדותו. הוא הודה לראש הממשלה בנימין נתניהו וליו"ר הכנסת הקודם, יולי אדלשטיין, וציין כי מדובר בזכות עבורו לשמש בתפקיד. לוין התייחס בדבריו למחלוקת בין הרשות המחוקקת לרשות השופטת, וטען כי "מעמדו העצמאי של הפרלמנט הוא אבן יסוד בכל דמוקרטיה, ובפרט בדמוקרטיה הישראלית".

לדבריו, "זכינו לחיות בתקופה בה לעם היהודי יש מדינה עצמאית משלו ופרלמנט חופשי. שילמנו עבור כך בחייהם של מיטב בנינו ובנותינו, שלעולם נזכור אותם". לוין הוסיף כי "מה שהיה בגדר חלום עבור דורות, התגשם עבורנו. אל לנו להקל ראש בכך. במשטר דמוקרטי תקין, שלוש רשויות השלטון מכבדות האחת את מעמדה של רעותה, ואת הסמכויות המופקדות בידיה".

הוא טען כי "כבוד הדדי הכרחי ומתבטא, לפני הכל, בהימנעותה של כל רשות מהסגת גבולה של הרשות האחרת". הוא הוסיף כי "הביקורת ההדדית של שלוש רשויות השלטון, האחת כלפי האחרת, היא דבר טבעי. הביקורת אינה חסרון של הדמוקרטיה, היא אינה מנוגדת לדמוקרטיה, אלא היא אחד מיתרונותיה הגדולים".

יריב לוין לאחר היבחרו ליו"ר הכנסת 17 במאי 2020. צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן, אתר רשמי
יריב לוין מקבל את הפטיש לאחר היבחרו ליו"ר הכנסת/אתר רשמי, צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן

לוין הבהיר כי "המתח בין הרשויות, ובכלל זה המתח שבין הרשות המחוקקת לבין הרשות השופטת - אף הוא דבר טבעי. דווקא משום מתח זה, עלינו להקפיד הקפדה יתרה על כבודה של הרשות השופטת. אולם, ההתערבות הגדלה והולכת של בית המשפט העליון בעבודת הכנסת ובסמכויותיה, מחייבת אותנו לעמוד בנחישות על כבוד הכנסת, למנוע את הסגת גבולה ולהגן על מעמדה".

לוין אמר בפתח נאום ההשבעה שלו כיו"ר הכנסת, כי הוא נכנס לתפקיד "ביראת כבוד, בהתרגשות, ובתקווה כי אצדיק את האמון שניתן בי". הוא סיפר כי "את צעדיי הראשונים במשכן זה עשיתי לפני כ-25 שנים, בעת ששימשתי עוזר פרלמנטרי. באותה עת, טרם שהומצאו הטלפונים החכמים, הודעות לח"כ שנמצא במליאה היו מועברות באמצעות פתקים שנמסרו לסדרן האחראי".

לדבריו, "באחד הימים, הציע לי הסדרן שאכנס בעצמי לחלקה האחורי של המליאה. לא התלבטתי, ולו גם לשנייה. היה לי ברור שלא אעשה זאת. ראיתי באפשרות להיכנס לאולם המליאה זכות נעלה, שיש להתייחס אליה במלוא הזהירות ויראת הכבוד. זכות השמורה למי שעמדו במבחן הציבורי העליון, וזכו באמונם של עשרות ומאות אלפים מאזרחי ישראל - אלו הם מאה ועשרים חברי הכנסת".

עוד בוואלה!

עם משרדים מומצאים ושיא במספר השרים: הושבעה הממשלה ה-35

לכתבה המלאה
יו"ר הכנסת, יריב לוין לאחר היבחרו ליו"ר הנכסת  
17 במאי 2020. צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן, אתר רשמי
לוין מקבל את פטיש יו"ר הכנסת מח"כ איתן גינצבורג/אתר רשמי, צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן

"הכהונה בכנסת אינה דבר מובן מאליו", המשיך לוין בדבריו. "היא מטילה עלינו, נבחרי הציבור, אחריות כבדה: לא רק לייצג נאמנה את ציבור שולחינו, אלא גם לעשות זאת בסגנון ראוי, בשיח מכבד, מתוך נאמנות לדרך שבשמה כל אחת ואחד מאתנו נבחר". הוא הבהיר כי "הנושאים המונחים לפתחנו בימים אלה הינם כבדי-משקל, ולעתים גם הרי-גורל. נעסוק בנושאים אלה בכובד ראש, באחריות, ביסודיות ובכבוד הדדי". בנוסף לכך, אמר יו"ר הכנסת החדש כי "נשמש כתובת לכל אזרחי המדינה - יהודים ושאינם יהודים; דתיים, חרדים, מסורתיים, וחילונים; ותיקים ועולים חדשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully