וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא הבחינו בילד שטבע: שני מצילים בבאר שבע יואשמו בגרימת מוות ברשלנות

18.5.2020 / 6:40

בימים הקרובים יוגש כתב אישום נגד שני המצילים שעבדו בבריכת בית יציב, כשלוש שנים לאחר מותו של יעקב בן סימון בן התשע, לאחר שלא הבחינו בו בעת שטבע. משפחתו בירכה על ההחלטה ומתכוונת להגיש תביעה אזרחית. "התנהלות זהירה מצדם הייתה מונעת את טביעתו הטרגית"

צילום: בני בן סימון, עריכה: שמרית גולדשטיין

(בווידיאו: טביעתו של יעקב בן סימון בבאר שבע, לפני כשנתיים וחצי)

הפרקליטות צפויה להגיש בימים הקרובים כתב אישום נגד שני מצילים בגין גרימת מוות ברשלנות של ילד בן תשע. החלטה זאת מגיעה כשלוש שנים לאחר שהתרשלו בתפקידם ולא הבחינו בילד שטבע למוות בבריכה שבה עבדו בבאר שבע.

האירוע אירע ביום שבת, 15 ביולי 2017. יעקב בן סימון בן התשע הגיע אז אל בריכת בית יציב בעיר יחד עם בני משפחתו כדי לחגוג את יום הולדתה של אמו. יעקב נכנס לבריכה וכמה דקות לאחר מכן טבע למוות. למרות ניסיונותיהם של צוותי מד"א לבצע בו החייאה, לבסוף הם נאלצו לקבוע את מותו.

שני המצילים שהיו במקום נעצרו מיד לאחר התקרית על ידי המשטרה ונלקחו לחקירה. לאחר מכן הם שוחררו לביתם על ידי בית משפט השלום בבאר שבע.

ילד בן 9 טבע למוות בבריכה ציבורית בבאר שבע, 15 ביולי 2017. בני בן סימון
יעקב בן התשע הגיע לחגוג את יום הולדתה של אמו. בריכת בית היציב/בני בן סימון

בני משפחתו של יעקב טענו כבר אז כי מדובר ברשלנות של המצילים. "היו מצילים אבל אנחנו לא ראינו אותם", אמר אפרים שניידר, דודו של הילד, והוסיף כי "הילד יודע לשחות, איפה היה המציל? הייתה רשלנות. המציל היה יכול להציל אותו. השבוע הוא היה אמור לחגוג יום הולדת עשר ותראו מה קרה", סיכם. גם מחקירת המשטרה עלה כי השניים התרשלו בתפקידם ולא שמו לב לטביעת הילד.

כעת החליטו בפרקליטות מחוז דרום להגיש נגד השניים כתב אישום חמור בגין גרימת מוות ברשלנות. בימים הקרובים צפוייה הפרקליטות להגיש את כתב האישום. עו"ד אריק ריביצקי ואסף סיידה המייצגים את המשפחה מסרו כי "משפחתו של יעקב מברכת על ההחלטה להגיש כתב אישום כנגד המצילים".

עוד בוואלה!

הובא למנוחות הילד שטבע בבריכה בבאר שבע: "תודה שהיית הבן שלי"

לכתבה המלאה
ילד בן 9 טבע למוות בבריכה ציבורית בבאר שבע, 15 ביולי 2017. בני בן סימון
"איפה היה המציל? הייתה רשלנות". בריכת בית היציב, באר שבע/בני בן סימון

בתוך כך, משפחתו של יעקב מתכוונת להגיש גם תביעה אזרחית בנושא. עורכי דינה של המשפחה טוענים כי גם הנהלת הבריכה נושאת באחריות למותו. "יחד עם זאת, חרף הרשלנות החמורה מצד המצילים, דומה כי נכון יהיה להעמיד לדין גם את הנהלת הבריכה ולא רק את ה'ש"ג', שכן התנהלות ראויה וזהירה מצדם הייתה מונעת את טביעתו הטרגית של יעקב וקריסתה העצובה של משפחתו", אמרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully