וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשוד שחצה את הגבול משטח לבנון נורה על ידי כוח צה"ל; זוהתה פגיעה

17.5.2020 / 15:46

מפרטים ראשונים עולה כי כוח צה"ל זיהה את החשוד במהלך מארב שגרתי בהר דב, ופתח לעברו באש. בעקבות הירי החשוד, שלא היה חמוש, נפצע ומפונה לבית חולים בשטח ישראל. דובר צה"ל: "האירוע מתוחקר"

חשוד שחצה את הגבול משטח לבנון נורה על ידי כוח צה"ל/צילום: דוברות רמב"ם

חשוד שחצה היום (ראשון) את הגבול מלבנון לשטח ישראל נורה על ידי כוח צה"ל. מתחקיר ראשוני עולה כי כוח צה"ל זיהה את החשוד במהלך מארב שגרתי בהר דב. החשוד, שלא היה חמוש, נפצע מהירי ומפונה על ידי מסוק צבאי לבית חולים רמב"ם בחיפה. מדובר צה"ל נמסר כי "האירוע מתוחקר". הוא סובל מכמה פגיעות ירי, ומצבו מוגדר קשה.

גורמים בפיקוד צפון מסרו שהמפקדים בשטח טוענים כי בוצע נוהל מעצר חשוד לפני הירי. עוצבת הגליל פתחה בתחקיר אירוע לבירור נסיבות המקרה. בערוץ אל-מנאר המזוהה עם חיזבאללה דווח כי מדובר בעובד סורי שרעה צאן עבור אזרח לבנוני בשם אסמאעיל נאצר.

לפני שבועיים נעצרו חמישה בני אדם לאחר שניסו לחצות את הגבול מלבנון לשטח בישראל. לפי דובר צה"ל, החשודים נתפסו הלילה במהלך הניסיון לעבור את גדר המערכת. החמישה, אזרחי סודאן, ככל הנראה הגיעו לישראל כדי למצוא עבודה, ולאחר תחקור קצר בשטח הוחזרו ללבנון.

פינוי פצוע במהלך תקרית של כוח צה"ל בגבול לבנון 17 במאי 2020. -, אתר רשמי
פינוי פצוע מזירת התקרית, היום/אתר רשמי, -
כוח צה"ל בגבול לבנון 17 במאי 2020. אנשי הדממה, אתר רשמי
כוח צה"ל בגבול לבנון, היום/אתר רשמי, אנשי הדממה

שני ניסיונות החדירה מגיעים לאחר התקרית בגבול לבנון שאירעה בחודש שעבר, שבמהלכה זוהו שלוש פגיעות בגדר המערכת. כוחות צה"ל פעלו לתיקון הפגיעות בגדר ופתחו בסריקות, שבמהלכן נורו עליהן פצצות תאורה ונשמעו הדי פיצוצים ביישובי האזור.

(עדכון ראשון 15:03)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully