וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנרצחת ברמת גן היא מאיה ווישיניאק, בת 22 מאורנית; מעצר בן זוגה הוארך

בית המשפט האריך בשמונה ימים את מעצרו של החשוד, שעל פי המשטרה תכנן את המעשה מראש. פרקליטתו ביקשה שיעבור בדיקה פסיכיאטרית. הוריה ספדו לה: "תמיד ראתה את העולם דרך משקפיים ורודים, כל מה שנגעה בו הפך לזהב"

הוארך מעצר החשוד ברצח בת זוגו מאיה ווישיניאק/--

מאיה ווישניאק, בת 22 מאורנית, היא הצעירה שנרצחה אמש (שבת) ברמת גן, על פי החשד על ידי בן זוגה. ווישניאק הותירה אחריה זוג הורים ושלושה אחים. מעצרו של החשוד הוארך בשמונה ימים בבית משפט השלום שבתל אביב.

לטענת המשטרה, החשוד רצח את בת זוגו ואז ניסה לרצוח את אמו. במהלך שהותו בתחנה הוא התפרע והשתולל. אורית חיון, עורכת הדין של החשוד, טענה כי הוא היה במצב נפשי מבולבל וסוער. "היה צריך לשלוח אותו לבדיקה בסמוך לאירוע, יש לשלוח אותו לבדיקה פסיכיאטרית כעת". לדבריה, יש לו בעיות נפשיות קודמות שצוות החקירה מודע אליהם. עורכת הדין הוסיפה כי "מדובר במשפחות טובות ונורמטיביות. הוא בחור רגיש וילד טוב. ברור שיש לו מצב נפשי מורכב ומבקשים למנות פסיכיאטר מטעמנו שיבדוק אותו".

מאיה ווישניאק. באדיבות המשפחה
ווישניאק/באדיבות המשפחה

ווישניאק שירתה שירות משמעותי בתחום הלוחמה האלקטרונית בצה"ל ולפני כמה חודשים סיימה טיול במזרח עם חברותיה. היא הותירה אחריה זוג הורים ושלושה אחים. לדברי בני משפחתה, מאיה היתה בחורה מוכשרת ביותר, ניגנה על כלי נגינה ונשיפה רבים ואף ציירה בכישרון רב.

הוריה של מאיה, הילה ואריאל , סיפרו בכאב רב: "מאיה תמיד ראתה את העולם דרך משקפיים ורודים, ילדה שמחה, בוגרת, מוכשרת, שכל מה שנגעה בו הפך לזהב. מאיה היא מסוג האנשים ששום דבר לא קשה להם והיא הצליחה בכל דבר שבחרה לעסוק בו. העולם היה קטן עליה. היא רצתה לטרוף מהכל. מאיה היתה ילדה מלאה באהבה. לב זהב ותמיד ראתה את צרכי האחר, ונרתמה לסייע ולעזור".

החשוד ברצח ברמת גן במהלך הארכת מעצרו בבית משפט השלום בתל אביב 17 במאי 2020. לירן לוי, אתר רשמי
הארכת מעצרו של החשוד, היום/אתר רשמי, לירן לוי

רחל, סבתא של מאיה, הוסיפה: "מאיה היתה נכדה קשובה והיה לנו קשר מאוד מיוחד - עמוק ואמיתי. למאיה היתה תבונה ויכולת מיוחדת לראות את הדברים שמעבר. נכדה איטלגינטית יצירתית ועם ראש פתוח. השיחה האחרונה שלנו התקיימה אתמול כשרציתי יעוץ בקשר לפייסבוק, והיא ישר נרתמה לסייע לי".

בית משפט השלום בתל אביב ידון היום בהארכת מעצרו של הצעיר בן ה-21 החשוד ברצח ווישניאק. מחקירה ראשונית עלה כי הצעירה הגיעה אתמול לביתו של בן הזוג ברחוב אבטליון בעיר. בעת שהיו לבד בדירה פרץ בין השניים ויכוח, במהלכו חנק אותה למוות.

על פי החשד, כעבור זמן מה הגיעה לדירה אמו של החשוד, שאמר לה: "בואי תראי מה עשיתי לה". האם התקשרה למוקד 100, ואז החל הבן לדקור אותה. היא נפצעה באורח קל ופונתה לבית החולים איכילוב בתל אביב. כוחות משטרה שהוזעקו למקום עצרו את החשוד, והוא הועבר לחקירה.

זירת הרצח ברמת גן 16 במאי 2020. דוברות משטרת ישראל
כוחות משטרה בזירת הרצח ברמת גן, אמש/דוברות משטרת ישראל

זהו המקרה השלישי של רצח נשים בשבועיים האחרונים. ב-28 באפריל נרצחה מאסטוואל אלאזה, אם לשניים בת 31 מחולון. בסוף השבוע האחרון הוגש כתב אישום נגד בעלה, מאנדפרו אלאזה בן 37, שדקר אותה למוות לעיני ילדיהם לאחר שסירבה לדרישתו לסייע לו בהכנת קפה. מכתב האישום עולה כי מאנדפרו לתקוף את אשתו בהזדמנויות שונות ולאיים עליה כי יהרוג אותה. כמו כן, עד לאחרונה, שהתה מאסטוואל יחד עם שני ילדיה במקלט לנשים מוכות. בשל קשיי הסתגלות למקום, היא חזרה לאחרונה להתגורר בביתה.

ב-3 במאי נרצחה טטיאניה חייקין, בת 50 מבת ים. בית המשפט האריך את מעצרו של בן זוגה, איגור צ'פיקוב, החשוד ברצח. על פי החשד, לאחר הרצח, התקשר צ'פיקוב למשטרה, הודה כי דקר אותה למוות - ונעצר. החשוד ריצה בעבר עונש מאסר של שישה חודשים בגין תקיפת נוספת של חייקין. על פי החשד, בעת המעשה היה תחת השפעת אלכוהול ובשיחתו למוקד 100 מסר לשוטרים שלוש כתובות שגויות עד שנזכר בכתובת מגוריו. לבני הזוג לא היו ילדים משותפים.

(עדכון ראשון: 11:00)

  • עוד באותו נושא:
  • רמת גן
  • רצח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully