וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק חדש בגרמניה: שריפה דגלי מדינות בפומבי - פשע שנאה

הפרלמנט הגרמני אישר חוק שלפיו השחתת דגלי האיחוד האירופי, כמו דגל של כל מדינה אחרת, יוגדר כפשע שנאה, שעונשו עד שלוש שנות מאסר. המהלך יצא לפועל בעקבות תלונות מצד הסוציאל-דמוקרטים על מפגינים ששורפים דגלי ישראל

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

(בוידאו: מהומות קשות בגרמניה - קטטות אלימות בין תומכי הימין לפעילי שמאל)

חוק חדש בגרמניה קובע כי שריפה פומבית של דגל האיחוד האירופי או של כל מדינה אחרת דינה כפשע שנאה, שעונשו עד שלוש שנות מאסר בכלא. ההצבעה בפרלמנט הגרמני אתמול, משווה למעשה דגלים זרים לדגל גרמניה. הדבר נכון גם לגבי ביזוי פומבי של המנון האיחוד האירופי - האודה לשמחה של בטהובן.

המהלך יצא לפועל בעקבות תלונות מצד הסוציאל-דמוקרטים (SPD) על מפגינים ששורפים דגלים של ישראל בברלין בשנת 2017. שרת המשפטים כריסטין למברכט, חברת המפלגה, אמרה כי "להצתת דגלים באופן פומבי אין שום קשר להפגנות שלום". היא אמרה שזה מעורר "שנאה, כעס ותוקפנות", ופוגע ברגשותיהם של אנשים רבים.

שריפת דגלי ישראל וארה"ב בהפגנה. 15 במאי 2020. אי-פי, AP
מעטה ייחשב לפשע שנאה. שריפת דגלי ישראל וארה"ב בהפגנה/AP, אי-פי

החוק החדש חל גם על מעשים "המטמאים" את הדגל, ולא רק אוסר על שריפתו, כמו למשל קריעת דגל בפומבי. תצוגה ציבורית של צלב הקרס הנאצי וסמלים נאצים אחרים כבר אסורה בגרמניה שנים רבות. מפלגת הימין הקיצוני אלטרנטיבה לגרמניה (AfD) גינתה את החוק החדש ותיארה אותו כ"התערבות מוגזמת בדיבור חופשי וביטוי אמנותי".

עוד בוואלה!

גרמניה: כלי נשק וחומרי נפץ אותרו בבית חייל עלית התומך בימין הקיצוני

לכתבה המלאה

בבריטניה השחתת דגל הממלכה המאוחדת אינה מהווה פשע, אך בצרפת חילול דגל הטריקולור עלול לגרור ענישה בקנס של עד 7,500 אירו או שישה חודשים בכלא. בספרד, איטליה ויוון יש גם חוקים האוסרים על חילול דגל המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully