וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בבית החולים שיבא הפרידו מטופלים חרדים: "אלו הנחיות משרד הבריאות"

ארבעה מטופלים שהגיעו למחלקת העיניים הועברו לחדרים נפרדים, למרות שהקפידו על כללי המרחק ועטו מסיכות. נציג בית החולים טען באזני אחת מהמטופלות כי אלו ההנחיות שקיבל, למרות שלא התפרסמו הנחיות. משיבא נמסר: מתנצלים על המקרה. צפו בתיעוד המקרה

הפרדה של מטופלים חרדים משאר המטופלים במחלקת עיניים במרכז הרפואי שיבא תל השומר/--

בית החולים שיבא תל השומר הפריד היום (חמישי) מטופלים חרדים שהגיעו לבדיקות במחלקת עיניים במרכז הרופאי מכל שאר המטופלים. נציגי בית החולים הסבירו לטענת אחת המטופלות כי "זה ההנחיות של משרד הבריאות", אף שלא התפרסמו הנחיות על הפרדה בבתי החולים. ההפרדה נעשתה בצל ההתמודדות עם נגיף הקורונה והעובדה כי בחלק מהריכוזים החרדים נרשמה תחלואה גבוהה.

מדובר בארבעה מטופלים, בהם שלוש נשים, שעם כניסתם למחלקה הוכנסו לחדר צדדי שם נערכה הבדיקה. במקביל, עשרות מטופלים אחרים, מרביתם חילונים, טופלו בתוך המחלקה. המטופלים החרדים הקפידו על ההנחיות של משרד הבריאות, שמרו על המרחק הנדרש ועטו מסכות אבל בכניסה התבקשו להמתין במקום מבודד.

היחידה המיוחדת לטיפול במצבי חירום בבית חולים שיבא תל השומר, 5 במרץ 2020. ראובן קסטרו
"אלה ההנחיות של משרד הבריאות". היחידה לטיפול במצבי חירום בשיבא/ראובן קסטרו

אסתי, תושבת העיר בני ברק, שהופרדה משאר המטופלים תיעדה את המתרחש ובצילום היא אומרת: "כל העם נמצא שם, אותנו החרדיות הפרידו לחדר נפרד. אנחנו ממתינות כאן קרוב לשעה לאחות שתבוא לבדוק אותנו כשבצד השני יש אחות זמינה תוך 10 דקות. זה המצב".

בשיחה עם וואלה! NEWS היא הוסיפה כי "אני מדברת בשם הציבור החרדי כי מה השלב הבא? תור נפרד בבנק? תור נפרד בסופר? להגיד לנו שאנחנו מנודים, לשבת בצד או בחדר נפרד? אני במשך 50 יום ישבתי בבית מבלי לצאת ממנו. רק בשבוע שעבר הלכתי בפעם הראשונה לבקר את ההורים שלי. הם אמרו לי שזה 'ההנחיות של משרד הבריאות, וזה לא תלוי בנו'. הייתי שם פעמיים בתקופת הקורונה, אף פעם זה לא קרה".

אסתי העידה כי הרופאה שבדקה אותו התלוננה על כך שאינה יכולה לבצע את הבדיקה כראוי בתנאי החדר שאליו הופנו המטופלים החרדים ואף בהמשך הוציאו לה את מכתב השחרור סמוך למחלקה כדי שלא תשהה בקרבת שאר המטופלים. "זה הזוי ועצוב", היא אמרה.

עוד בוואלה!

בניגוד להוראות: מאות התקהלו והדליקו מדורות בירושלים, בני ברק ובית שמש

לכתבה המלאה
מתפללים בבני ברק, 10 באפריל 2020. ראובן קסטרו
"הזוי ועצוב". בני ברק/ראובן קסטרו

מהמרכז הרפואי שיבא נמסר בתגובה כי "אנו מתנצלים על המקרה ומדגישים שוב כי חל איסור לקיים כל הפרדה בין המטופלים המגיעים אלינו לקבלת טיפול רפואי. האירוע הוא חריג. נמשיך לפעול על פי סטנדרטים גבוהים לבטיחות המטופלים, תוך שמירה על בריאות הצוותים הרפואיים, ציבור המטופלים והקהל הרחב".

זה אינו המקרה הראשון בתל השומר שבו מפרידים חרדים משאר החולים. בוואלה! NEWS נחשף בחודש שעבר מסמך שהופץ לעובדי המרכז לרפואה דחופה ובו נכתב כי חרדים ממוקדי תחלואה הם גורם סיכון לחשיפה למחלה, ואם הגיעו מבני ברק, אלעד או מודיעין עילית אסור להכניסם למיון, זאת בעוד מגזרים אחרים לא נשאלו שאלה דומה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully