וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמונה חודשי מאסר לפעילת שמאל שסטרה לפרקליט צבאי

ביהמ"ש הטיל את העונש על יפעת דורון, שהכתה את פרקליט איו"ש עסאם חאמד בתום דיון בנוגע לאמה של עהד תמימי, וצעקה "מי אתם שתשפטו אותה". שופט השלום בגזר הדין אמר כי "אין ולא יכול להיות קשר בין אלימות למחאה פוליטית לגיטימית", וכינה את המעשה "ניהיליזם פוליטי"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

בית משפט השלום בירושלים גזר היום (רביעי) שמונה חודשי מאסר על פעילת השמאל יפעת דורון שסטרה לפרקליט צבאי. דורון הכתה את פרקליט איו"ש עסאם חאמד בתום דיון בנוגע לאמה של עהד תמימי, וצעקה "מי אתם שתשפטו אותה". בעקבות זאת, היא הורשעה בעבירה של תקיפת עובד ציבור בנסיבות מחמירות.

"אין ולא יכול להיות קשר בין אלימות למחאה פוליטית לגיטימית. מעשה אלימות מעין זה הוא שורש פורה ראש ולענה אשר יש בו כדי לקעקע את היסודות הנורמטיביים שעליהם מבוססת החברה", ציין בגזר הדין השופט איתן כהן.

פעילת השמאל הקיצוני יפעת דורון 13 במאי 2020. יונתן זינדל, פלאש 90, פלאש 90
תרצה מאסר בעקבות אלימות כלפי פרקליט. יפעת דורון/פלאש 90, יונתן זינדל, פלאש 90

עוד כתב כהן כי "יסודות אלה הם שמאפשרים לכל בני החברה לחיות יחדיו חרף מחלוקות פוליטיות עזות שמפלגות אותם. מכאן שיש להתייחס במשנה חומרה למעשים של ניהיליזם פוליטי מעין אלה אשר נועדו לשלול את ערכי המדינה ומוסדותיה, לבוז להם, ולהרוס את הסדרים החברתיים הקיימים. הדברים אמורים אף אם המעשה כוון כלפי המשטר הנוהג בשטחי יהודה ושומרון".

עו"ד אפרת פילזר-ביזמן, פרקליטת מחוז ירושלים, אמרה כי "גזר הדין מבטא את ההכרה של בית המשפט בצורך להגן על עובדי ציבור הממלאים תפקידם נאמנה. המעשה שביצעה הנאשמת נועד לפגוע ולרפות את ידיו של פרקליט איו"ש, ולבזות את המערכת המשפטית הצבאית כולה, ובית המשפט הבהיר באופן חד וברור כי אדם שיעשה כן ייענש בחומרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully