וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטבע חוזר לעיר: נחש חנק תועד טורף ציפור דרור בירושלים

12.5.2020 / 21:56

הנחש, מסוג זעמן, צולם בתחנה לחקר ציפורים של החברה להגנת הטבע בעיר כשהוא צד את הציפור. צלם חובב שנקלע למקום תיעד את האירוע. בתקופה האחרונה ניצלו בעלי חיים רבים את הסגר והחלו להיראות גם בסביבות עירוניות. "אם נותנים לטבע הזדמנות בעיר, הוא משגשג מול העיניים"

מטיילים בבית גוברין/צילום: אדר סטולרו מליחי, רשות הטבע והגנים

נחש חנק מסוג זעמן נצפה היום (שלישי) בירושלים על ידי מבקרים כשהוא טורף ובולע ציפור דרור.
יעקב גת, צלם וחובב טבע מירושלים, הגיע לתחנה לחקר ציפורים על שם נילי ודוד של החברה להגנת הטבע. גת, מבקר קבוע במקום, לא ציפה לראות את שנגלה לנגד עיניו.

"הגעתי באחר צהריים אביבי לתחנה וכתמיד, ראיתי סבכים ודרורים משתכשכים במים בשלווה", הוא תיאר. "פתאום, מופיע על הסלע ליד הפלג זעמן מטבעות כשהוא חונק ציפור. כשיש דורס בסביבה כל הצפרים נעלמות, אולם הפעם, הדרורים התיישבו על הענף שמעל וצפו בהנאה במחזה בלי להתחשב בקורונה", סיפר גת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נחש הזעמן טורף את הציפור, היום בתחנה לחקר ציפורים בירושלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

עמיר בלבן, מנהל תחום הטבע העירוני בחברה להגנת הטבע, הסביר כי "זעמן המטבעות הוא אחד הנחשים הנפוצים שיש בישראל והוא נחשב כמסתגל היטב לסביבה העירונית". הופעת הנחש קשורה גם למזג האוויר. "אצלנו, בתחנה לחקר ציפורי ירושלים ע"ש נילי ודוד, אנחנו צופים באופן קבוע בפעילות של הזעמנים, שמתחילה מיד כשמתחמם", הוסיף בלבן.

בלבן ציין שהזעמנים "אינם מסוכנים לאדם למרות דמיון מסוים לצפע הארסי, ואין להם שיני ארס. הם אורבים לטרף שלהם ליד הנחל בבריכת נימן ומחכים שציפורים תגענה לשתות. לרוב הם ניזונים מזוחלים, ביצים של ציפורים ומגוזלים". אולם, "הפעם הוא תפס דרור שלא שם לב ובלע אותו ממש מול הצלמים שבמסתור", אמר.

עוד בוואלה!

החל ממחר: 23 שמורות טבע וגנים לאומיים נוספים ייפתחו לציבור

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"בלע אותו ממש מול הצלמים שבמסתור", היום בירושלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

"יעקב גת, מבקר קבוע אצלנו בתחנה, זכה לתעד את האירוע המדהים הזה ושיתף אותנו במראות המיוחדים האלו, בין הכנסת לבית המשפט העליון. זו ההוכחה לכך שאם נותנים לטבע הזדמנות בעיר, הוא משגשג ממש מול העיניים", סיכם בלבן. גת, הצלם שתיעד את האירוע, הוסיף: "זו פינת טבע ייחודית ומיוחדת בתוך הסביבה העירונית העמוסה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully