וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עזים באתר נופש, פומה ברחוב: בעלי החיים מנצלים את השממה בעולם

מגיפת הקורונה הותירה כשליש מאוכלוסיית העולם סגורה בבתים, ועבור בעלי החיים מדובר בחדשות טובות. בברצלונה הגיחו חזירי בר, וביפן משוטטים איילים בתחנות רכבת נטושות. עם זאת, מי שעלולים להיפגע אלו מינים בסכנת הכחדה, וההקלה שחש הטבע עשויה להיות קצרה

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

כשקרוב לשליש מאוכלוסיית העולם הצטווה להישאר בבתים בשל התפרצות מגיפת הקורונה, הערים הגדולות הפכו לערי רפאים - ובעלי החיים נהנים מהמצב, לפחות בינתיים.

באתר נופש בחוף בוויילס, עדר של כ-150 עזים שפלש למקום בימים האחרונים מצוק קרוב כשהוא בולס גדרות חיים ופרחים ומשוטט ברחובות השוממים.

בברצלונה, חזירי בר ירדו מהפסגות הסובבות את העיר, בעוד שביפן משוטטים צבאים בתחנות מטרו נטושות בעיר נארה. ברחובות אוקלנד, קליפורניה, נצפו להקות של תרנגולי הודו פראיים, כשבמרכז סנטיאגו, בירת צ'ילה, הופיעה פומה.

"זהו בית הגידול שבעבר היה שלהם ושלקחנו אותו מהם", אמר מרסלו גיאגנוני, ראש שירותי החקלאות והמשק של צ'ילה, שעזר למשטרה לתפוס את החתול הגדול ולהעבירו לגן חיות.

פומה צועדת ברחובות סנטיאגו, צ'ילה, 24 במרץ 2020. רויטרס
פומה ברחובות סנטיאגו, בשבוע שעבר/רויטרס
עז באתר נופש בוויילס, 31 במרץ 2020. רויטרס
נהנהים מהדשא. אחת העזים שפלשה לאתר הנופש בוויילס/רויטרס

בכמה ערי נמל במזרח התיכון, נצפו דולפינים. "יש להם יד חופשית לשוטט בערים ובעיירות שלנו", אמר רומיין ז'וליאר, ראש מחלקת המחקר במוזיאון להיסטוריה של הטבע בצרפת. הוא אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי השועלים הם חיל החלוץ בגילוי מחדש של המרחבים העירוניים.

"הם משנים את ההתנהגות שלהם במהירות רבה, כשמקום הופך לשקט, הם מגיעים אליו מיד", הסביר.
צמצום התנועה בכבישים לכמעט אפס מאפשרת למי שנותר בביתו להינות משירת הציפורים, שנבלעת בשאון היומיומי של המכוניות או לא שרות כלל בגלל הרעש שמייצרים בני האדם.

"בעלי החיים מתנערים מזיהום הרעש של בני האדם", הסביר המומחה לאקוסטיקה במוזיאון, ג'רום סואר. לדבריו, התזמון לא יכול היה להיות טוב יותר, לאור העבודה שעתה מתחילה עונת הזיווג.

כמו כן, השבתת עונת הציד בכמה מדינות באירופה מבטיחה אביב, ואולי גם קיץ, של אהבה בממלכת החיות, כשסוגים שונים של דו-חיים, כמו קרפדות וסלמנדרות, יוכלו להתרבות מבלי להידרס על ידי מכוניות.

בעלי החיים ברחובות הערים הגדולות

עם זאת, לסגר יש כמה צדדים שליליים עבור בעלי החיים. הפעילות נגד מינים פולשים הופסקה כמעט לחלוטין, כמו גם זו שנועדה לעזור למינים שבסכנת הכחדה. בנוסף לכך, אחרי שהתושבים יורשו לצאת מבתיהם, הם צפויים לזרום בהמוניהם לאתרי הטבע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully