וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

30 שנה אחרי: נפתרה פרשת רצח הומופובי באוסטרליה

12.5.2020 / 12:27

סקוט ג'ונסון, אזרח אמריקני שעבר לסידני כדי לגור עם בן זוגו, נמצא לרגלי צוק בעיר ב-1988. רק בשנים האחרונות מצאה המשטרה כי היה זה פשע שנאה, וגבר בן 49 נעצר באשמת רצח. היא גילתה גם כי בין 1977 ל-2000 נרצחו 27 גברים, ככל הנראה בשל נטיותיהם המיניות

סקוט ג'ונסון, סטודנט אמריקני שנרצח בסידני, אוסטרליה, בשל היותו הומו. אתר רשמי, אתר רשמי
למד מתמטיקה באוניברסיטת קיימברידג'. סקוט ג'ונסון/אתר רשמי, אתר רשמי

משטרת אוסטרליה עצרה אדם באשמת רצח אזרח אמריקני ב-1988, במה שהתברר במרוצת השנים כפשע שנאה על רקע היותו הומו. הנאשם ברצח, סקוט פרייס, בן 49, נעצר היום (שלישי) בליין קוב, פרבר של סידני, ונלקח לתחנת משטרה. מחר יופיע בפני בית משפט.

סקוט ג'ונסון, סטודנט למתמטיקה בן 27 אז, נמצא בתחתית של צודק בסידני ב-10 בדצמבר 1988 וחקירה שלישית בפרשה מצאה ב-2017 כי הוא נרצח בשל נטיותיו המיניות. שנה לאחר מכן הוצע פרס בגובה מיליון דולר אוסטרלים על כל מידע שיוביל למעצרו. מפקד משטרת ניו סאות' ווילס, מיק פולר, אמר כי הוא עדכן את אחיו של ג'ונסון, סטיב, החי בארצות הברית.

"שיחת הטלפון הזו הייתה רגע בולט בקריירה שלי. סטיב נלחם כל כך קשה במשך שנים רבות, והיה לי הכבוד להיות חלק מהמאבק שלו למען צדק", אמר. סקוט ג'ונסון למד מתמטיקה באוניברסיטת קיימברידג' ועבר ב-1986 מארצות הברית לסידני כדי לחיות עם בן זוגו.

כוחות משטרה בזירת רצח מ-1988 בצוק בסידני, אוסטרליה, 12 במאי 2020. רויטרס
כוחות משטרה בזירת הרצח, היום/רויטרס

האח אמר כי זהו יום מרגש עבור משפחתו, והוסיף כי אחיו הוא סמל לאלו שנרצחו בשל אלימות על רקע הומופומבי. הוא הודה למשטרת אוסטרליה על עבודתה לאורך השנים.

"זה רגע מרגש עבורי, עבור המשפחה שלי, עבור שתי אחיותיי ואחי שאהבו את סקוט מאוד, עבור אשתי ושלושת ילדיי שמעולם לא הכירו את הדוד שלהם", אמר. "לא הייתה להם הזדמנות להעריץ אותו על כך שהיה אדם מבריק, וגם על כך שהוא חי את חייו באומץ, כפי שהוא רצה".

"אני מקווה שחבריהם ומשפחותיהם של עשרות הומואים אחרים, שאיבדו את חייהם, ימצאו נחמה במה שקרה היום ואני מקווה שזה פותח את הדלת לפתירת מקרי מוות מסתוריים אחרים של גברים שטרם זכו לצדק", הוסיף האח.

בדיקה משטרתית מ-2018 של 88 מקרי מוות חשודים, שאירעו בין 1976 ל-2000, גילתה ש-27 גברים ככל הנראה נרצחו בשל נטיותיהם המיניות. המקרים התרכזו בעיקר בסוף שנות ה-80 ותחילת שנות ה-90. משטרת אוסטרליה התנצלה בעבר בפני משפחת ג'ונס על כך שלא חקרה כראוי את הפרשה ועל כך שנכשלה בהגנה על הקהילה הגאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully