וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר ש-38 מהתושבים נדבקו, בקריית יערים לא נותרו חולי קורונה

היישוב שמונה 6,000 בני אדם נחשב לאחד ממוקדי התפרצות הנגיף בתחילת המשבר בישראל. כרבע מהמועצה נכנסו לבידוד ובחודש שעבר ההנחיות הוחמרו ונאסרה כניסה לתחומיה. כעת בירך ראש המועצה על הנתון המעודד: "מודה לממשלה, לצה"ל ולתושבים. מבקש להמשיך לשמור על הכללים"

עריכה: ניר חן

(בווידאו: אנשי עולם התרבות והעצמאים הפגינו מול האוצר)

בקריית יערים לא נותרו היום (שני) חולי קורונה, זאת לאחר ש-38 מתושבי המועצה נדבקו בנגיף ויותר מ-2,000 איש היו בבידוד. במועצה, שמונה כ-6,000 תושבים, אובחנו לפני כחודשיים בני משפחה שחלו בקורונה. בעקבות זאת, כרבע מהמועצה נכנסה לבידוד, וביניהם ילדים רבים שלמדו עם החולים בגנים ובתי ספר.

במועצה סיפרו כי ההורים וילדיהם נדבקו לאחר שקרובת משפחה שביקרה אותם חלתה. במועצה התחילו להפעיל מערך מתנדבים על מנת לספק שירות לתושבים לבית, וכן עברו להזמנות במכולת, ונעילת בתי הכנסת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חיטוי מרחבים ציבוריים בקריית יערים, מרץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

במשך כמה שבועות מספר החולים המשיך לעלות עד שהגיע ל-38. בין החולים הייתה גם תושבת המועצה שהתבשרה לאחר הלידה כי היא חולה והופרדה מתינוקה. "לקח קצת זמן, וכל הזמן היה איתי מישהו בחדר. אחרי הלידה, לקחו את התינוק מיד, לא נתנו לי בכלל לגעת בו ושום דבר", היא תיארה והוסיפה כי גם בעלה התגלה כחולה.

בתחילת אפריל הוחלט גם למנוע כניסה למועצה של מי שאינו תושב. "קיימנו בימים האחרונים דיונים רבים כדי לבחון דרכים נוספות שנוכל לבצע כדי למגר את התפשטות המחלה ביישובינו", נכתב בהודעה לתושבים. "הוחלט, למען בריאות הציבור, לא לאפשר כניסה לאלו שאינם תושבי הישוב".

עוד בוואלה!

תגבור משלוחים ושירות בייביסיטר: היישוב ש-1,500 מתושביו בבידוד

לכתבה המלאה
ראש מועצת קריית יערים יצחק רביץ ואנשי פיקוד העורף.. מועצת קריית יערים, אתר רשמי
ראש מועצת קריית יערים ואנשי פיקוד העורף, מרץ/אתר רשמי, מועצת קריית יערים

כעשרה ימים אחרי כן כבר דיווחו במועצה רק על 11 חולים, והיום בישרו כי כולם הבריאו. "עברנו כאן מסכת של ייסורים כאשר למעלה מ-2,000 איש היו בבידוד ועשרות נדבקים ברחבי המועצה. בעזרת השם רמת התחלואה צומצמה כל יום", אמר ראש המועצה יצחק רביץ. "אני רוצה להודות למשרד הבריאות, משרד הפנים, פיקוד העורף ומשרדי הממשלה השונים שעמדו איתנו בקשר סייעו ונתנו עצות. אני רוצה להודות בעיקר לתושבי קריית יערים, שלמרות הקושי העצום שמרו על הנחיות משרד הבריאות והביאו אותנו ערב ל"ג בעומר, יום סיום המגיפה של תלמידי רבי עקיבא ל-0 חולים. אנחנו מבקשים עדיין מהתושבים לשמור על ההנחיות המלאות, אין מגע, יש היגיינה, ריחוק חברתי. שמרו על הכללים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully