וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: 19 מלחים נהרגו מטיל ששיגרה בשוגג ספינה אל ספינה אחרת בזמן תרגיל

התקרית התרחשה במפרץ עומאן, לחופי הדרומיים של המדינה, ובה נפצעו עוד 15 מלחים. ספינת סיוע הניחה מטרה עבור משחתת, אך לא הייתה רחוקה מספיק ונפגעה מטיל חדש נגד ספינות שנוסה במהלך התמרון

עריכה: ניר חן

לפחות 19 מלחים איראנים נהרגו ועוד 15 נפצעו מטיל ששיגרה ספינה בשוגג אל ספינה אחרת במהלך תרגיל צבאי - כך מסר היום (שני) הצי של איראן. התקרית התרחשה אתמול במהלך תמרון ימי במפרץ עומאן, נתיב מים רגיש שמחבר את מצרי הורמוז למפרץ הפרסי. על פי הדיווחים באיראן, היה זה טיל נגד-ספינות חדש שפגע בספינה.

על פי הדיווחים בכלי התקשורת של איראן, טיל נגד-ספינות חדש שוגר מהמשחתת ג'מראן ופגע בשוגג בספינת הסיוע "קונארק", שהייתה קרובה מדי למטרה. כלי השיט שימש להנחת מטרות עבור הספינות, והוא עבר שיפוצים כך שהוא יוכל לשגר טילים בעצמו. הוא בדרך כלל נושא צוות של 20 מלחים. הספינה, שיוצרה בהולנד, נכנסה לשירות מחודש ב-2018.

"כלי השיט נפגע אחרי שהזיז מטרת אימונים ליעדה ולא יצר מספיק מרחק בינו לבין המטרה", מסרו בצי האיראני. בסוכנות הידיעות אירנ"א דווח כי בית חולים מקומי קלט 12 מלחים פצועים וטיפל בשלושה נוספים עם פציעות קלות. בתמונות שפורסמו ברשתות החברתיות נראה עשן סמיך עולה מכלי השיט. באיראן הכחישו דיווחים שלפיהם הוא טבע.

ספינה של חיל הים של איראן אחרי שנפגעה בשוגג מטיל במהלך תרגיל במפרץ עומאן, 10 במאי 2020. -, אתר רשמי
ספגה פגיעה קשה. הספינה עולה באש, אתמול/אתר רשמי, -

התקרית באה כחמישה חודשים לאחר טעות מבצעית קודמת של איראן, אז נורו שני טילי נ"מ לעבר מטוס אוקראיני. 176 בני אדם נהרגו בתקרית. המשטר הכחיש במשך שלושה ימים כי הוא אחראי לאסון עד שמשמרות המהפכה קיבלו אחריות על ירי הטילים לעבר המטוס שהמריא מטהראן לקייב.

מפה -  מיקום תקרית הטיל ששוגר בשוגג מספינה אל ספינה בזמן תרגיל איראני. -, אתר רשמי
מפה - מיקום תקרית הטיל ששוגר בשוגג מספינה אל ספינה בזמן תרגיל איראני/אתר רשמי, -

בחודש שעבר אירעה תקרית אחרת במפרץ, במהלכה כלי שיט של משמרות המהפכה התקרבו לספינות של הצי האמריקני ומשמר החופים במים בינלאומיים במפרץ הפרסי. צבא ארצות הברית הגדיר את הפעולה כ"מסוכנת ופרובוקטיבית". תקריות שכאלו היה תכופות יותר לפני כמה שנים, אך בשנים האחרונות הן פסקו.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שתחת נשיאותו החריפה המתיחות עם איראן לאחר שפרש מהסכם הגרעין, הזהיר לאחר אותה תקרית כי הצי האמריקני "ישמיד" כל ספינה איראנית שתאיים על הכוחות האמריקניים.

(עדכון ראשון: 04:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully