וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלושה ימי למידה מהבית, ההורים לא יורשו להיכנס: מתווה החזרה לגני הילדים

5.5.2020 / 16:17

לפי המתווה, שהוסכם עם משרד הבריאות, ילדי הגנים בגילים 6-3 יוכלו ללמוד בקבוצות של 18 תלמידים בקבוצה. הפעילות בגנים שתחודש ביום ראשון הקרוב תתקיים כשכל קבוצה תחולק לשתי קבוצות משנה קבועות, שיופרדו ויעבדו במרחבים נפרדים

צילום: רוני כנפו, עריכה: ניר חן

משרד הבריאות הסכים היום (שלישי) למתווה משרד החינוך לפיו ילדי גנים בגילים 6-3 יוכלו ללמוד בקבוצות של עד 18 תלמידים בקבוצה במסגרת תכנית החזרה לשגרה, לאור שיפור נתוני התחלואה בקורונה. זאת, בניגוד להנחיה הראשונה של המשרד, לפיה כל קבוצה תכלול עד 15 תלמידים.

על פי המתווה, הפעילות בגני הילדים שתחודש ביום ראשון הקרוב תתקיים בין השעות 14:00-07:55 - כששלושה ימי למידה יתקיימו בגן עצמו, ושלושה ימי למידה מהבית. התלמידים יחולקו לשתי קבוצות קבועות, שכל אחת מהן תהווה מחצית מהגן ותכלול עד 18 תלמידים. הצוות החינוכי הקבוע בגן יעבוד על פי מערכת השעות הרגילה שלו (מנהלת הגן, סייעת הגן, גננת משלימה וסייעת משלימה).

מודל הפעולה של הגן יפעל כשכל קבוצה תחולק לשתי קבוצות משנה קבועות, אשר יופרדו ויעבדו במרחבים נפרדים במרחבי הגן ובחצרות. לצוות הגן יתאפשר מעבר בין קבוצות המשנה, תוך שמירה על כללי משרד הבריאות, בדגש על שטיפת ידיים לפני כל מעבר.

כיתה ריקה בבית ספר בפרנקפורט שבגרמניה ב-20 באפריל 2020. AP
גילי 6-3 חוזרים לגנים. גן ילדים/AP

במקרה שבגן משובצים מספר תלמידים, המקבלים מענה טיפולי על ידי אותו עובד הוראה/סייעת, יש להתחשב ולשבצם ככל הניתן באותה קבוצה. כמו כן, הילדים הונחו להביא את ארוחת הבוקר מהבית, מאחר ולא תתקיים חלוקת מזון משותפת. הילדים יונחו לאכול את ארוחותיהם כשהם ישובים בשולחנות נפרדים זה מזה, ותוך כדי הקפדה שיישמר המרחק של שני מטרים בין תלמיד לתלמיד ככל הניתן.

תותר הכניסה לגן הילדים אך ורק לצוותים החינוכיים ולתלמידים, לאחר חתימה על הצהרות בריאות כנדרש. המחנכים, התלמידים וההורים יגיעו למוסד החינוכי בתנאי שאינם נדרשים לבידוד, ללא חום מעל 38 מעלות או תסמינים הקשורים בקורונה. כמו כן, לילדי הגן אין חובת עטיית מסכת מגן, על פי הנחיות משרד הבריאות. לעומת זאת, צוות הגן ישתמש באמצעי מיגון במרחבים השונים במהלך כל היום.

עוד בוואלה!

למרות ההקלות: בכירה ברווחה אסרה על בעלי מוגבלויות להיפגש עם המשפחות

לכתבה המלאה

בעניין קבלה ושחרור של תלמידים מהגן, וחרף ההנחיה כי נאסר עליהם להיכנס למתחם, האחריות על הבאת ולקיחת התלמידים הוטלה על ההורים. הכניסה והיציאה של התלמידים מהגן ייעשו באופן מבוקר על ידי הגננת או הסייעת תוך הקפדה על חבישת מסכה לכל הנמצאים במרחב הציבורי (למעט ילדי הגן) והקפדה על מניעת התקהלות.

שר החינוך, רפי פרץ, אמר כי "גני הילדים שבים לפעילות. כחלק מהחזרה ההדרגתית של כלל מערכת החינוך, החליטה הממשלה לאמץ את מתווה המשרד ולהחזיר לפעילות סדירה את גני הילדים. הנחיתי את הדרג המקצועי לפעול ביעילות המרבית על מנת להגיע לרמת מוכנות גבוהה ביום ראשון הקרוב, עם חזרת הילדים. ההורים ישובו לעבודתם ובכך המשק יחזור לפעילות והילדים לשגרת יומם, כמובן תוך הקפדה מירבית על הנחיות משרד הבריאות".

מנכ"ל המשרד, שמואל אבואב, אמר: "אנחנו נערכים לפתוח את הגנים, וכבר התחלנו בהכנות הנדרשות. ביקשנו ממנהלות ומנהלי הגנים להפסיק עם הלמידה מרחוק כדי שיוכלו להקדיש את הימים הבאים להיערכות, לארגון הגן והכנתו לקראת קבלת פניהם של הילדים ולאפשר גם לרשויות להיערך בהתאם. אני רוצה להודות לצוותי החינוך שעושים יום יום מלאכת קודש בבתי הספר ובגנים".

המתווה מגיע יממה לאחר אישור הממשלה את השלב הראשון באסטרטגיית היציאה ממשבר הקורונה. בתחום החינוך אישרו השרים כי עד סוף החודש תתחדש כלל מערכת החינוך, לאחר שכיתות א'-ג' וי"א-י"ב שבו ללימודים השבוע. ב-31 במאי תחודש הלמידה בחינוך הבלתי פורמלי ובמוסדות ההשכלה הגבוהה, ובנוסף תיבחן החזרת פעילות חוגי הילדים ותנועות הנוער.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully