וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוטר ירה למוות בכלב בג'סר א-זרקא: "לא חשב פעמיים"

3.5.2020 / 12:14

במהלך פעילות מבצעית ביישוב, הכלב נשך את אחד השוטרים, שפתח בירי לעברו. במקום התפתחה מהומה, ועל פי המשטרה נשקפה לכוח סכנה. חברי המועצה גינו את האירוע: "זה מעשה של עבריינים. מקרה חמור ומזעזע". מח"ש פתחה בחקירת התקרית

אתר רשמי

שוטר ירה למוות בכלב אמש (שבת) ביישוב ג'סר א-זרקא. האירוע התרחש בביתו של אחד מהתושבים, כששוטרים הגיעו כדי לתשאל את בעל הבית באשר למקום הימצאו של בנו. הוא אמר להם כי אינו יודע, הם התלוו אליו אל תוך הבית כדי להיווכח במו עיניהם כי בנו אינו שם, ואז יצאו אל החצר, שם שהה הכלב.

בבית היו באותו הזמן ראש המועצה מוראד עמאש, וחבר המועצה מוחמד לוטפי ג'ורבאן, זאת על מנת לנסות לגשר בסכסוך שהביא בימים האחרונים למספר מקרי ירי ופציעות. "שוטרים הגיעו בניידות בזמן ששתינו קפה עם בעל הבית. השוטר שדיבר איתו חזר לכיוון הרכב שחנה בחצר הבית", שחזר ראש המועצה. "השוטר התחיל לירות מאחורי הרכב. לא ידעתי במה הוא ירה, ובגלל הצעקות של האנשים מלמעלה הפחד שלי היה שהוא ירה בילד".

עוד הוסיף עמאש כי "היה הלם גדול, הנשים החלו לצעוק ולבכות. הסתבר שזה הכלב, סימבה. השוטר ברח משם אחרי ששמע את הצעקות. הכלב דימם, אפילו לא הזעיקו לו עזרה רפואית, למרות שהיה עוד בחיים. אף אחד לא דיבר איתי למרות שהם ידעו שאני שם והבחינו בי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לא הזעיקו לו עזרה רפואית, למרות שהיה עוד בחיים". הכלב שנורה, אמש/מערכת וואלה!, צילום מסך

ג'ורבאן סיפר כי "זה היה בסך הכל חמישה שישה מטרים מאיתנו, שמענו נביחות. גם כשאנחנו נכנסו הכלב נבח, אבל הוא היה קשור ורחוק. הוא ביצע עליו ירי ועוד ארבעה כדורים. אני חושב ששוטר אחד נפצע, אבל לא בטוח כי הם לא דיברו איתנו אחר כך". לדבריו, "המשטרה מחממת את האווירה. סתם באו, אין להם כלום. השוטר ישר שלף נשק, ולא חשב פעמיים. כלב זה בעל חיים. דבר כזה אסור. זה מעשה של עבריינים. מקרה חמור ומזעזע".

במקום התפתחה מהומה. "פתאום הגיעו המון שוטרים", תיאר חבר המועצה, "ואז הם כולם הסתלקו". ראש המועצה הזעיק למקום וטרינר שמצא כי אחד הקליעים פגע סמוך לליבו של הכלב. הוא נלקח למרפאה בעמק חפר, שם, זמן קצר לאחר מכן, נקבע מותו. "לא יודע כבר מה להגיד. מראה זוועה שנוגע ללב. כשל משטרתי גדול", אמר עמאש. "התקשרתי לקצין בתחנה והוא אמר שיעשו ועדת חקירה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
" כלב זה בעל חיים. דבר כזה אסור". הכלב במרפאה הווטרינרית/מערכת וואלה!, צילום מסך

על פי המשטרה, במהלך הפעילות תקף כלבו של אחד החשודים את השוטר. במהלך המאבק נפל השוטר ארצה וננשך ברגלו. לאחר שכל הניסיונות להרחיק את הכלב ולרסנו לא צלחו, נאלץ שוטר נוסף לירות, בהתאם לסכנה הממשית שנשקפה באותה העת. מהמחלקה לחקירות שוטרים במשרד המשפטים נמסר תחילה כי הם אינם מכירים את האירוע. בעקבות הפרסום, מסרה מח"ש כי פתחה בבדיקה.

(עדכון ראשון: 08:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully