וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הטבח הקטלני בתולדותיה, קנדה הוציאה מחוץ לחוק רובי תקיפה

1.5.2020 / 22:15

טרודו הודיע כי יותר מ-1,500 דגמים וסוגים של כלי נשק כאלו ייאסרו לשימוש ולמכירה, בעקבות הרצח של 22 בני אדם בחודש שעבר. "אין צורך, או מקום, לכלי נשק כאלו בקנדה". לבעלים יהיו שנתיים שבהן יוכלו להיפטר מכלי הנשק

צילום: רויטרס

ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו הודיע היום (שישי) על איסור שימוש ומכירה של רובי תקיפה, כשבועיים אחרי הטבח הקטלני בתולדות המדינה שבו נרצחו 22 בני אדם. יותר מ-1,500 דגמים וסוגים של רובי תקיפה כלולים ברשימה, בהם AR-15 וכלי נשק אחרים ששימשו בכמה מעשי ירי המוניים בארצות הברית.

"אזרחי קנדה זקוקים ליותר ממחשבות ותפילות", אמר טרודו. הצו הממשלתי לא אוסר על החזקה של אותם כלי נשק, אלא על הסחר בהם. ראש הממשלה אמר כי במשך שנתיים תהיה תקופת חנינה לבעלים הנוכחיים, ותהיה תכנית פיצויים שדרושה חקיקה בפרלמט. בינתיים, ניתן לייצא אותם, להחזיר אותם ליצרנים ולהעביר אותם רק כדי לפרק אותם או להיפטר אותם. במקרים מוגבלים, כלי הנשק הללו יכולים לשמש לציד.

"לא צריך AR-15 כדי לצוד צבי", אמר טרודו, שלדבריו כלי נשק אלו נועדו למטרה אחת בלבד: להרוג את כמה שיותר אנשים בכמה שפחות זמן. "אין צורך, או מקום, לכלי נשק כאלו בקנדה", הדגיש.

ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו הודיע על איסור שימוש ברובי תקיפה במדינה ברקע הטבח ההמוני. 01 במאי 2020. רויטרס
"לא צריך AR-15 כדי לצוד צבי". טרודו במסיבת העיתונאים, היום/רויטרס

מקרי ירי המוניים בקנדה הם נדירים יחסית, אולם טרודו אמר כי הם קורים לעתים קרובות יותר בשנים האחרונות. הוא ציין כי הוא לא היה רחוק מהמקום שבו נרצחו 14 נשים בקולג' במונטראול ב-1989. הרובה החצי אוטומטי מדגם רוגר מיני-14, ששימש את הרוצח מארק לפין, הוא בין כלי הנשק הנכללים בצו הממשלתי.

טרודו הוסיף כי ממשלתו תקדם חקיקה נוספת בנושא בפרלמנט, שתוכננה לפני שמגיפת הקורונה הובילה להשבתת המושב הנוכחי שלו.

"אחרי היום, שוק רובי התקיפה סגור. מספיק זה מספיק", אמר השר לביטחון הציבור ביל בלייר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully