וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קנדה: רופא שיניים רצח 16 איש במסע הירי הקטלני אי-פעם במדינה

הטבח בנובה סקוטיה שבדרום-מזרח המדינה נמשך 12 שעות, ובסופו נהרג החמוש בן ה-51, שהתחזה לשוטר בשלב מסוים. בין הקורבנות גם שוטרת. המניע טרם ברור, אך המשטרה בוחנת קשר למשבר הכלכלי שנגרם מהקורונה. טרודו: "הלב יוצא לכל מי שנפגע מהאירוע הנורא הזה"

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

אדם חמוש ירה למוות בלפחות 16 בני אדם, בהם שוטרת, במהלך מסע הרג במדינת המחוז נובה סקוטיה שבדרום-מזרח קנדה - כך מסרו הלילה (ראשון) הרשויות במדינה. היורה, זוהה בתור גבריאל וורטמן, בן 51. מסע הירי, הקטלני ביותר בתולדות המדינה, נמשך כ-12 שעות והתבצע בכמה מוקדים שונים. המניע לטבח לא ידוע.

לפי הרשויות, וורטמן היה מחופש לשוטר במדים בשלב מסוים של האירוע, ואף השתמש לטנדר, ששעוצב באופן דומה לרכבי כוחות המשטרה הרכובה המלכותית של קנדה.

"יותר מעשרה בני אדם נהרגו", אמר קצין בכיר במשטרה המקומית, כריס לת'ר. "אנו מאמינים כי אדם אחד ביצע את כל מעשי ההרג, ושהוא פעל לבדו תוך שהוא עובר ברחבי צפון המדינה ומבצע את מה שנראה כמספר מקרי רצח", הוסיף. לת'ר הדגיש כי מספר המתים עדיין אינו וודאי. לת'ר אמר כי המשטרה תבחן את האפשרות בין הטבח לבין התפרצות הקורונה, שהובילה לסגירת עסקים לא חיוניים.

האירוע התחיל בשעות הלילה ביום שבת (שעון קנדה), בעיירה קטנה השוכנת על חופי האוקיאנוס האטלנטי בשם פורטאפיק - כ-130 ק"מ צפונית מבירת המחוז, הליפקס. במהלך האירוע המתגלגל הוצתו כמה מבנים, ולבסוף החשוד חוסל בתחנת דלק באזור, כששישה רכבי משטרה נכחו בזירה.

אירוע ירי בקנדה, 19 אפריל 2020. רויטרס
מצוד של 12 שעות אחר היורה. כוחות משטרה קנדיים באחת הזירות, היום/רויטרס

הטבח נרשם כמקרה הרצח ההמוני החמור ביותר בקנדה מאז חמוש ירה למוות ב-15 נשים בעיר מונטריאול בחודש דצמבר 1989. ראש ממשלת קנדה, ג'סטין טרודו, אמר כי "הלב שלי יוצא לכל מי שנפגע מהאירוע הנורא הזה". הוא הבטיח שממשלתו תעזור לתושבי המחוז "להחלים מהטרגדיה הזו".

וורטמן רשום כעוסק ברפואת שיניים, בעל התמחות בהכנת שיניים תותבות, העובד בעיר דרטמות' הסמוכה להליפקס. התמונה שפרסמה המשטרה במהלך המצוד שערכה אחריו הייתה לקוחה מתוך ריאיון בנושא שיניים תותבות לאחד מערוצי הטלוויזיה במדינה מ-2014.

עוד בוואלה!

ארה"ב: חמישה הרוגים מירי במבשלת בירה במילווקי

לכתבה המלאה
גבריאל וורטמאן, החשוד בטבח בקנדה. צילום, צילום מסך
הופיע בריאיון בטלוויזיה ב-2014. היורה, גבריאל וורטמן/צילום מסך, צילום

בריאן סובה, נשיא איחוד הפדרציה של המשטרה הלאומית, אמר כי השוטרת שנהרגה באירוע זוהתה כהיידי סטיבנסון, אם לשניים. שוטר נוסף נפצע במהלך הטבח.

מושל נובה סקוטיה, סטיבן מק'ניל, אמר כי זה "אחד ממעשי האלימות חסרי ההיגיון בתולדות המחוז שלנו". הוא הוסף כי מדובר ב"נטל כבד" נוסף על המאמץ להכיל את נגיף הקורונה.

אירוע ירי בקנדה, 19 אפריל 2020. רויטרס
התחפש לשוטר ופתח באש. נובה סקוטיה, קנדה/רויטרס

כריסטין מילס, תושבת העיירה, סיפרה כי לילה מפחיד עבר על היישוב השקט והקטן, בו קצינים חמושים סיירו ברחובות. היא ציינה כי בשעות הבוקר טסו מסוקים מעל העיירה במסגרת החיפושים אחר החשוד.

זהו לא מעשה הקטל החמור ביותר בהיסטוריה של קנדה. ב-1985 נהרגו 268 קנדים כשמטוס של אייר אינדיה התפוצץ בשמי האוקיינוס האטלנטי.

(עדכון ראשון: 00:49)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully