וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החזרה המדורגת ללימודים: במשרד הבריאות מתנגדים לפתיחת הגנים בראשון

30.4.2020 / 15:29

במהלך דיון בין נתניהו ושרי הפנים והחינוך על פתיחת מערכת החינוך, העלו במשרד הבריאות חשש מחלוקה לקבוצות של 15 בהתאם למתווה משום לטענתם ישנם גנים ובהם מעל ל-30 ילדים. מנגד טענו במשרד החינוך כי הם ערוכים לפתיחתם

עריכה: אביחי ברוך

דיון בנושא החזרה המדורגת ללימודים התקיים היום (חמישי) בין ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הפנים אריה דרעי, שר החינוך רפי פרץ ובכירים במשרד הבריאות והחינוך. במהלך הדיון הביעו במשרד הבריאות התנגדות לפתיחת גני ילדים ביום ראשון הקרוב בהתאם למתווה שסוכם. מנגד טענו במשרד החינוך כי הם ערוכים לפתיחתם. במקביל, עלתה בדיון בקשה לדחות את דיון החזרה ללימודים ליום ראשון.

סלע המחלוקת בין הצדדים הוא הקושי בחלוקת ילדי הגנים לקבוצות של 15 בכל פעם. זאת בשל העובדה כי ישנם גנים ובהם מעל ל-30 ילדים ואם חוצים את הגן בהתאם למתווה, אז יהיו יותר מ-15 ילדים בניגוד להנחיות. במשרד הבריאות הביעו חשש מהגעה של קבוצות גדולות של ילדים למוסד החינוכי. בדיון השתתפו בין השאר יו"ר המל"ל מאיר בן שבת, מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב ומנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב.

במשרד החינוך אמרו שמבחינה פדגוגית אין פער גדול בין 17 תלמידים בקבוצה לבין 15 תלמידים בקבוצה. במשרד הבריאות לא מוכנים שהקבוצות יעלו על 15 תלמידים ולכן הם דורשים שבקבוצות בהן יש יותר מ-30 תלמידים יחלקו את הגנים לשלוש קבוצות שילמדו יומיים פיזית בשבוע.

מחאת של התאחדות מעונות היום הפרטיים, על ההחלטה להחזיר את מעונות היום לפעילות 
מול כנסת, ירושלים 30 באפריל 2020. יונתן זינדל, פלאש 90, פלאש 90
מחאת התאחדות המעונות הפרטיים, היום/פלאש 90, יונתן זינדל, פלאש 90

על רקע מתווה החזרה לשגרה, במעונות המפוקחים מאיימים להשבית את הלימודים אם משרד האוצר לא יעניק להם תשלום מלא עבור חודש מרץ וחופשת פסח. חברי התאחדות מעונות היום הפגינו מול משרדי הממשלה והכנסת על כך שהמדינה לא פיצתה את בעלי המעונות על הנזק הכלכלי שנגרם להם כתוצאה מהמשבר. אל מעונות היום יצטרפו מאות בעלות ובעלי גנים פרטיים, שיפגינו הערב בכיכר רבין בדרישה לקבל פיצויים על ההפסד הכלכלי בחודשים מרץ ואפריל.

בנוסף להתנגדות בעלי המעונות והגננות, הורים רבים מסרבים לשלוח את ילדיהם למוסדות החינוך, מחשש להתפרצות שנייה של נגיף קורונה. זאת, על אף ההנחיות המפורטות של משרד החינוך לשמירה על הגיינה בגנים ובבתי הספר. לטענתם, אין נתונים מהימנים שמוכיחים כי הדבר לא יוביל להדבקה המונית, ואינם מוכנים לסכן את בריאות המשפחה ולאפשר לילדיהם להיות "חלק מניסוי של מקבלי ההחלטות בישראל".

עוד בוואלה!

הורים מסרבים לשלוח את ילדיהם למוסדות החינוך: "הם לא חלק מניסוי"

לכתבה המלאה
מחאת של התאחדות מעונות היום הפרטיים, על ההחלטה להחזיר את מעונות היום לפעילות 
מול כנסת, ירושלים 30 באפריל 2020. יונתן זינדל, פלאש 90, פלאש 90
מאיימים לשבות אם באוצר לא יסייעו כלכלית, מעונות היום/פלאש 90, יונתן זינדל, פלאש 90

בתוך כך, איגוד מטפלות המשפחתונים הודיע הבוקר למשרד הרווחה כי לא יפתח ביום ראשון את המשפחתונים הפועלים תחת פיקוח. זאת, כמחאה על התעלמות משרד העבודה והרווחה מהפגיעה הכלכלית הקשה שספגו המטפלות עקב השבתת המשפחתונים. 3,700 המטפלות, המהוות מסגרת לכ-18 אלף פעוטות בגילי שלושה חודשים עד שלוש שנים, טענו כי פרנסתן נפגעה קשות, בעיקר בשל המעמד הייחודי והפוגעני שיצר עבורן המשרד - לא שכירות ולא עצמאיות.

הביטוח הלאומי קבע כי בשל מעמדן המיוחד, זכאיות המטפלות לדמי אבטלה, אך משרד האוצר טרפד גם מהלך זה, מבלי שמשרד העבודה והרווחה יתערב לטובת המטפלות. עד עתה מובטח למטפלות מענק עצמאים חד פעמי בלבד בסכום של בין 1,600 ל-4,000 שקלים, אך רובן טרם קיבלו אותו. המענק בפועל, עבור אלו שקיבלו, עמד על כ-2,000 שקלים בממוצע.

במכתב לשר העבודה והרווחה אופיר אקוניס, הודיע האיגוד כי המטפלות לא ישובו לעבודה ללא פיצוי הולם על השבתת המשפחתונים במרץ ובאפריל, הגדרת המטפלות כזכאיות לדמי אבטלה במקרים של השבתה כללית נוספת או השבתת משפחתון בשל היות המטפלת או בני משפחתה בבידוד או בשל שהות ילדי המטפלת בביתה בהיעדר מסגרות לילדיה הפרטיים. המטפלות דרשו גם הנחיות ברורות וישימות, באשר לשמירה על הבריאות במשפחתונים. "אנו קוראות לשר אקוניס להתעורר ולזכור - האחריות לתעסוקת נשים בישראל מוטלת על כתפיו", מסרו המטפלות. "לא ייתכן שאטימות המשרד תדון אותנו - אלפי נשים - לעוני".

למידה בקבוצות ולסירוגין: מתווה משרד החינוך

על פי מתווה החזרה ללימודים שפרסם משרד החינוך שלשום, הילדים ישובו למוסדות החינוך ביום ראשון, בכפוף להחלטת ממשלה. על פי המודל, תלמידי כיתות א'-ג' ילמדו מבתי הספר חמש שעות ביום במשך חמישה ימים בשבוע, בעוד שכבות ד'-ו' ימשיכו בלמידה מרחוק במשך חמש שעות ביום לאורך חמישה ימים בשבוע. בגנים יחולקו הילדים לשתי קבוצות, וכל קבוצה תלמד שלושה ימים מהגן ושלושה ימים מהבית.

בכיתות הנמוכות, התלמידים יחולקו לקבוצות קבועות עד 15 ילדים. כל קבוצה תלמד במרחב לימודי קבוע, כשכל תלמיד ישב בשולחן נפרד תוך הקפדה על מרווח של שני מטרים. לכל כיתה תשובץ מחנכת וכלל הניתן מורה נוסף. הסייעות האישיות יגיעו במידת האפשר על פי מערכת השעות של התלמיד איתו הן עובדות. תלמידי החינוך המיוחד ימשיכו לקבל מענה מהסל המוסדי.

גם גני הילדים יחולקו לקבוצות, שכל אחת תמנה 15-17 תלמידים. בימים ראשון עד שלישי קבוצה א' תגיע לגן בעוד קבוצה ב' תלמד מהבית, ובימים רביעי עד שישי קבוצה א' תלמד מהבית ואילו קבוצה ב' תגיע לגן. לכל קבוצה יוצמדו גננת וסייעת, כולל גננת וסייעת משלימות. בגני הילדים לא תתקיים הזנה משותפת והילדים מתבקשים להביא ארוחת בוקר מהבית.

מחאת של התאחדות מעונות היום הפרטיים, על ההחלטה להחזיר את מעונות היום לפעילות 
מול כנסת, ירושלים 30 באפריל 2020. יונתן זינדל, פלאש 90, פלאש 90
מחאת מעונות היום מול הכנסת, היום/פלאש 90, יונתן זינדל, פלאש 90

הכניסה לבתי הספר ולגנים תותר לצוותים החינוכיים ולתלמידים בלבד, לאחר חתימה על הצהרת בריאות. לא תתאפשר כניסת הורים לשטח המוסדות, ובכל בית ספר וגן יוגדר מרחב לפני השער כדי למנוע התקהלות. כמו כן, הצוותים, התלמידים וההורים יגיעו למוסדות בתנאי שאינם נדרשים לבידוד ואינם חווים תסמינים. תלמיד שאחד מבני משפחתו חלה בנגיף - לא יגיע לבית הספר או לגן. הצוותים ותלמידים מעל גיל שבע נדרשים לעטות מסיכה במסדרונות ובחצרות.

כמו כן, לקראת החזרה ללימודים ייערך ניקיון הכולל את כיתות הגן ובתי הספר, חדרי שירותים, מסדרונות, מעקות, ידיות ועוד. ברחבי המוסדות יוצבו פחי אשפה, ובשירותים יותקנו מתקני סבונים או בקבוקי סבון נוזלי ונייר ניגוב. במקומות בולטים בבתי הספר ובגנים ייתלו שלטי הסבר הכוללים תרשימים המנחים כיצד לשטוף ידיים ולעטות מסיכה.

בנוסף לכך, במהלך היום יתבצע באופן שוטף ניקוי מעקות וידיות, ריקון פחים, שטיפת רצפות וניקיון חדרי שירותים. מתקני ספורט נייחים וניידים יתבצעו במעבר בין קבוצות. בסיום היום יתקיים ניקיון משטחים בתמיסת כלור.

(עדכון ראשון: 14:28)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully