וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: יותר מ-40 הרוגים בפיצוץ משאית תופת סמוך לגבול טורקיה

28.4.2020 / 22:52

הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי שישה לוחמים משורות המורדים נהרגו במתקפה בעפרין, אחת הקטלניות ביותר באזורים שבשליטת טורקיה בסוריה. באנקרה האשימו את הכורדים, ששלטו באזור עד 2018, אך שום ארגון לא קיבל אחריות

רויטרס

לפחות 40 בני אדם נהרגו, בהם 11 ילדים, בפיצוץ בעיר עפרין שבצפון בסוריה - כך מסר היום (שלישי) משרד ההגנה של טורקיה. במשרד האשימו את מיליציית ה-YPG הכורדית הפועלת בסוריה, שבה היא רואה ארגון טרור. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, 46 איש נהרגו בפיצוץ משאית דלק, בהם שישה לוחמים משורות המורדים הנתמכים על ידי אנקרה.

שום ארגון לא קיבל אחריות למתקפה, אחת הקטלניות ביותר שאירעו באזורים שבשליטת טורקיה בסוריה.
צבא טורקיה ומורדים סורים כבשו את אזור עפרין, שמרבית מתושביו כורדים, מידי ה-YPG ב-2018 במהלך מבצע "ענף זית". בסרטון ששיתף משרד ההגנה של טורקיה נראה עשן שחור באוויר, בזמן שנשמעות צפירות אמבולנס ומשטרה ברקע.

הכורדים טוענים שהם אינם פוגעים באזרחים, אך בטורקיה אומרים שהם חלק ממחתרת ה-PKK המנהלת התקוממות מזוינת בדרום-מזרח המדינה בעשורים האחרונים ומוגדרת ארגון טרור על ידי ארצות הברית והאיחוד האירופי.

סוריה: לפחות 40 הרוגים בפיצוץ בעיר עפרין, סמוך לגבול עם טורקיה. רויטרס, רויטרס
הפיצוץ התרחש בעת שהתושבים יצאו לשוק. הזירה בעפרין, היום/רויטרס, רויטרס

הפיגוע, כפי שמגדירים אותו בטורקיה, מגיע לאחר למעלה מחודש יחסית שקט באזור, ועל רקע ההסכמה של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ונשיא טורקיה רג'יפ טייפ ארדואן על הפסקת אש באידליב.

ארצות הברית, שמשתפת פעולה עם ה-YPG במאבק נגד ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) למורת רוחה של טורקיה, שותפתה לנאט"ו, גינתה את המתקפה. "מעשים מרושעים ופחדנים כאלו אינם מקובלים מצד אף צד בסכסוך", מסרה דוברת מחלקת המדינה מורגן אורטגוס בכינוי למתקפה, שלדבריה גבתה את "חייהם של עשרות בני אדם שעשו קניות בשוק מרכזי בזמן שהתכוננו לשבירת צום הרמדאן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully